Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اداره شهر همگان شهرداری مشهد گفت: در سراسر دنیا، شهرها و جوامع گام ‌هایی کوچک و بزرگ به سمت دوستدارکودک شدن برمی‌دارند و ایران از این قاعده مستثنی نبوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، فاطمه باقری، اظهار کرد: در سال ۲۰۱۹ از سوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد، اجلاسی در شهر کلن آلمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اجلاس شهرهای دوستدار کودک حضور داشتند.

سرپرست اداره شهر همگان شهرداری مشهد افزود: در طی برگزاری این اجلاس، رقابتی تحت عنوان جایزه شهرهای الهام بخش دوستدار کودک اجرا شد که در این رقابت شهرهای دوستدار کودک و یا کاندید آن حضور داشتند تا پروژه های نوآورانه و الهام بخش در این حوزه را برای این اجلاس و صندوق کودکان سازمان ملل متحد ارسال کنند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تا آن لحظه در ایران هیچ شهری به عنوان شهر دوستدار کودک وجود نداشت، تصریح کرد: از این رو وزارت کشور و یونیسف ایران میانجی گری کرد تا از ایران نیز شرکت کننده ای در این اجلاسیه شرکت کند تا بتوانند پروژه های نوآورانه خود را ارسال کند.

باقری بیان کرد: در این رقابت راهکارها و پروژه های الهام بخش و نوآورانه‌ای که با هدف ارتقا سطح رفاه و زیست پذیری هرچه بهتر کودکان و نوجوانان در سطح شهر و جامعه معرفی شدند.

سرپرست اداره شهر همگان شهرداری مشهد تاکید کرد: بنابراین سازمان یونیسف در این رابطه فراخوانی را برای این رقابت منتشر کرد و شهرداری مشهد جز شهرهایی بود که از ایران در این رقابت شرکت کرد.

وی اضافه کرد: تعداد شهرهایی که از ایران در این رقابت شرکت کردند قابل توجه بود؛ اما درخواست نامه هر شهر باید از فیلتر اولیه که همان وزارت کشور، یونیسف ایران، شهرداری ها و دهیاری های سطح کشور بود، عبور پیدا می کرد که شهر مشهد موفق به دستیابی به این مهم شد و به مرحله بعد یعنی اجلاس بین اللملی راه پیدا کرد.

باقری گفت: با فراخوان یونیسف شهرداری مشهد درخواست نامه‌ای را با همکاری معاونت برنامه ریزی ( گروه شهر خلاق) تدارک دید و آن را برای کمیته ملی شهر دوستدار کودک ارسال کرد و بعد از تایید این درخواست نامه برای شرکت در این مسابقه بین المللی ارسال شد.

سرپرست اداره شهر همگان شهرداری مشهد ادامه داد: در این رقابت حدود ۲۰۰ پروژه جهانی در ۶ حوزه عدم تبعیض و برابری، مشارکت معنی دار کودکان، خدمات اجتماعی دوستدار کودک، محیط امن و پاک، زندگی خانوادگی، بازی و تفریح و ساختار حاکمیتی دوستدار کودک شرکت کردند.

وی با بیان اینکه شهرداری مشهد حوزه مشارکت معنی دار کودکان را برای حضور و شرکت در این رقابت برگزید، عنوان کرد: با توجه به اینکه مشارکت کودکان یکی از مهم ترین مولفه های مهم شهر دوستدار کودک است ما پروژه خود را در این حوزه تدوین و آن را ارسال کردیم.

باقری اضافه کرد: عنوان پروژه ارائه شده از شهر مشهد، «چارچوب منطقی برای پیاده سازی مشارکت معنی دار کودکان» بود که این مورد مجموعه کوهسنگی قرار گرفت. در مختصر درخواست نامه ارسالی گفته شد که یک کوه در میانه توسعه شهری یک کلانشهر ایران قرار دارد و مدیریت شهری مشهد به جای تخریب این کوه با توجه به اهتمام ویژه ای که به بحث محیط زیست و اوقات فراغت شهروندان داشته و آن را به فضایی آموزشی، تفریحی و فرهنگی شهری تبدیل کرده است.

سرپرست اداره شهر همگان شهرداری مشهد افزود: صرفا این پروژه به همین نقطه ختم نشده است و مدیریت شهری مشهد در کنار اینکه این مجموعه یکی از مهم ترین فضاهای آموزشی، تفریحی و فرهنگی شهر است، در داخل این فضا فرهنگسرایی را با عنوان فرهنگسرای کودک و آینده تاسیس کرد که مخاطبان این مجموعه اغلب کودکان و نوجوان هستند که برای تفریح به این مرکز مراجعه می کنند.

وی تاکید کرد: در درخواست نامه ارسالی برنامه‌هایی که در این فرهنگسرا به صورت سالیانه در حال اجرا است، ذکر شد که آن را بعد از تایید کمیته ملی شهرهای دوستدار کودک، ارسال کردیم.

باقری گفت: در نهایت از پروژه مشهد استقبال خوبی صورت گرفت و سازمان یونیسف از شهرداری مشهد درخواست کرد تا مستندات تصویری از این نوآوری در مدیریت شهری ارسال شود که عکس هایی از کوهسنگی و فرهنگسرای کودک و آینده ارسال شد.

سرپرست اداره شهر همگان شهرداری مشهد با اشاره به اینکه در روزهای گذشته کتابچه ای تحت عنوان « جوایز الهام بخش ابتکار شهرهای دوستدار کودک» در سطح جهان در ۱۵۴ صفحه به زبان انگلیسی منتشر شد، اظهار کرد: این کتابچه علاوه بر اینکه بهترین عملکرد شهرهای دوستدار کودک را معرفی می کند به نوعی برای دولت ها و جوامع مختلف جهان الگوها، تجارب و درس های بسیار مهمی را در اختیار آن ها قرار می دهد.

وی خاطرنشان کرد: این کتاب صرفا برای معرفی این پروژه‌ها نیست، بلکه کتابی است که گرامی داشت جامعه جهانی را به حقوق کودکان به تحریر درآورده است که می تواند الهام بخش دولت های محلی باشد.

باقری عنوان کرد: با توجه به جهانی بودن این رقابت و اینکه ما نزدیک به سه هزار شهر دوستدار کودک در دنیا داریم، پروژه های زیادی برای شرکت در این رقابت ارسال شد که پس از داوری اولیه توسط سازمان یونیسف ۵۷ پروژه مختلف از کشورهای دیگر مانند فرانسه، آلمان، کانادا، فنلاند و دانمارک در حوزه مشارکت معنی دار کودکان انتخاب شدند و امروز نام شهرداری و مدیریت شهری مشهد در کنار شهرهای موفقی دنیا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: آنچه مایه افتخار است این بوده که پروژه معرفی شده از سوی مشهد به عنوان یکی از پروژه های برتر الهام بخش و مبتکرانه معرفی شده و با نشان برنز در این کتاب از پروژه مشهد تقدیر به عمل آمده است.

انتهای پیام/ 70061

منبع: فارس

کلیدواژه: شهر دوستدار کودک شهرهای دوستدار کودک شهر دوستدار کودک درخواست نامه مدیریت شهری الهام بخش پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۳۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان

شهبازی مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : طرح غربالگری بینایی در سنین طلایی ۳ تا ۶ سال موجب میشود تا با تشخیص و درمان زود هنگام مشکلات بینایی از معلولیت کم بینایی و نابینایی پیشگیری شود.

به گفته شهبازی قرار است بهزیستی استان کرمانشاه درصورت نیاز کودکان به درمان‌های بعدی /مانند جراحی وعینک برای خانواده‌های تحت پوشش همه هزینه‌ها و برای دیگر خانواده‌ها هم بخشی از هزینه‌ها را پرداخت کند

آنطور که شهبازی می‌گوید پارسال ۶۶ هزار کودک کرمانشاهی در پوشش طرح غربالگری بینایی قرار گرفتند. از این شمار ۷۰۰ کودک که نیازمند درمان‌های بعدی بودند به مراکز تخصصی ارجاع شدند کمک هزینه‌های درمان از ۲ تا سی میلیون تومان به آنان پرداخت شده است.

غربالگری بینایی و شنوایی نوزادان و کودکان و همچنین غربالگری ژنتیک از راهکاری‌های پیشگیرانه بهزیستی برای کاهش و درمان معلولیت‌های جسمی و حرکتی است.

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد آموزش‌های پیش از ازدواج و مهارت‌های زندگی هم در بخش آموزش دنبال میشود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • هزاران کودک بی سرپرست و پناهجو در اروپا ناپدید شده اند
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال در اروپا
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود