Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، وزیر خارجه ارمنستان  طی مصاحبه ای از آمادگی  در واکنش نشان دادن به هرگونه اقدامی علیه حاکمیت کشور خود خبر داد. 

«زهراب مناتساکانیان» وزیر خارجه جمهوری ارمنستان روز جمعه در گفت وگو با وبگاه «گریک ریپورتر» در زمینه آخرین فعل و انفعالات درباره تنشهای مرزی با جمهوری آذربایجان گفت، ایروان از خود دفاع کرده  و مواضع خود را نیز تحکیم خواهد بخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مناتساکانیان در  بخشی از این مصاحبه گفت: «ما عضوی از جامعه بین الملل هستیم و به صلح و امنیت در منطقه نیاز داریم و نمیخواهیم منطقه را به حال رقابتی مبدل کنیم.»

وی با انتقاد از مواضع اخیر ترکیه و جانبداری این کشور از باکو گفت، ترکیه از زبان تهدید استفاده میکند و ما این موضع را نمیپذیریم.

دیپلمات ارشد ارمنستانی با حمایت از یونان گفت، یونان کشوری است که به شدت به دنبال صلح و ثبات در منطقه است.

 وزیر خارجه ارمنستان در خاتمه اظهار داشت: «میخواهیم حمایت جدی خود از یونان و قبرس  را اعلام کنیم. اقدام ترکیه موجب بی ثباتی شدید در شرق دریای مدیترانه میشود. موردی که بتواند همبستگی بسیار قوی، رابطه  مستحکم و دوستی بسیار با ارمنستان و یونان را زیر سوال ببرد، شاهد نیستیم. ما با قاطعیت برابر اقداماتی که منافع، حقوق و  استقلال ما را به خطر می اندازد، واکنش نشان میدهیم.»

این در حالی است که وزیر خارجه ارمنستان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «شانت» از احتمال دیدار با «جیحون بایرام اف» وزیر خارجه جدید جمهوری آذربایجان درباره بحران میان دو کشور در ناگورنو-قره باغ خبر داد. 

وی در این باره گفت: «هنوز هیچ تماس مستقیمی برقرار نکرده‌ایم. مهمترین چیز برای ما تضمین تنش زدایی در مرزها و آمادگی برای فاز بعدی کار است.»

منبع: الف

کلیدواژه: وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۶۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را به ملت، دولت و خانم نالدی پاندور، وزیر امور خارجه این کشور صمیمانه تبریک می‌گویم.

وی افزود: توجه به اهمیت جایگاه چندجانبه گرایی در سیاست خارجی دولت، منجر به تقویت همکاری‌ها و تعاملات گسترده میان جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی در چارچوب بریکس شد و در همین راستا شاهد پیشرفت و توسعه مناسبات دوجانبه در دوره اخیر هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان تصریح کرد: اقدام قاطع حقوقی آفریقای جنوبی علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و مواضع صریح این کشور در دفاع از فلسطین ثابت کرد که آرمان‌های نلسون‌ماندلا در مبارزه با ظلم و تبعیض، همچنان زنده است. شادکامی و سعادت مردم آفریقای‌جنوبی و همچنین موفقیت و استمرار پیشرفت‌های دولت این کشور دوست را آرزو دارم.

کد خبر 6090439 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • اقدام آفریقای جنوبی علیه صهیونیست‌ها نشان داد آرمان‌های نلسون ماندلا زنده است
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر