Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، یک منبع آگاه در حاشیه خلیج فارس گفت که مذاکرات پیشرفته‌ای بین ترکیه و عُمان در جریان است اما هنوز به حد توافق نرسیده است.

وبگاه «الخلیج الجدید» با اعلام این خبر به نقل از این منبع افزود: «هنوز مشخص نیست که توافق همکاری نظامی احداث پایگاه دریایی ترکیه را شامل می‌شود یا خیر، با این وجود این یک تحول واقعا مهم در نقشه ژئوپلتیکی شبه‌جزیره عربستان است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر «ابراهیم کارغول» سردبیر روزنامه «ینی شفق» نزدیک به منابع تصمیم‌ساز ترکیه، این مذاکرات را «اقدامی بزرگ» دانست.

وی نوشت: «سومالی در دریای سرخ و عمان در خلیج (فارس)... ما در دو دروازه اقیانوس هند قرار داریم، ما پس از قطر در عمان خواهیم بود». گفته می‌شود اشاره کارغول به تأسیس پایگاه نظامی ترکیه در عمان است پس از آنکه ترکیه در سال ۲۰۱۷ در قطر چنین پایگاهی را تأسیس کرد.

حال آنکه «راغب صویلو» روزنامه‌نگار ترکیه به نقل از مقام عالی‌رتبه این کشور تصمیم آنکارا برای تأسیس پایگاه نظاکی مشترک در عُمان را رد کرد.

«أکار هاکان» کارشناس نظامی ترکیه نیز در حساب توئیتری خود نوشت: «ترکیه برای امضای معاهده نظامی با عمان در دوره آینده آماده می‌شود».

ترکیه و عمان همکاری نظامی دوجانبه دارند و آخرین مورد این همکاری نیز تحویل دو قایق دریایی ترکیه به عمان در ماه می گذشته در چارچوب توافقنامه سال ۲۰۱۴ امضاشده بین دو کشور، بود. به موجب این توافق ترکیه متعهد شد ۱۴ قایق به عمان جهت استفاده از آن به عنوان گشتی‌های سریع‌السیر در مأموریت‌های امنیتی، تحویل دهد.

انتهای پیام/

104 / 361 ترکیه و عمان پایگاه نظامی ترکیه خلیح فارس ابراهیم کارغول ینی شفق اکار هاکان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ترکیه و عمان پایگاه نظامی ترکیه خلیح فارس ینی شفق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۵۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مفتی عمان به تظاهرات دانشجویی در آمریکا و اروپا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، احمد الخلیلی مفتی سلطان نشین عمان به موضع گیری درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا و اروپا به جنگ غزه پرداخت.

وی بیان کرد: ما از انتفاضه دانشجویان و استادان در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در محکومیت کشتار جمعی مقامات اشغالگر در غزه تمجید می‌کنیم.

مفتی سلطان نشین عمان در ادامه تاکید کرد: امیدواریم که این اعتراضات به همه دانشگاه‌ها کشیده شود.

وی افزود: این عبرتی است برای کسانی که راه سازش در پیش گرفتند و به سمت عادی سازی با دشمن صهیونیست شتافتند.

کد خبر 6090326

دیگر خبرها

  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • زلنسکی مجوز نقض حقوق بشر در جنگ اوکراین را از اروپا می‌گیرد
  • حمله جدید حزب الله به پایگاه نظامی در عرب العرامشه
  • مصر: منتظر تصمیم نهایی درباره پیشنهاد آتش‌بس در غزه هستیم/راه‌حل نظامی در رفح مردود است
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • انفجار مهمات در پایگاه نظامی کامبوج/ ۲۰ سرباز کشته شدند
  • واکنش مفتی عمان به تظاهرات دانشجویی در آمریکا و اروپا
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • سه پایگاه اورژانس جاده ای در کهگیلویه و بویراحمد احداث می شود