Web Analytics Made Easy - Statcounter

 در خبری که درسایت رسمی ایدرو آمده گفته شده رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در احکام جداگانه ای دو نماینده خود را مشخص کردند و این عملکرد فوق العاده ای از ایشان در این زمینه است چرا که در منصب رئیس ایدرو با سهم ۱۴٪ در ایران خودرو دو عضو منصوب می کنند.


البته این موضوع به شوخی گفته شد ولی در پس آن اشاره به دردی است که ایران خودرو و سایپا سالها از تصدی دولت می کشند دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اگر چه ایران خودرو و سایپا محکوم به عقب افتادگی هستند و هر روز باید جواب انتقاد های مجلس و مردم و حتی دولتی ها را بدهند ولی باعث این موضوع دولتی اداره شدن این شرکت ها است از سویی دولت دست آنها را در قیمت گذاری کالا می بندد و از سوی دیگر مواد اولیه داخلی را به بالاترین قیمت به آنها می فروشد و نتیجه این معادله باخت باخت برای خودرو ساز وضرر سالانه بیش از بیست هزار میلیارد است.


چراکه دولت با در دست گرفتن هئیت مدیره این شرکتها آنها مجبور با انجام خرجهای غیر ضرور و سرمایه گذاری های ضرر ده می کند بدون انکه توجه کند غیر از ۱۴٪ سهام خود دیگران هم سهام دارند سهام دارانی که در بین آنها از کار افتادگان و بازنشستگانی هستند که سرمایه زندگیشان همین سهام است.


وقتی مدیرعامل منصوب ریس ایدرو باشد پس باید اجرا کننده فرامین رئیس ایدرو و وزیر صنعت دولت و رئیس جمهور باشد و در این موقعیت حتی مدیر موفقی مانندمقیمی که توانسته سر شکلی به ایران خودرو از هم کسیخته بدهد باید تاوان دستورات غلط دولت در بنگاه اقتصادی را بدهد.


آقای بیات رئیس ایدرو باید بدانند که با سهم ۱۴٪ فقط حق انتصاب یک نفر عضو هیئت مدیره دارند ولی ما دیده ایم که دولت با یک درصد سهم هم می تواند تمامی اعضا هئیت مدیره نصب نمایید.

روزنو

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ایران خودرو سهام سرمایه خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۶۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ بانک رئیس هیات مدیره پرسپولیس را مشخص می‌کنند

نحوه انتخاب رئیس هیأت مدیره پرسپولیس مشخص شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، با واگذاری باشگاه پرسپولیس به کنسرسیومی متشکل از ۶ بانک، بزودی (احتمالاً در پایان لیگ برتر) تغییراتی در هیأت مدیره این باشگاه صورت خواهد گرفت.

با هماهنگی‌های صورت گرفته قرار است رئیس جدید هیأت مدیره پرسپولیس را بانک‌های تجارت و ملت انتخاب و معرفی کنند و حتی صورتجلسه‌ای هم در این خصوص به امضای طرفین رسیده است.

بانک‌های ملت و تجارت هر کدام ۲۰ درصد از سهام پرسپولیس را در اختیار گرفته‌اند و به همین دلیل چنین تصمیمی گرفته شده است.

کد خبر 751017

دیگر خبرها

  • به رییس سازمان خصوصی‌سازی گفتم جزء فرهیخته‌ترین‌ها هستی بین افرادی که از کشتارگاه، بهشت‌زهرا و... آمده‌اند
  • هر چقدر می‌توانیم برای پیشرفت کار دولت تسهیل‌گری انجام دهیم/ هیئت تطبیق مصوبات می‌تواند ضامن اجرای قانون باشد
  • قالیباف: هیئت تطبیق مصوبات می‌تواند ضامن اجرای قانون باشد
  • عسگری: وضعیت خودرو در کشور دچار فلاکت شده است / «کروز» به دنبال صندلی سوم درهیات مدیره ایران‌خودرواست + فیلم
  • اهمیت کارگر و اثر کار و تولید در اقتصاد بر کسی پوشیده نیست
  • سعید لیلاز: افشای فایل صوتی ظریف، عمدی بود
  • دباغ : در سفر بارزانی درباره هماهنگی‌های امنیتی رایزنی شد
  • پرسپولیس منتظر معرفی عضو هیئت مدیره جدید
  • ۲ بانک رئیس هیئت مدیره پرسپولیس را مشخص می‌کنند
  • ۲ بانک رئیس هیات مدیره پرسپولیس را مشخص می‌کنند