Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر حسین جوانبخت روز شنبه در حاشیه بازدید از ساختمان‌های بلند مرتبه شهر مشهد افزود: در راستای حفظ حقوق عامه، این بازدیدها با در نظر گرفتن الزامات قانونی و جنبه پیشگیرانه از حریق و حوادث صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: اگر در برج‌ها و ساختمان‌های بلندمرتبه در حال احداث و حتی پس از بهره برداری آسیبی به شهروندان وارد شود، مالکان و سازندگان طبق قانون باید پاسخگو باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قاضی گفت: کارگروه ویژه با حضور مسوولان و کارشناسان ۱۵ سازمان و دستگاه اجرایی مرتبط به منظور "شناسایی و الزام به ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن" در  دادستانی مشهد تشکیل شده و اعضای کارگروه در بالاترین سطح ، ضمن بازدید از ساختمانهای بلند مرتبه و ارزیابی سطح ایمنی این اماکن، نواقص ایمنی و الزامات اجرایی و قانونی مد نظر آتش نشانی، حوزه قضایی، نظام مهندسی و شهرداری را به سازندگان ابلاغ و تا رفع کامل نواقص این اماکن را رصد می‌کنند.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد نیز در این بازدید گفت: کارگروه شناسایی ساختمان‌های ناایمن با محوریت دستگاه قضایی و سازمان آتش نشانی شکل گرفته و مسوولان شهری هم از آن حمایت می‌کنند.
مهدی یعقوبی افزود: در بازدیدهای ایمنی و آتش‌نشانی از ساختمان‌های در حال احداث، موارد لازم از سوی آتش‌نشانی به سازندگان ارائه می‌شود تا در اسرع وقت این اشکالات رفع شوند و مشکلات ثانویه در آینده گریبانگیر مالکان و بهره برداران نشود.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد نیز گفت: این سازمان در برقراری ایمنی موضوعی در سطح شهرها، نخستین شهر کشور است که برنامه بازدیدهای پیشگیرانه ایمنی از برج ها و اماکن بلندمرتبه را آغاز کرده است.
آتشپاد دوم امیر عزیزی افزود: آتش‌نشانی در مراحل ساخت، دریافت عدم خلاف و بهره‌برداری در کنار افرادی که در راستای ایمن سازی ساختمان‌های خود اهتمام دارند خواهد بود و سازندگان می‌توانند سازمان آتش‌نشانی را به عنوان یک مشاور و ناظر تخصصی ببینند.
وی ادامه داد: هر چقدر ارتباط سازندگان با متولیان ایمنی بیشتر باشد این مراحل به شکل بهتری در راستای ایمنی حداکثری شهر پیش خواهد رفت.
۱۷ تیر ماه گذشته، چند روز پس از حادثه انفجار و آتش‌سوزی در مرکز درمانی سینا اطهر تهران، شهرداری مشهد به مالکان ساختمانهای بلندمرتبه، مجتمع‌های تجاری و اماکنی در این کلانشهر که توقفگاه خودرو آنها مورد استفاده عمومی است اما "تاییدیه ایمنی" ندارند مهلت دو هفته‌ای برای پیگیری و اخذ این تاییدیه داد تا اگر مدیران چنین مکانهایی ظرف دو هفته برای اصلاحات مراجعه نکنند، به ‌عنوان ساختمان و مجتمع ناایمن معرفی و مقابل آنها تابلوی بنای ناایمن نصب شده و در این خصوص اطلاع‌رسانی عمومی لازم صورت گیرد.

بر همین اساس سازمان آتش‌نشانی مشهد در پایان مهلت مقرر شده از سوی شهرداری این کلانشهر، نام و مشخصات ۱۲ مجتمع و بازار فعال اما ناایمن را در مشهد اعلام و به مردم معرفی کرد.

"سرای عزیزالله‌اف واقع درکوچه عباس‌قلیخان، پاساژ فیروزه واقع در چهارراه شهدا، مجموعه ۱۱ سرای تجاری در محدوده خیابان هفده شهریور، بازار حضرتی واقع در خیابان نواب صفوی، بازار مرکزی واقع در چهارراه شهدا، پاساژ مدرس واقع در خیابان چهارطبقه، بازار مولوی واقع در بلوار مصلی، پاساژ فردوسی واقع در چهاراه خسروی، بازار حکیم و مجتمع تجاری امینی واقع در ابتدای خیابان امام خمینی(ره)، بازار رضا واقع در میدان بیت‌المقدس و مجتمع مسکونی تجاری زیست‌ خاور واقع در میدان شریعتی به عنوان مجتمع‌های ناایمن در مشهد معرفی شده‌اند.
در پی ضرب‌الاجل شهرداری مشهد تاکنون فقط مسوولان دو مجموعه بازار رضا و مجتمع زیست خاور در این کلانشهر با مراجعه به سازمان آتش‌نشانی اقدام به تشکیل پرونده برای اجرای عملیات رفع نواقص ایمنی کرده‌اند.

شهرداری مشهد همچنین در خصوص نبود نقشه آتش‌نشانی، مجوزها و تاییدیه ایمنی به بیمارستانها و مراکز درمانی این کلانشهر نیز هشدار داده است. بر همین اساس مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی مشهد از شروع بازرسی و بررسی مراکز درمانی و بیمارستانها خبر داد و گفت: در صورت بی‌توجهی به اخطارها و الزامات ایمنی، این مکانها نیز به دستگاه قضایی و مردم معرفی خواهند شد.

کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد با ۳۵۰ کیلومترمربع وسعت، ۷۲۳ کیلومتر گذرگاه محلی، خیابان و بزرگراه دارای ۳۰ برج بلندمرتبه و ساختمان بیش از ۲۰ طبقه است.    

برچسب‌ها آتش‌نشانی شهرداری مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش نشانی شهرداری مشهد آتش نشانی شهرداری مشهد سازمان آتش نشانی شهرداری مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۳۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب توسط نیروهای آتش‌نشانی زرند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرند از نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب‌های این چند روز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، مرتضی بخشی اظهار کرد: بیش از ۷۲ ساعت است که نیروهای این سازمان در آماده‌باش کامل قرار داشته و در حال خدمت رسانی به شهروندان هستند.

وی با اعلام اینکه تاکنون بیش از ۵۰ عملیات امداد و نجات، رفع آبگرفتگی، نجات خودرو و … توسط این سازمان انجام شده است، افزود: بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب‌های این چند روز توسط نیروهای آتش‌نشانی نجات یافتند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرند تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت بروز هر گونه مشکل با شماره ۱۲۵ سازمان تماس بگیرند.

کد خبر 748040

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت  
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • جسد یکی از غرق‌شدگان نازلوچای ارومیه کشف شد
  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب توسط نیروهای آتش‌نشانی زرند
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب زرند
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود