Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- تیم شاهین شهرداری بوشهر در هفته بیست‌و هفتم رقابت‌های باشگاه‌های لیگ‌برتر فوتبال میهمان تیم پارس جنوبی‌جم است که شاهینی‌ها در نیمه نخست با برتری ۲ بر صفر به پیروزی رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جم، در هفته بیست وهفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران از ساعت 20:30 دقیقه امشب  تیم پارس جنوبی‌جم  میزبان شاهین شهرداری بوشهر در ورزشگاه  تختی جم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم شاهین شهرداری بوشهر که اصلی‌ترین کاندیدای سقوط به لیگ  دسته اول به حساب می‌آید و برای بقا در لیگ برتر، تنها در بازی‌های پیش‌رو به فکر پیروزی و کسب امتیاز برتری است.

تیم شاهین بوشهر در نیمه نخست بازی حملات متعددی بر روی دروازه حریف تدارک دید تا اینکه در دقیقه 23 بازی مرتضی غلامعلی‌تبار توانست گل نخست بازی را به نفع شاهین بوشهر ثبت کند.

لیگ برتر فوتبال| ترکیب تیم شاهین شهرداری بوشهر و پارس جنوبی‌جم اعلام شد جدال حساس پارس جنوبی جم و شاهین برای بقا در لیگ برتر لیگ برتر فوتبال| امید ماندگاری تیم شاهین شهرداری بوشهر در لیگ‌برتر کم‌رنگ‌تر شد

در ادامه تیم شاهین شهرداری بوشهر بر حملات خود افزود تا اینکه در دقیقه 41 بازی ابوالفضل رزاق‌پور توانست با نفوذ از سمت چپ با شوت زمینی دروازه پارس جنوبی را باز کند تا شاهین با دو گل پیش بیفتد.

نیمه نخست با نتیجه 2 بر صفر به سود شاهین شهرداری بوشهر به پایان رسید.

در این نیمه لوکا گادرانی از شاهین شهرداری بوشهر و شهرام گودرزی از پارس جنوبی جم از داور کارت اخطار گرفتند.

انتهای پیام/190/ ز

R41363/P/S6,53/CT11 بیشتر بخوانید... لیگ برتر فوتبال| ترکیب تیم شاهین شهرداری بوشهر و پارس جنوبی‌جم اعلام شد پورمحمد: در ۱۴ دیداری که به میدان رفتم، پارس جنوبی فقط ۲ بار شکست خورد/ شاهین با تمام وجود مقابل ما بازی می‌کند غیبت ۲ بازیکن پارس جنوبی برابر شاهین بوشهر/ جلسه رضاییان با مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... لیگ برتر فوتبال| ترکیب تیم شاهین شهرداری بوشهر و پارس جنوبی‌جم اعلام شد پورمحمد: در ۱۴ دیداری که به میدان رفتم، پارس جنوبی فقط ۲ بار شکست خورد/ شاهین با تمام وجود مقابل ما بازی می‌کند غیبت ۲ بازیکن پارس جنوبی برابر شاهین بوشهر/ جلسه رضاییان با مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ طرح‌‌ مجلس برای حمایت‌ از ‌‌اقشار آسیب‌پذیر/ پیش‌بینی بسته‌های یارانه‌ای ‌برای حمایت از ۴ دهک کم‌درآمد‌ ۲ ۲۳ شهرستان خوزستان از وضعیت قرمز کرونا خارج شدند ۳ امام جمعه میناب بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت ۴ انتقاد رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از بی‌توجهی به خودکفایی مرغ در ایران /‌ چرا تحریم مرغ انگلیسی برداشته شد؟ ۵ سفر معاون رئیس‌ جمهور به استان فارس به روایت تصویر ۶ مجلس عزم جدی برای حل مشکل ‌"هفت تپه" دارد/ برای پرداخت معوقات ‌کارگران با ‌رئیس قوه قضائیه جلسه خواهیم گذاشت‌ ۷ گزارش| سرنوشت نامشخص دختر گمشده در جهان‌نما / استفاده از سگ‌های جسدیاب هم بی‌نتیجه بود ۸ گزارش ویدئویی| روایت تسنیم از مصائب مردم در شهرک فرهنگیان بجنورد / ظاهرا شهرداری آدرس منطقه را نمی‌داند مهمترین اخبار استانها سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰: شرایط خصوصی‌سازی در هفت‌تپه رعایت نشد / ‌پرداخت "معوقات" و نحوه "واگذاری" ‌پیگیری ویژه می‌شود + فیلم گزارش ویدئویی| روایت تسنیم از مصائب مردم در شهرک فرهنگیان بجنورد / ظاهرا شهرداری آدرس منطقه را نمی‌داند طرح‌‌ مجلس برای حمایت‌ از ‌‌اقشار آسیب‌پذیر/ پیش‌بینی بسته‌های یارانه‌ای ‌برای حمایت از ۴ دهک کم‌درآمد‌ گزارش| سرنوشت نامشخص دختر گمشده در جهان‌نما / استفاده از سگ‌های جسدیاب هم بی‌نتیجه بود مهمترین اخبار تسنیم روحانی: از ایفای نقش برجسته عراق در شرایط حساس منطقه استقبال می‌کنیم گزارش ۳ نماینده مجلس از حضور در جمع کارگران هفت تپه/ «گوش کارگران هنوز شنوای حرف حق است» «علاج تحریم»| ۱۰ پیشنهاد آل‌اسحاق برای پایان تحریم/ اگر قوی نشویم، تحریم تا ابد هست سلیمی‌نمین: جعل و تحریف جای ظالم و مظلوم را عوض می‌کند/ جریان تحریف می‌گوید ما مقصر دشمنی آمریکا هستیم موسوی: رژیم آمریکا باید پاسخگوی حمایت از گروهک تروریستی تندر باشد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تیم شاهین شهرداری بوشهر شاهین شهرداری بوشهر لیگ برتر فوتبال پارس جنوبی جم شاهین بوشهر برای حمایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۶۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای قرارداد فشار افزایی با ابهامات باقی مانده

به گزارش خبرنگار مهر، روزهای پایانی اسفند سال گذشته مهمترین قرارداد حوزه نفت یعنی فشار افزایی پارس جنوبی به امضا رسید. قراردادی که به گفته وزیر نفت ۲۰ میلیارد دلار بار مالی دارد اما به گفته مسؤولان وزارت نت ۹۰۰ میلیارد درآمد عاید کشور می‌کند.

وزیر نفت مدعی شده بود این طرح می‌توانست هشت سال پیش آغاز شود اما انتظار برای ورود شرکت‌های خارجی به این طرح نتیجه بخش نبود و شیب بزرگترین میدان گازی مشترک جهان که به سمت قطر است موجب شد فرار گاز به سمت کشور رقیب روز به روز بیشتر شود.

به گفته وزیر نفت طرح ملی فشار افزایی در پارس جنوبی از سال ۲۰۱۷ میلادی معطل و بلاتکلیف بود، وزارت نفت در دولت جدید همتی جانانه کرد و با انجام کارهای کارشناسی تصمیم گرفته شد احداث واحد فشار افزایی در دریا باشد، این در حالی است که قطر هم چند ماه پیش به‌منظور توسعه و فشار افزایی در بخش قطری پارس جنوبی (گنبد شمالی) در دریا، با شرکت‌های خارجی قرارداد امضا کرد.

اوجی با اشاره به اینکه با ادامه برداشت از این میدان بدون اجرای طرح‌های فشار افزایی، شاهد افت فشار در این میدان خواهیم بود، ادامه می‌دهد اهمیت بهره‌برداری از این میدان مشترک آنجاست که ۹۳ درصد سوخت نیروگاه‌ها و صنایع گاز و بخش عمده‌ای از خوراک پتروشیمی‌ها از گاز این میدان تأمین می‌شود.

آنطور که اوجی گفته بود، سکوی فاز ۱۳ آلفا که کشتی بحرینی به آن برخورد کرده بود در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ راه اندازی می‌شود و طی سه تا چهار سال آینده فشار افزایی در میدان مشترک پارس جنوبی آغاز خواهد شد.

امروز که بیش از یک ماه از امضای این قرار داد با شرکت‌های داخلی می‌گذرد خوب است نگاهی به این قرارداد بیاندازیم تا وضعیت آن مورد ارزیابی قرار گیرد.

درآمد ۹۰۰ میلیارد دلاری، از رؤیا تا واقعیت

۷۰ درصد گاز ایران از میدان مشترک پارس جنوبی برداشت می‌شود و ۴۵ درصد خوراک پالایشگاه‌های نفتی از تولیدات این میدان است و با راه‌اندازی سکوهای فشار افزایی در این میدان، تا ۷۰ سال برداشت گاز از پارس جنوبی ادامه پیدا می‌کند، اوجی هم با تاکید بر این موضوع اذعان کرد: ۵۰ درصد ذخایر گازی ایران در میدان مشترک پارس جنوبی واقع شده است، در دولت سیزدهم تحریم‌ها مانع رشد توسعه صنعت نفت و گاز نشده است و امسال در ۴۰ سال گذشته برای نخستین بار برای سه فصل پیاپی، شاهد رشد اقتصادی بالای ۲۰ درصد در بخش نفت و گاز بوده‌ایم.

البته موضع به همین جا ختم نمی‌شود چرا که محسن خجسته مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه طرح ملی فشار افزایی، ۹۰ تریلیون فوت مکعب به برداشت گاز و ۲ میلیارد بشکه افزایش برداشت میعانات گازی از پارس جنوبی می‌افزاید، گفت: این اقدام درآمد ۹۰۰ میلیارد دلاری برای کشور به‌دنبال خواهد داشت.

خجسته‌مهر با تأکید بر اینکه این طرح از نظر گستردگی فنی و اجرایی و فناوری طرح بزرگی است و یک ظرفیت سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری را در اختیار پیمانکاران ایرانی قرار می‌دهد، گفت: نباید اقدام‌های خود را شرطی کنیم و باید بتوانیم مهمترین و بزرگترین کارهای کشور را به نتیجه برسانیم.

روش تأمین مالی پروژه فشار افزایی همچنان در هاله‌ای از ابهام

اکنون گاز خام از میدان مشترک پارس جنوبی با ۳۸ سکوی تولیدی و پشتیبان برداشت می‌شود و قرارداد اجرایی طرح ملی فشار افزایی در پارس جنوبی با چهار پیمانکار اصلی به امضا رسید و آنطور که وزیر نفت گفته بود، با ساخت ۲۸ سکو (۱۴ سکوی فشار افزا و ۱۴ سکوی پشتیبان در هفت منطقه تعیین شده) اجرا خواهد شد. پیمانکاران اصلی در اجرای طرح ملی فشار افزایی میدان مشترک پارس جنوبی، شرکت‌های پتروپارس، اویک، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) و مپنا هستند و پیمانکار مهندسی مفهومی، پایه مقدماتی و پیشرفته یک شرکت مشاور ایرانی است.

اگرچه مسؤولان صنعت نفت بهره برداری از سکوهای فشار افزایی را برنامه‌ای چهار ساله عنوان کرده‌اند اما هم اکنون برای اجرایی شدن آن چند ابهام وجود دارد اول آنکه شرکت ملی نفت ایران به عنوان متولی این پروژه چرا اطلاعات، آمار و ارقام روشنی را برای تأمین مالی این پروژه بیان نمی‌کند. حتی با وجود اینکه هزینه این پروژه را ۲۰ میلیارد دلار برآورد کرده‌اند اما مشخص نیست تأمین مالی این پروژه در چند مرحله و چگونه صورت خواهد گرفت و متولیان تأمین مالی کدام بانک‌ها و شرکت‌ها هستند؟

دیگر ابهامی که در رابطه با این قرارداد وجود دارد به درستی مشخص نشده است که سکو های فشار افزایی تماماً ساخت داخل است یا آنکه فناوری‌های روز دنیا هم مورد استفاده قرار می‌گیرد اگر تماماً ساخت داخل است با شرکت‌های دانش بنیان قراردادی به امضا رسیده است یا خیر! اگر چنین قراردادی به امضا رسیده است چرا جزئیاتی از آن وجود ندارد.

مساله دیگر این است که شرکت ملی نفت ایران به عنوان متولی و کارفرما چرا اجرای این طرح‌ها را در اختیار شرکت‌های شبه دولتی قرارداده است و به صحبت‌های رهبری که در دیدار با بخش خصوصی مطرح شد کمترین توجه شده است مقام معظم رهبری بارها به مشارکت بخش خصوصی تاکید داشتند و اصلاً به همین دلیل سال جاری را سال جهش تولید با مشارکت بخش خصوصی نامگذاری کردند.

اگرچه خبرنگار مهر کاملاً به این موضوع توجه دارد که کشور در شرایط تحریم به سر می‌برد و قطعاً نمی‌توان انتظار داشت تا جزئیات دقیق نحوه اجرای این پروژه رسانه‌ای شود اما مساله نحوه تأمین مالی و همچنین حضور شرکت‌های به اصطلاح خصولتی به جای خصوصی ربطی به موضوع تحریم ندارد و مسؤولان ارشد شرکت ملی نفت ایران باید در این زمینه شفاف سازی کنند.

کد خبر 6087257

دیگر خبرها

  • صعود دانش‌آموزان والیبالیست ایران به جمع چهار تیم برتر جهان
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • پیروزی آتالانتا مقابل بنفش‌ها/ یوونتوس حریف خود را در فینال شناخت
  • شعار هواداران اورتون پس از پیروزی مقابل لیورپول: در گودیسون‌پارک لیگ را از دست دادید! / فیلم
  • پیام وحید امیری برای سرمربی تیم ملی/ ستاره پرسپولیس قصد خداحافظی ندارد
  • 14 سال پس از گلزنی آرتتا؛ اولین پیروزی خانگی اورتون مقابل لیورپول
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • امضای قرارداد فشار افزایی با ابهامات باقی مانده
  • رئیس کشته شد / العین با پیروزی مقابل الهلال فینالیست شد +فیلم
  • پیروزی نوجوانان هندبال ایران در نخستین دیدار تدارکاتی مقابل ترکیه