Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضازاده گفت: هیئت «متحده فاطمیون» مسجد و آرامگاه «نور» و کانون فرهنگی هنری مسجد و آرامگاه «نور» شیراز به مناسبت عید سعید «قربان»، جمعه ۱۰ مرداد، تعداد پنج گوسفند برای نیازمندان مناطق مختلف شهر توسط هشت ماشین توزیع کرد.

«سیده مریم الشریعه رضا زاده» با اشاره به فلسفه قربانی کردن در قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، گفت: خداوند در قرآن کریم درباره قربانی کردن می فرمایند که نه گوشت ها و نه خون های آنها، هرگز به خدا نمی رسد و آنچه به او می رسد، تقوا و پرهیزکاری شماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد و آرامگاه «نور» شیراز افزود: تمامی عبادات برای انسانها،  کلاس تربیت است و قربانی کردن، درس ایثار و گذشت از اموال و کمک به نیازمندان و مستمندان را به ما می دهد.

مسئول هیئت «متحده فاطمیون» مسجد و آرامگاه «نور» شیراز اضافه کرد:  در آیه 36 سوره «حج»، درباره مصارف قربانی آمده است که «شخص خودش چیزی از قربانی بخورد، به شخص قانع بپردازد که قانع به کسی گویند که اگر چیزی به کسی دهند راضی و خشنود شود و اعتراض نکند و سومین محل مصرف قربانی، شخص معتر یعنی فردی است که به سراغ انسان می آید و تقاضا می کند و چه بسا به آنچه به او می دهند، راضی نشود واعتراض کند».

وی تاکید کرد: از آیات سوره «حج» به خوبی مشخص هست که علاوه بر جنبه معنوی قربانی در حج، لازم است تا گوشت قربانی به این مصارف برسد.

رضازاده با اشاره به توزیع گوشت قربانی میان نیازمندان در روز عید قربان عنوان کرد: هیئت «متحده فاطمیون» مسجد و آرامگاه «نور» و کانون فرهنگی هنری مسجد و آرامگاه «نور» شیراز به مناسبت عید سعید «قربان»، جمعه 10 مرداد، تعداد پنج گوسفند برای نیازمندان مناطق مختلف شهر توسط هشت ماشین توزیع کرد.

وی ادامه داد: گوشت نذری در بلوارهای رحمت و نصر و محله های مهدی آباد، خیابان محراب، ده پیاله، قبله، شهر صدرا، کیان آباد، عادل آباد، مسلم و کشن شهر شیراز توزیع شد و 50 نفر نیز از در مسجد نور، بسته گوشت دریافت کردند که شامل نیازمندان اطراف مسجد و گاری برهای بازار وکیل بودند.

رضازاده با تشکر از مشارکت کنندگان در این اقدام خداپسندانه گفت: از خیران و حامیان هیئت متحده فاطمیون، بازاریان بازار وکیل و ... برای مشارکت در این اقدام خیر تشکر و قدردانی می کنم.

 

پایان پیام/664

منبع: شبستان

کلیدواژه: توزیع گوشت قربانی کانون فرهنگی مسجد مسجد نور عید سعید قربان نیازمندان کانون های مساجد فارس شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۵۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ سرود‌های «دانش» از اصفهان، «ایران من» از گلستان، «بازی‌های محلی» از کرمان، «ایران سرافراز» از تهران، «خوشا غریاز دهکرد» از چهارمحال و بختیاری، «خاک مهرآیین» از قم و «فداکار» از هرمزگان، هفت گروه برگزیده بخش آزاد هستند.

همچنین سرود‌های «عهد و پیمان» از چهارمحال و بختیاری، «قالی بافی» از کرمان، «دنیای قشنگ» از یزد، «خلیج فارس» از هرمزگان، «مرغ آمین» از مرکزی، «آیه‌ی گیلانه» از گیلان، «ایران من» از قزوین، «جان جانان» از زنجان، «غم سیستو» از سیستان و بلوچستان، گروه‌های برگزیده بخش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به شمار می‌روند.

بر اساس این خبر، دومین جشنواره ملی سرود آفرینش در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود. مرحله استانی آن در ۲۹ استان کشور از ابتدای بهمن سال ۱۴۰۲ شروع و تا نیمه اسفند به طول انجامید.

در دومین دوره این رویداد هنری بیش از ۱هزار و ۱۱۱ گروه سرود در دو بخش کانونی و آزاد و حدود ۲۰هزار کودک و نوجوان حضور پیدا کردند.

بر همین اساس پس از دریافت آثار از سوی دبیرخانه مرکزی، روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ هیئت انتخاب شامل هادی ربیعی مدرس سرود، علی خواجه‌نژادیان مدیرکل کانون استان فارس، عزیزه ریحانی‌منفرد کارشناس هنری استان زنجان، مجتبی حاذق مدیر آفرینش­های ادبی و هنری و آذر مشهدی کارشناس هنری مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون داوری اولیه آثار را انجام دادند.

بر اساس این خبر، به منظور اصلاح اجرا‌های پایانی برای حضور در مرحله کشوری، به گروه‌­های برگزیده مشاوره‌های تخصصی از سوی افراد صاحب‌نظر ارائه می‌شود.

مراسم پایانی دومین جشنواره ملی سرود کانون قرار است در تیر سال جاری هم‌زمان با عید سعید غدیر خم با حضور ۳۰۰ کودک و نوجوان (۱۶ گروه منتخب) به همراه مربیان همراه و سرپرست گروه برگزار شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • ۳۰۰ پرس غذای گرم در پارس‌آباد بین نیازمندان توزیع شد
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • رعد و برق ۵۰ راس گوسفند عشایر حومه شیراز را تلف کرد
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • توزیع بیش از ۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در میامی