Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@14:33:50 GMT

روز خبرنگار با محوریت هفته دفاع مقدس برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۲۷۳۵۳

روز خبرنگار با محوریت هفته دفاع مقدس برگزار می شود

استاندار ایلام، گفت: برنامه‌های روز خبرنگار با محوریت هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود و اصحاب رسانه می‌توانند نقش بی‌بدیل خود را در این مسیر ارزشمند به نمایش بگذارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، عصر امروز قاسم سلیمانی‌دشتکی در سومین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان که با موضوع چهل سالگی دفاع مقدس برگزار شد، گفت: اهمیت ایثار و شهادت در ایلام به عنوان پیش قراول در این عرصه همیشه از جایگاه ویژه و با اهمیتی برخوردار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در ۸ سال جنگ تحمیلی عملا فرصتی برای کار عمرانی در استان نبوده و این دیار از توسعه بازمانده است، افزود: در این زمینه بایست همه ما ایثارگری بی‌نظیر مردم ایلام را سر لوحه کار خودمان قرار دهیم، البته به عنوان خدمتگزار هرجا رفته‌ام صدای مظلومیت ایلام رسانده‌ام و همواره گفته‌ام که همه کشور مدیون این مردمان است.

استاندار ایلام، گفت: ایلام تربت پاک شهیدان است، سرزمینی که با ۳ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز و ۳۳۷ آزاده تاریخ جاودانه‌ای در حوزه ایثارگری از خود برجای گذاشته است؛ تعداد کم آزادگان استان نشان از دلاوری و سلحشوری و شهادت طلبی مردم ایلام است؛ آن‌ها تا پای جان از کشور دفاع کردند و هرگز تسلیم دشمن نشدند.

نمره قبولی مردم ایلام در 8 سال جنگ تحمیلی

وی در ادامه گفت: شاخصه مهم و ارزشمند دیگر ایلامیان در دوران دفاع مقدس به عدم مهاجرت آنان در این برهه حساس برمی‌گردد، با آنکه این منطقه شبانه روز زیر آتش دشمن بود نه تنها مهاجرت نکردند بلکه تمام قد در مقابل دشمن متجاوز ایستادند و الحق مردم ایلام در ۸ سال جنگ تحمیلی در آزمون بزرگ مرز داری و مرزبانی نمره قبولی گرفتند. 

سلیمانی‌دشتکی با اشاره به این مهم که دوران دفاع مقدس تاریخ گران بهایی برای نسل‌های جامعه ایران اسلامی است، تاکید کرد: علی‌رغم شرایط سخت مالی، محدودیت‌ها را برای اجرای کارهای فرهنگی در حوزه ایثارگری برداشته‌ایم و در این راستا به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرده‌ایم که این امور را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی اختصاص اعتبار در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت را هزینه ندانست و گفت:  توجه به فرهنگ ایثارگری به نوعی سرمایه گذاری در راستای پاسداشت و حفط ارزش های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است.

اختصاص 8 میلیارد ریال برای ساخت یادمان شرهانی

استاندار ایلام در ادامه از اختصاص ۸ میلیارد ریال برای ساخت یادمان شرهانی خبر داد و گفت: اگر شرایط کرونایی نبود کنگره بزرگ شهدا را در استان برگزار می‌کردیم اما در این بازه زمانی فرصتی برای ایجاد زیرساخت‌ها و یادمان‌های دفاع مقدس چون یادمان‌های شرهانی، قلاویزان، کوشک و... است.

وی در ادامه از تشکیل ستاد ۴۰ سالگی دفاع مقدس‌ در استان خبر داد و گفت: باید دید اگر وضعیت و شرایط کرونا بهتر شد می‌توانیم یک برنامه درخور و شایسته در پاسداشت چهل سالگی دفاع مقدس در استان برگزار کنیم در غیر اینصورت از طریق فضای مجازی و صدا و سیما نسبت به این مهم پرداخته خواهد شد.

سلیمانی‌دشتکی در آستانه روز خبرنگار گفت: در این راستا برنامه‌های روز خبرنگار با محوریت هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود و اصحاب رسانه می‌توانند نقش بی‌بدیل خود را در این مسیر ارزشمند به نمایش بگذارند.

انتهای پیام/ 9708

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس ایلام جنگ تحمیلی قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام روز خبرنگار هفته دفاع مقدس دفاع مقدس برگزار روز خبرنگار مردم ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۷۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد لقمان پور بعداز ظهر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: به مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام، دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس میهمان شهر قم خواهند بود.

وی بیان کرد: یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم افزود: پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه هفته جاری از ساعت ۱۶:۴۰ از میدان آل یاسین به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع خواهند شد.

وی ادامه داد: این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در صحن اصلی مسجد مقدس جمکرا ن خاکسپاری می‌شوند.

کد خبر 6090166

دیگر خبرها

  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد