Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از گاردین، وی در جریان دیدار از لندن افزود: مردم لیبی از جنگ خسته اند و صلح می خواهند، اما بیم دارند که اوضاع در کنترلشان نباشد.

وی گفت: مردم لیبی خواستار راه حل و آتش بس هستند و جایگزینی برای آتش بس و راهکار سیاسی جامع، لزوما نابودی کشورشان است.

این مقام سازمان ملل افزود: با وجود عوامل خارجی بسیار که برنامه خاص خود را دارند، خطر اشتباه در محاسبه و رویارویی منطقه ای، بالا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: این جنگی بین رقبای خارجی به همان میزان جنگ داخلی است که مردم لیبی حق حاکمیت شان را از دست می دهند.

ویلیامز که دیپلماتیک سابق وزارت امور خارجه آمریکاست، سخت تلاش می کند تا تضمین گیر آتش بس و عاری سازی منطقه از نظامی گری باشد. وی همچنین خواستار خروج نیروهای خارجی براساس جدول زمانی مورد توافق تا قبل از واگذاری پستش در ماه اکتبر (مهر ماه) است.

جانشین وی هنوز معرفی نشده و آمریکا قصد دارد این پست را بین دو نماینده یکی در داخل و دیگری در خارج از لیبی تقسیم کند، تصمیمی که از سوی پایتخت های اروپایی و سازمان ملل مورد مخالفت قرار گرفته است.

خداحافظی ویلیامز با این پست بدون معرفی جانشین وی، بر هرج و مرج دیپلماتیک صحه می گذارد، نظر به اینکه کشورهای مختلف با یکدیگر برای اعمال نفوذ بر نتیجه جنگ داخلی در لیبی در رقابت هستند.

سازمان ملل از عوامل مهم در لیبی خواسته است برای حل اختلافات به عوامل خارجی اتکا نکنند، اما در عین حال می داند که طرفین درگیر در لیبی از آتش بس برای تقویت موقعیت نظامی شان استفاده می کنند که شامل واردات سلاح به این کشور با زیرپا گذاشتن تحریم سازمان ملل می شود.

لیبی از زمان برکناری معمر قذافی دیکتاتور مخلوع این کشور شاهد جنگ و ناآرامی است و دو دولت یکی در غرب (دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج) و دیگری در شرق (به ریاست خلیفه حفتر) بر این کشور سلطه دارند که هر یک تلاش دارد با شکست دیگری، کنترل کل کشور را در دست بگیرد.

دولت وفاق از سوی سازمان ملل و ترکیه به رسمیت شناخته شده است و دولت شرق لیبی از سوی برخی از جمله روسیه، مصر و شماری از کشورهای عربی حمایت می‌شود. در نتیجه این کشور بعد از تجربه ناکام انقلاب، به صحنه زورآزمایی قدرت‌های منطقه ای و فرامنطقه ای تبدیل شده و شاهد جنگ داخلی است.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد ایالات متحده آمریکا طرابلس لیبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد ایالات متحده آمریکا طرابلس لیبی سازمان ملل متحد ایالات متحده آمریکا طرابلس لیبی سازمان ملل مردم لیبی آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۴۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانداری ویژه شهرستان‌های یزد و میبد در حال پیگیری است

سعید رستگاری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه از ابتدای دولت سیزدهم با پیگیری سه نماینده، پرونده ارتقا سه شهرستان از استانداری یزد به دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور ارسال شده است، گفت: یکشنبه گذشته، اولین درخواست موافقت و مجوز فرمانداری ویژه شهرستان اردکان توسط هیت وزیران صادر شد و درخواست مربوط به دو شهرستان دیگر هم در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه تصویب فرمانداری ویژه شهرستان اردکان با پیگیری مجدانه نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، استاندار یزد و وزیر کشور و نظر مساعد هیئت دولت به نتیجه رسید، اضافه کرد: امیدواریم پرونده شهرستان‌های یزد و میبد که در حال پیگیری است نیز زودتر به نتیجه رسیده و به مردم اعلام شود.

کد خبر 6094158

دیگر خبرها

  • ۴ سال سرنوشت کشور را به دست افراد اصلح بسپاریم
  • آخرین جزئیات گواهینامه موتورسیکلت بانوان از زبان وزیر کشور
  • دهقان: ایران جنایات رژیم صهیونیستی را از طریق سازمان‌های مردم نهاد داخلی و خارجی پیگیری می‌کند
  • لزوم تشکیل یک نهاد برای تأیید صلاحیت سخنرانان/ چالش ارز؛ ‌ همه منتظر اقدام و عمل دولت
  • حمایت غرب از نسل‌کشی جدید اسرائیل/ حضور در انتخابات سهیم شدن در تعیین سرنوشت است
  • امشب؛ دهمین گفتگوی زنده تلویزیونی رئیسی با مردم
  • ایزدخواه نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • ایزادخواه، نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • فرمانداری ویژه شهرستان‌های یزد و میبد در حال پیگیری است
  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم