Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بررسی شواهد موجود به پرسشی درباره احتمال آلوده بودن مواد غذایی وارداتی به ویروس کرونا پاسخ داده‌اند.

آن‌ها می‌گویند: ویروس کرونا نمی‌تواند در غذا تکثیر شود. این ویروس برای تکثیر و زنده ماندن به یک حیوان زنده و یا یک میزبان انسانی نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین می‌تواند روی سطوح یا اشیا مدتی زنده بماند. مطالعات نشان می‌دهد که ممکن است ماندگاری ویروس از چند ساعت تا چند روز طول بکشد که به سطح، دما و رطوبت محیط بستگی دارد. مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا می‌گوید اگر فرد پس از لمس یک سطح آلوده، چشم و دهان خود را لمس کند، می‌تواند مبتلا شود اما به نظر می‌رسد این مسیر منبع اصلی انتقال نباشد.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، مرکز کنترل بیماری‌ها و سازمان غذا و دارو هنوز شواهدی که نشان دهد ویروس کرونا از طریق مواد غذایی و یا بسته‌بندی مواد غذایی قابل انتقال باشد، وجود ندارد.

اگر یک کارگر آشپزخانه یا پیشخدمت که بیمار و یا ناقل ویروس است، غذا را لمس کند ممکن است ویروس از طریق  غذای تازه مانند گوشت و ماهی منتقل شود. اما رعایت دستورالعمل‌های تهیه مواد غذایی، خطر انتقال بیماری از غذای منجمد بسیار کم می‌شود. همچنین توصیه می‌شود میوه و سبزیجات تازه، قبل از مصرف زیر آب جاری شسته شوند و برای شستن مواد غذایی از صابون، ضدعفونی‌کننده یا مواد شوینده استفاده نشود.

سازمان غذا و دارو اشاره می‌کند که این ویروس همچنین قادر به زندگی بر روی بسته‌بندی مواد غذایی وارداتی نیست و صرفا برای مدت کوتاهی بر روی یک سطح زنده می‌ماند. ولی برای ایمنی غذا پیشنهاد می‌شود که بسته‌بندی سطحی ماده غذایی ترجیحا شسته، ضدعفونی و یا دور انداخته شود و قبل از خوردن غذا، حداقل ۲۰ ثانیه دست‌ها با آب و صابون شسته شوند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۳۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری 10 خرده فروش مواد مخدر در شهرستان فردوس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  سرهنگ جواد بلوکيان گفت:  پليس با هدف ارتقاء آرامش خاطر شهروندان و به منظور پيشگيري از جرايم، طرح پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز را در قالب طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در شهرستان فردوس را به اجرا گذاشته است. 


وي با بیان اینکه  ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات گسترده ميداني مناطق آلوده و جرم خيز را شناسايي و با هماهنگي مقام قضائي محل هاي شناسايي شده را مورد بازرسي قرار دادند. افزود: مأموران در بازرسي از پاتوق هاي شناسايي شده مقدار 11 کيلو و 700 گرم مواد مخدر کشف و 10 نفر خرده فروش مواد را دستگير کردند.


جانشين فرماندهي انتظامي شهرستان فردوس با اشاره به اين که متهمان دستگير شده با تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شدند؛ از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مشكوک، به ويژه در زمينه توزيع انواع موادمخدر، مراتب را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اعلام كنند. 

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • حیله غیراخلاقی تولیدکنندگان معروف تنقلات برای فروش بیشتر
  • دستگیری 10 خرده فروش مواد مخدر در شهرستان فردوس
  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است