Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصرف گریپ فروت می‌تواند به کنترل سطح قند خون، کاهش مقاومت به انسولین و پیشگیری از ابتلا به دیابت به ویژه دیابت نوع ۲ کمک کند. هرچند، گریپ فروت را نمی‌توان با برخی دارو‌های مخصوص دیابتی‌ها مصرف کرد. به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، اگر مبتلا به دیابت هستید، شاید از خود پرسیده‌اید که آیا مصرف گریپ فروت ممکن است باعث افزایش یا کاهش قند خون‌تان شود؟ در این مقاله قصد داریم به این سؤال پاسخ دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  خواص گریپ فروت برای سلامت بدن گریپ فروت سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف از جمله ویتامین‌های C و A، آنتی اکسیدان‌ها، پتاسیم، پروتئین، منیزیم، کلسیم و فیبر‌های غذایی است. از مزایای مصرف گریپ فروت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: کاهش احتمال ابتلا به سنگ کلیه افزایش متابولیسم و کمک به کاهش وزن بهبود بیماری‌های لثه کاهش کلسترول و کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی تقویت دستگاه ایمنی بدن کمک به کنترل سطح قند خون گریپ فروت و دیابت ؛ گریپ فروت برای افراد مبتلا به دیابت مضر است یا مفید؟ به طور کلی، مصرف گریپ فروت می‌تواند به کنترل سطح قند خون، کاهش مقاومت به انسولین و پیشگیری از ابتلا به دیابت به ویژه دیابت نوع ۲ کمک کند. گریپ فروت از ۹۲ درصد آب تشکیل شده و شاخص گلیسمی آن پایین (۲۵) است. به همین دلیل، همانند دیگر میوه‌ها سطح قند خون را به سرعت افزایش نمی‌دهد. گریپ فروت ۷۴ گرم کالری دارد.   حقایقی درباره گریپ فروت و دیابت مصرف انواع گریپ فروت سفید و شیرین می‌تواند به کاهش مقاومت به انسولین کمک کند. افراد مبتلا به دیابت بهتر است به جای نوشیدن آب گریپ فروت، خود میوه را مصرف کنند. برخی تحقیقات نشان داده‌اند که نارینگین موجود در گریپ فروت می‌تواند به کاهش سطح قند خون کمک کند و تاثیر آن تا حدودی شبیه به داروی متفورمین است که در درمان و بهبود دیابت نوع ۲ استفاده می‌شود. هرچند، این تحقیقات تنها بر روی موش‌ها صورت گرفته است.

تداخل گریپ فروت با دارو‌های مخصوص دیابتی‌ها مصرف همزمان گریپ فروت با برخی دارو‌های مخصوص دیابتی‌ها مانند استاتین‌ها و دارو‌های کاهش دهنده کلسترول خون باعث می‌شود که بدن نتواند دارو را تجزیه کند. به طور کلی، گریپ فروت را نباید با دارو‌های تجویز شده برای دیابت، کنترل فشار خون، افسردگی یا کلسترول خون مصرف کرد. بنابراین، پیش از گنجاندن گریپ فروت در برنامه غذایی‌تان، حتما با پزشک خود مشورت کنید. مصرف گریپ فروت می‌تواند بر عملکرد دارو‌های زیر تاثیر بگذارد: دارو‌های سرکوب کننده‌ دستگاه ایمنی بنزودیازپین‌ها دارو‌های مسدود کننده کانال کلسیم داروی ایندیناویر کاربامازپین داروی آمیودارون

 

کلام آخر

به طور کلی می‌توان گفت که گریپ فروت برای افراد مبتلا به دیابت مفید خواهد بود، به شرط آنکه داروهای خاصی همانند استاتین‌ها یا دارو‌های کاهش دهنده کلسترول خون را مصرف نکنند. توجه داشته باشید که مصرف بیش از اندازه گریپ فروت می‌تواند باعث افزایش قند خون شود.

 

منبع: ستاره

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: دیابت انسولین کلسترول گریپ فروت مصرف گریپ فروت مبتلا به دیابت گریپ فروت سطح قند خون دیابتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۳۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

کارشناس گروه تجویز و مصرف منطقی و اطلاع رسانی فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو، خطرات و تهدیدات مصرف خودسرانه داروهایی که بدون نسخه هم بفروش می‌رسند (داروهای OTC) را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر راضیه کشاورز ملکی با اشاره به هزینه بالای ویزیت پزشکان، اطلاعات اشتباه فضای مجازی، عدم‌اعتماد به پزشک، ترجیح نظرات و سلایق بیمار بر پزشک معالج، ترجیح توصیه‌های غیراصولی افراد به یکدیگر به جای مسائل تجربی را از دلایل موثر در مصرف بالای داروهایی دانست که بدون نسخه هم بفروش می‌رسند.

به گفته وی، این تصور که مصرف داروی بیشتر تضمین کننده، تاثیر بیشتر و بهبودی سریعتر است، یک باور غلط می باشد و هیچوقت نباید داروهای OTC را با مصرف طولانی‌تر یا با دوزهای بالاتر از چیزی که در بروشور آن قید شده، استفاده کرد. اگر پس از مصرف دارو طبق نظر پزشک بهبودی حاصل نشود باید دوباره به پزشک مراجعه کرد و اگر به این علائم توجه نشود و مصرف خودسرانه داروهای OTC ادامه پیدا کند، حتما عوارض دارویی اتفاق می‌افتد.

این کارشناس گروه تجویز و مصرف منطقی و اطلاع رسانی فرآورده‌های سلامت سلامت غذا و دارو همچنین توجه به فرهنگ‌سازی را در جلوگیری از مصرف خودسرانه دارو بسیار مهم دانست و گفت: عواملی از جمله مصرف بیش از مقدار توصیه‌ شده، طولانی‌تر از زمان توصیه‌شده و بدون توجه به هشدارها و موارد درج شده روی برچسب دارو، همچنین مصرف این داروها بدون تجویز پزشک و داروساز، مصرف خود سرانه است و باید در این‌باره آموزش‌های دقیق و فرهنگسازی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: مردم نباید تصور کنند که این داروها خطرات و عوارض کمی دارند. مهم نحوه مصرف آنهاست که بتواند نتیجه درست را برایشان به همراه داشته باشد.

کشاورز ملکی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین توصیه، مصرف دارو براساس دستورالعمل‌های روی برچسب، طبق دستور پزشک یا مشاوره با داروسازی که در داروخانه حضور دارد، می باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲
  • عوارض مصرف خودسرانه این دارو‌ها
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند
  • تهدیدات مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه
  • عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟