Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: این دانشگاه در صدد است تا از تجربه حضور دیپلمات‌های ورزیده کشور که به دیپلماسی علم و مقاومت واقفند، بهره گیرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی در مراسم معارفه علاءالدین بروجردی معاون جدید بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز برگزار شد، گفت: سؤال مهمی که در حوزه امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی مطرح است، این است که چرا این دانشگاه اصرار دارد از دیپلمات‌های ورزیده کشور در حوزه دیپلماسی الهام بخش و دیپلماسی مقاومت بهره ببرد؟

وی با تأکید بر اینکه دیپلماسی علم، بخشی از دیپلماسی عمومی کشور است، گفت: در 40 سال گذشته هر کجا که به اهل فن رجوع نشده و تنها از دانشگاهیان که از دور دستی بر آتش داشته‌اند، استفاده شده، موفقیتی به دست نیامده که این موضوع اهمیت استفاده از متخصصان و خبرگان را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در تمام کشورهای پیشرفته، دیپلماسی علمی بخشی از دیپلماسی عمومی و دیپلماسی رفتار با کشورهای دیگر است. لذا با توجه به اهمیت این موضوع، دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان نهادی که 40 درصد از آموزش عالی و آموزش عمومی کشور را برعهده دارد، در صدد است تا از تجربه حضور دیپلمات‌هایی که به دیپلماسی علم و مقاومت واقفند و به آن اعتقاد دارد، بهره‌گیرد.

دکتر طهرانچی با بیان اینکه این دانشگاه همواره در چند سال گذشته از دیپلمات های ورزیده در حوزه بین‌الملل خود بهره برده است، گفت: اگر این اتفاق در دانشگاه رخ نمی داد، در شرایط پیچیده خارج از کشور نمی توانستیم به توفیقی دست یابیم.

لزوم وجود دیپلماسی الهام بخش در دانشگاه

وی با تأکید بر اهمیت وجود دیپلماسی الهام بخش، گفت: الهام بخشی به عنوان راهبرد نظام علمی در بخش بین الملل از سوی مقام معظم رهبری در بند 6 سند ابلاغیه حوزه علم و فناوری بسیار مورد تأکید قرار گرفته و همین امر اهمیت آن را دو چندان می‌کند. در واقع نگاه علمی شمال به جنوب که در گذشته تاریخی نظام سلطه وجود داشته، تنها با دیپلماسی فعال علمی الهام بخش می‌تواند جایگزین شود که این موضوع باید در دانشگاه انجام شود و نیازمند حضور خبرگان این راه است.

دکتر ولایتی به عنوان سرآمد دیپلماسی در دانشگاه آزاد اسلامی حضور دارند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه دکتر ولایتی به عنوان سرآمد دیپلماسی در دانشگاه آزاد اسلامی حضور فعال دارند، گفت: دکتر ولایتی همواره در دیپلماسی مقاومت به عنوان یک فرد شاخص شناخته شده هستند و اولین فردی که ازسوی ایشان به حوزه بین‌الملل دانشگاه معرفی شد، مهندس شیخ عطار بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مهندس شیخ عطار در زمان مسئولیت خود در دانشگاه، نگاه دیپلماسی ایده آل گرا و عمل گرا داشت، گفت: وی اقدامات بسیار خوبی از تدوین سند راهبردی حوزه بین‌الملل تا افزایش دو برابری تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه را در کارنامه خود دارد. مهندس شیخ عطار با نگاه مثبت و دیپلماسی فعال و الهام بخش وظایف محوله خود در دانشگاه را انجام داد.

دانشگاه آزاد اسلامی دارای یک سازوکار جذب دانشجوی خارجی است

دکتر طهرانچی با تأکید بر اینکه نظام توسعه دانشجو به یک‌باره در دانشگاه به وجود نیامد، گفت: مهندس شیخ‌عطار در این زمینه فعالیت‌های مثبتی از جمله تأسیس دفاتر جذب و هدایت دانشجوی خارجی و پیگیری مسائل دانشجویان خارجی را انجام داده و امروز دانشگاه آزاد اسلامی دارای یک سازوکار جذب دانشجوی خارجی است و این امر اتفاقی در دانشگاه صورت نگرفته است. مهندس شیخ عطار توانست مسیر اشتباه واحدهای خارجی در گذشته را اصلاح کرده و با رسیدگی به امور شفاف سازی را در دستور کار واحدهای بین‌الملل قرار دهد. وی با تمام وجود ایستادگی کرد تا شعب خارجی دانشگاه آزاد اسلامی، شعب حیات خلوت نباشند و این امر از افتخارات وی است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مهندس شیخ‌الاسلام، گفت: مرحوم شیخ‌الاسلام اسوه دانش، عمل و اخلاق بود. وی ضمن تسلط به دانش دیپلماسی، از مهارت بالا و بینش فوق‌العاده‌ای برخوردار بود. تمام کسانی که ایشان را از نزدیک می‌شناختند اعتراف دارند که یک دیپلمات انقلابی بود و برای ما سعادتی بود که در بازه پایانی عمر ایشان از حضورشان بهره‌مند بودیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ابراز امیدواری کرد: حوزه بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور علاءالدین بروجردی و با ترکیبی از علم و عمل بتواند در خدمت نظام اسلامی بوده و در پیشرفت علمی کشور تأثیرگذار باشد.

دکتر طهرانچی با اشاره به یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: ایشان اخیراً فرموده‌اند که سیاست آمریکا در میان مدت، محدودیت ایران اسلامی در پیشرفت علمی است و این یعنی علم به حوزه سیاست وارد شده و باید در دانشگاه‌ها در این زمینه تمام توان خود را به کار بریم تا مانع از توقف پیشرفت علمی شویم.

انتهای پیام/4084/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی علاءالدین بروجردی دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی حوزه بین الملل دانشجوی خارجی دیپلماسی علم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۳۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، حجت الاسلام مهدی پورآرین معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد قزوین گفت: این نمایشگاه  با هدف تمرکز بر فعالیت‌های مهدوی در حوزه‌های پژوهش، آموزش، فرهنگی و تبلیغی در طبقه همکف کتابخانه مرکزی دانشگاه برپا شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه ۸ غرفه با موضوعات خداشناسی، مکتب اهل بیت (ع)، شناخت واقعی امام زمان (عج)، تاریکی‌های عصر ظهور و فتنه‌های آخر زمان فعال است.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری گفت: این نمایشگاه می‌تواند با حضور استادان برجسته در حوزه مهدویت به استادان، دانشجویان و کارکنان این دانشگاه و سایر دانشگاه‌های استان و دانش آموزان در حوزه‌های پژوهش، آموزش، فرهنگی و تبلیغی ارائه خدمات داشته باشد.

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
  • برگزاری آیین معارفه مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • اظهارات دانشجوی ناهی از منکر از روز حادثه/ برای دفاع از ۳ دختر تذکر لسانی دادم و اوباش با چاقو حمله‌ور شدند
  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند