Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@07:28:36 GMT

۸۱ هزار تُن طلای زرد در سقز خریداری شد

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۲۵۸۰۳

۸۱ هزار تُن طلای زرد در سقز خریداری شد

به گزارش ایرنا، کامیل کریمیان روز شنبه در بازدید از مرکز خرید گندم تضمینی کارخانه گلنام سقز و مراکز خرید گندم شبکه تعاون روستایی در قهرآباد سفلی و سرا، اظهار داشت: صنعت کشاورزی و دامپروری از ظرفیت های اصلی توسعه شهرستان سقز بوده که تا کنون 81 تن از این محصول خریداری شده است.

وی بیان اینکه یکی از مهمترین خط‌مشی‌های حمایتی دولت در بخش کشاورزی، خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی است، از ادارات مرتبط و بخش خصوصی خواست تا به نحوه شایسته ادامه روند خرید گندم را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد نافع علایی نیا، مدیر جهاد کشاورزی سقز هم با اشاره به کیفیت مناسب گندم برداشت شده از گندم‌زارهای این شهرستان، افزود: پیش بینی می شود گندم برداشت شده در این شهرستان به ۱۸۵ هزار تن برسد. 

شکرالله صلواتی، رییس اداره غله سقز هم با اشاره به رشد ۴۷ درصدی افزایش قیمت گندم نسبت به سال گذشته از متصدیان مراکز خرید خواست تا در بحث افت، با دقت و نظارت بیشتری عمل شود.

صادق بهزادی، رییس اداره تعاون روستایی سقز نیز اظهار داشت: ۹ مرکز خرید تعاون روستایی از میزان کل گندم خریداری شده ۲۸ هزار تُن تحویل گرفته اند.

آمادگی شرکت های حمل و نقل برای انتقال گندم کشاورزان، تسهیلگری و تکریم کشاورزان، استاندارد سازی باسکول‌ها و ممنوعیت اخذ وجه از کشاورزان در فرایند خرید از دیگر مواردی بود که در این بازدید تاکید شد.

آتش سوزی در مراتع سقز ۲۰ درصد افزایش داشته است

رییس سازمان آتش نشانی سقز از افزایش ۲۰ درصدی آتش سوزی مراتع و گیاهان خُشک در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: اما امسال آتش سوزی مزارع و زمینهای کشاورزی ۳۰ درصد کاهش داشته است.

محمد دولتی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی آتش سوزی در مراتع این شهرستان اظهار داشت: در تیرماه سال جاری ۱۵۴ عملیات در این سازمان به انجام رسیده که بیشترین آمار، مربوط به آتش سوزی مراتع با ۶۸ مورد بوده است.

وی افزود: رهاسازی و محبوس شدن حیوانات با ۲۰ مورد، ۱۲ مورد بسته شدن درب منازل، ۶ مورد حریق منازل مسکونی، پنج عملیات اطفای حریق خودرو، و مواردی همچون حریق انبار و ضایعات، سیلندر گاز، گیر کردن انگشتر و آسانسور در رتبه های بعدی قرار دارند.

دولتی، ضمن تشکر از شهروندان و کشاورزان در رعایت اقدامات ایمنی یادآور شد: این امر موجب کاهش ۳۰ درصدی آتش سوزی در زمین‌های کشاورزی و زراعی شده است.

وی به بیشترین عملیات انجام گرفته در بحث امداد و نجات در سطح شهر را مربوط به محلاتی همچون بلوار شورا (۶مورد)، فخررازی(پنج مورد)، حدفاصل میدان آزادی تا سه راهی کانی گرمک(پنجمورد) ، خیابان دکتر خالدی(پنج  مورد) و محله قه وخ (چهار عملیات) اشاره کرد و گفت: در خلال انجام عملیاتهای انجام گرفته موارد زیادی از مزاحمتهای تلفنی نیز ثبت شد.

وی با بیان اینکه وظیفه این سازمان در پاسخ به هرنوع درخواست کمک، موجب شده توان سازمان بیشتر در تماسهای سوری به هدر برود تا در انجام عملیاتهای واقعی‌، گفت: تسریع در عملیات و خدمات رسانی، مستلزم همکاری و توجه خاص عموم شهروندان در رعایت مسایل ایمنی و پرهیز از مزاحمت های تلفنی است.

دولتی، آمار مزاحمتهای تلفنی در تیرماه را بیش از هزار و ۷۰۰ تماس اعلام کرد و یادآور شد: در فواصلی از شبانه روز این مزاحمت‌ها موجب اشغال کل خط های اضطراری این سازمان شده که با توجه به بررسی های بعمل آمده ۹۰ درصد مزاحمت‌های انجام گرفته توسط افراد ۱۵ تا ۴۰ سال بوده است.

رییس سازمان آتش نشانی سقز گفت: ضمن تقدیر از همکاری اکثریت قریب به اتفاق شهروندان در بازگشایی مسیر تردد خودروهای سازمان حین اعزام به محل حادثه کمک در حین عملیات، ابراز امیدواری کرد همه شهروندان در یادگیری و افزایش اطلاعات فردی درخصوص نحوه مواجهه با حوادث و رویدادها تا زمان رسیدن نیروهای امدادی تلاش و توجه بیشتری را داشته باشند تا ضمن کمک به خود و خانواده و شهروندان با همکاری یکدیگر از بروز خسارات مالی و جانی تا حد ممکن جلوگیری کنیم.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

برچسب‌ها گندم کردستان اراضی کشاورزی سقز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم کردستان اراضی کشاورزی سقز گندم کردستان اراضی کشاورزی سقز آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۵۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد گندمزارهای سیستان و بلوچستان درو شد

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از دهه دوم فروردین امسال تاکنون بیش‌از ۳۰ هزار و ۲۴۶ تن گندم از کشاورزان استان به ارزش ۵۳۰ میلیارد تومان خریداری شده است.

عباس اشکانی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است، افزود: کار برداشت حدود ۴۰ درصد از گندمزارهای سیستان وبلوچستان به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل این محصول استراتژیک در سطح استان پیش بینی شده و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک می کنند.

اشکانی اظهارکرد: شهرستان‌های دلگان با ۱۵ هزار تن و بمپور با ۸ هزارتن بیشترین گندم تحویلی به مراکز خرید را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد گندمزارهای سیستان و بلوچستان درو شد
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی در فارس خریداری شد
  • ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شد
  • خرید ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر
  • تمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد
  • بیش از چهار هزار پروژه تحقیقاتی در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی انجام شد
  • چهار هزار و ۷۰۰ پروژه تحقیقاتی در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی انجام شد
  • خریداری بیش از ۸۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • بازدید مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از مراکز خرید گندم در خوزستان