Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، ماجد مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص سامانه جامع انبارها تصریح کرد: سامانه جامع انبارها ذیل مواد ۵ و ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با هدف شفاف سازی زنجیره تجاری کالا در سطح کشور راه اندازی شده است و مراکز انباشت کالا موظف به ثبت  اطلاعات خود در این سامانه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: گردآوری اطلاعات از بانک ها و سایر دستگاه های اطلاعاتی انجام و این سامانه از سال ۹۵ بهره برداری شده است که با همکاری دستگاه ها این اطلاعات باید تکمیل شود.

ماجد گفت: این سامانه به طور کامل مستقر است. بعضی دستگاه ها همچون گمرک، سازمان راهداری، سازمان بنادر و بیمه باید اطلاعات خود را به شکل سیستمی در این سامانه وارد کنند اما اکنون تبادل اطلاعات به صورت  صددرصد انجام نمی شود.

او ادامه داد: ۱۰ قلم کالای اولویت دار از جمله برنج، چای،لوازم خانگی، شکر، کنجاله، ذرت، سویا، گندم و  روغن مایع در آبان ۹۸ در تمرکز عمده بازرسی ها ی این سامانه قرار گرفتند.

این مقام مسئول تصریح کرد: تا کنون ۵۶۴ هزار انبار و محل نگهداری کالا در این سامانه ثبت شده است.

در ادامه شیرازیان مدیر پروژه سامانه تجارت در سازمان توسعه تجارت ایران در این خصوص تصریح کرد: ۷۳۶ هزار واحد نگهداری کالا درخواست ثبت در این سامانه را داده اند که ۵۴۶ هزار واحد نگهداری کالا به صورت فعال در سامانه ثبت شده اند. بخشی از واحدها در پروسه تایید اطلاعات هستند و بخشی هم مجوز لازم نداشتند.

او ادامه داد: برخی از نهاد ها، اطلاعات لازم را در اختیار سامانه قرار نمی دهند. از مناطق آزاد و گمرک پیگیر هستیم تا اطلاعات انبارهای خود را در سامانه ثبت کنند و در مرحله بعد به دنبال اطلاعات موجودی کالاهای انبارها هستیم.

این مقام مسئول گفت: اطلاعات تولید و توزیع ماسک و مواد شوینده از طریق سامانه توسعه تجارت و سامانه جامع انبارها رصد می شود و این کالاها در اولویت بازرسی قرار دارند.

شیرازیان با انتقاد از فعال بودن همزمان سامانه جامع گمرک و سامانه جامع انبارها گف: ثبت اطلاعات در این دو سامانه زمان بر است و موازی کاری محسوب می شود.

لطیفی سخنگوی گمرک تصریح کرد:ثبت اطلاعات از سوی گمرک در سامانه جامع انبارها از انتهای بهمن ۹۸  به طور کامل انجام می شود و اطلاعات سامانه جامع گمرک روی سامانه جامع انبارها بارگذاری شده است.

او ادامه داد: واردکنندگان و تجار اطلاعات را روی این سامانه ثبت می کنند. سامانه جامع گمرکی،  سامانه ای قانونی و قدیمی است که تجار باید اطلاعات خود  را در این سامانه هم ثبت کنند.

سخنگوی گمرک با تاکید بر اینکه فعالیت سامانه جامع گمرکی، موازی کاری نیست بیان کرد: قانون این موضوع را تعیین کرده است و دستگاه ها هم باید طبق قانون عمل کنند ، اینکه هر کدام از سازمان ها امر مطلوب خود را دنبال کنند به نفع کشور نیست.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سامانه جامع انبارها قاچاق کالا گمرک ایران سامانه جامع انبارها سامانه جامع گمرک نگهداری کالا او ادامه سامانه ثبت دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۵۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کارگاه فنی و تخصصی کاربری سامانه تیر الکترونیک e_TIR در تهران

تین نیوز

اتحادیه بین المللی حمل و نقل جاده ای که با نام اختصاری TIR شناخته می شود و مقر آن هم اینک در ژنو سوئیس است ، نقش قابل ملاحظه ای در تسریع و تسهیل ترانزیت و حمل و نقل جاده ای بر عهده دارد و ایران هم اکنون به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی خود در منطقه ، یکی از نخستین امضاکنندگان این پیمان بین المللی و پیشتاز استفاده و گسترش این امکان در میان کشورهای منطقه شناخته می شود .

به گزارش تین نیوز به نقل از پرتال حمل و نقل ، کارگاه فنی و تخصصی کاربری سامانه تیر با حضور مربیان اعزامی کمیسیون اقتصادی اروپایی سازمان ملل متحد در تهران برگزار و جزئیات این سامانه تیر تشریح شد .

در این کارگاه تخصصی که با حضور همزمان کارشناسان فناوری اطلاعات و کارشناسان فنی و امور گمرکی گمرکات کشور برگزار شده است ، سامانه تیر الکترونیک توسط مربیان اعزامی از کمیسیون اقتصادی اروپایی سازمان ملل متحد UNECE تشریح شد .

بنابراین گزارش در این کارگاه آموزشی فاطمه اعتماد مقدم مدیر کل دفتر آموزش ، تحقیقات و ظرفیت سازی گمرک ، با اشاره به توانایی های ترانزیتی ایران ، اظهار امیدواری کرد برگزاری این کارگاه در مسیر دستیابی به اهداف بین المللی ترانزیتی گمرک ایران حداکثر اثرگذاری را ایفا کند .

در این کارگاه رضا راستی مدیر کل دفتر ترانزیت گمرک نیز کارنه تیر را زبان مشترک گمرکات در دنیا معرفی کرد که سبب تسهیل تجارت است . گمرک ایران نخستین کشور در منطقه و پیشگام بهره برداری از سامانه تیر الکترونیک بوده است که با کشور ترکیه استفاده از این سامانه را کلید زده است .

وی افزود : گمرک ایران بیشترین سهم استفاده از تیر داشته است و اکنون مترصد بهره برداری گسترده از تیر الکترونیک می باشد .

این گزارش می افزاید : اتحادیه بین المللی حمل و نقل جاده ای که با نام اختصاری TIR شناخته می شود و مقر آن هم اینک در ژنو سوئیس است ، نقش قابل ملاحظه ای در تسریع و تسهیل ترانزیت و حمل و نقل جاده ای بر عهده دارد و ایران هم اکنون به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی خود در منطقه ، یکی از نخستین امضاکنندگان این پیمان بین المللی و پیشتاز استفاده و گسترش این امکان در میان کشورهای منطقه شناخته می شود .

این گزارش می افزاید : سیستم e_TIR (تیر الکترونیک) بر مبنای دریافت اطلاعات پیاده سازی شده و این امکان را در اختیار کشورهای عضو قرار می دهد تا از طریق تبادل اطلاعات مربوط به کالاهای تجاری و ترانزیتی فرایند امور گمرکی و نظارتی خود را تسهیل و تسریع کنند .

شایان ذکر است ، این دوره فنی و تخصصی از امروز در مرکز آموزشی و فرهنگی گمرک ایران در تهران آغاز و به مدت ۳ روز ادامه دارد .

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ابطال بخشنامه مدیران میانی گمرک با رای دیوان عدالت اداری
  • رونمایی از سامانه جامع بازار کار به زودی
  • هر چه سریعتر نسبت به نواقص و ناهماهنگی های موجود در گمرک شهیدرجایی اقدام شود
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • چالش تازه طلا فروشان با ثبت اطلاعات
  • جنجال جدید طلافروشان
  • برگزاری کارگاه فنی و تخصصی کاربری سامانه تیر الکترونیک e_TIR در تهران
  • آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان