Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: ۸۰ درصد از افرادی که به‌عنوان معتاد متجاهر جمع‌آوری می‌شوند برای چندمین بار دستگیر شده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، عباس صادق‌زاده امشب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: معتادان متجاهر افرادی هستند که در بحث ترک اعتیاد سخت درمان بوده و مصرف چندگانه اعتیاد دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این افراد رفتارهای متفاوت داشته و رفتارهای ضداجتماعی از خود نشان می‌دهند گفت: معتادان متجاهر هم درمان جسمی نیاز دارند و هم باید درمان روحی شوند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه مشکلات روانشناختی شدید معتادان متجاهر باید بررسی و درمان شود افزود: این افراد در ملاء عام مصرف مواد مخدر دارند و یک نوع مواد هم مصرف نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه متجاهرین کف خیابان از حمایت هیچکس برخوردار نیستند و حتی خانواده آنها را حمایت نمی‌کند خاطر‌نشان کرد: بر اساس تجربه هر ساله طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر انجام می‌شود و این افراد در مراکز ماده 16 نگهداری می‌شوند و بر این اساس حدود هزار و 800 تا دو هزار نفر معتاد متجاهر در سطح استان کرمان وجود دارد.

صادق‌زاده با اشاره به اینکه احتمال دارد که کرونا این تعداد را افزایش داده باشد و با نگاه بد‌‌بینانه حدود 3 هزار نفر معتاد متجاهر در استان وجود دارد گفت: گروهی از این افراد رفتار متجاهرانه آنها برای مصرف است و برای خواب به خانه می‌روند.

وی با بیان اینکه استان کرمان ظرفیتهای بزرگی از وجود سازمان‌های مردم نهاد دارد افزود: ساماندهی معتادان متجاهر به‌عنوان یک معضل اجتماعی وظیفه همه دستگاه‌های مربوطه است و بهزیستی به‌تنهایی نمی‌تواند موفق باشد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه شهرداری‌ها در تمام استان باید پای کار باشند و ارتباط با خانواده آنها را برقرار کرد اظهار داشت: آنها را باید تحت درمان موثر قرار داد و برای بعد از ترک آنها و بازپیوند فرد معتاد به جامعه برنامه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه 80 درصد از افرادی که به‌عنوان متجاهر جمع‌آوری می‌شوند برای چندمین بار دستگیر شده و اقدامات گذشته نتیجه نداشته است گفت: کار زیاد شده اما کار اثربخش نشده است.

صادق‌زاده با اشاره به اینکه عدم هماهنگی بین دستگاه‌ها در بحث درمان یک آفت است افزود: موضوع اعتیاد موضوع بزرگ لاینحلی نیست اما موازی‌کاری وجود دارد، معضل اعتیاد در کرمان قابل حل است و خانواده‌ها باید پای کار بیایند.

افزایش تلفات اعتیاد در بهار 99تسنیم گزارش می‌دهد؛ آگاهی و آموزش همگانی لازمه رهایی جامعه از آسیب اعتیاد استاعتیاد، اختاپوسی که رؤیای آینده را از بین می‌برد/ پای موازی‌کاری به مبارزه با مواد مخدر هم کشیده شد

وی با بیان اینکه شیوع اعتیاد در جامعه ایرانی در سال نسبت به سال گذشته دو تا سه درصد رشد دارد که نشان از عدم آگاهی خانواده‌ها است تصریح کرد: شیوع اعتیاد در استان کرمان آمار نگران کننده‌ای دارد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان عنوان کرد: یک شبه جمع کردن معتادان متجاهر از جامعه و نگهداری آنها در مراکز ماده 16 و در نهایت ترخیص بعد از مدتی هیچ اثری ندارد و باید چرخه درمان تکمیل شود و مراقبت‌های بعد از درمان پیگیری شود.

وی افزود: در ماه گذشته کلیپی در فضای مجازی پخش شد که تعدادی از معتادان متجاهر در سطح شهر برای شهروندان مزاحمت‌هایی ایجاد کردند که در نهایت منجر به جمع‌آوری آنها با مصوبه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا استان کرمان شد.

صادق‌زاده اظهار داشت: در استان کرمان برای اسکان و نگهداری بیش از دو هزار نفر معتاد متجاهر پیش‌بینی شده است و در حال حاضر هزار و 500 نفر معتاد متجاهر در مراکز نگهداری می‌شود.

زمان نگهداری معتادان متجاهر باید افزایش پیدا کند

محمدرضا انارکی‌محمدی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان نیز با بیان اینکه اعتیاد یک بیماری اجتماعی است که بر جامعه عوارض دارد گفت: بر اساس آمار سال گذشته حدود هزار و 800 نفر معتاد متجاهر در سطح استان کرمان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تا سال 89 اعتیاد جرم بود اما بعد از آن با اصلاح قانون معتادان موظف هستند با مراجعه به مراکز اقدام به درمان کنند  افزود: تغییر نگرش به فرد معتاد باعث شد که مراکز ماده 16 در استان‌ها راه‌اندازی شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانبا بیان اینکه ماندگاری فرد معتاد در مراکز ماده 16 یک تا سه ماه است و اگر نیاز بود تا 6 ماه تمدید می‌شود تا چرخه درمان آنها تکمیل شود تصریح کرد: زمان نگهداری معتادان متجاهر باید افزایش پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه باید این زمان بر اساس نیاز بیشتر شود خاطر‌نشان کرد: مراقبته‌ای بعد از خروج الزامی است و اگر پیگیری نشود هیچ نتیجه‌ای نخواهیم گرفت، هزینه زیادی برای نگهداری و ترک یک فرد معتاد انجام می‌شود و اگر مراقبتهای بعد از درمان انجام نشود آسیب بزرگی است.

انتهای پیام/511/ ز

R7860/P/S6,67/CT7 واژه های کاربردی مرتبط استان کرمان معتاد بیشتر بخوانید... استاندار کرمان: کمپ‌های نگهداری معتادان متجاهر در استان باید فعال شود استاندار خراسان رضوی: مشهد باید شهر بدون متکدی و معتاد شود/ کاهش تلفات کرونا با اجباری شدن ماسک سال گذشته ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار برای درمان معتادان استان خراسان جنوبی هزینه شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... استاندار کرمان: کمپ‌های نگهداری معتادان متجاهر در استان باید فعال شود استاندار خراسان رضوی: مشهد باید شهر بدون متکدی و معتاد شود/ کاهش تلفات کرونا با اجباری شدن ماسک سال گذشته ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار برای درمان معتادان استان خراسان جنوبی هزینه شد واژه های کاربردی مرتبط استان کرمان معتاد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ طرح‌‌ مجلس برای حمایت‌ از ‌‌اقشار آسیب‌پذیر/ پیش‌بینی بسته‌های یارانه‌ای ‌برای حمایت از ۴ دهک کم‌درآمد‌ ۲ ۲۳ شهرستان خوزستان از وضعیت قرمز کرونا خارج شدند ۳ انتقاد رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از بی‌توجهی به خودکفایی مرغ در ایران /‌ چرا تحریم مرغ انگلیسی برداشته شد؟ ۴ گل‌محمدی: تیم برتر زمین بودیم و نشان دادیم که بی‌جهت قهرمان نشده‌ایم/ با تمام قدرت به کارمان در لیگ ادامه می‌دهیم ۵ امام جمعه میناب بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت ۶ فکری: بازیکنانم فکر می‌کردند می‌توانند به راحتی از گل‌مان دفاع کنند/ بازی روی چمن مصنوعی بیشتر به ضرر ماست تا تیم میهمان ۷ استاندار گیلان: مقابله اصولی با کرونا نیازمند رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی است ۸ مجلس عزم جدی برای حل مشکل ‌"هفت تپه" دارد/ برای پرداخت معوقات ‌کارگران با ‌رئیس قوه قضائیه جلسه خواهیم گذاشت‌ مهمترین اخبار استانها سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰: شرایط خصوصی‌سازی در هفت‌تپه رعایت نشد / ‌پرداخت "معوقات" و نحوه "واگذاری" ‌پیگیری ویژه می‌شود + فیلم کرمان| زلزله ۴.۲ ریشتری لاله‌زار خسارتی نداشت خبر خوش استاندار گلستان/ آغاز "اکتشاف نفت" در گمیشان همزمان با هفته دولت امسال جلسه ویژه مسئولان خوزستان برای حل مشکلات کارگران نیشکر هفت‌تپه فردا برگزار می‌شود مهمترین اخبار تسنیم روحانی: از ایفای نقش برجسته عراق در شرایط حساس منطقه استقبال می‌کنیم گزارش ۳ نماینده مجلس از حضور در جمع کارگران هفت تپه/ «گوش کارگران هنوز شنوای حرف حق است» «علاج تحریم»| ۱۰ پیشنهاد آل‌اسحاق برای پایان تحریم/ اگر قوی نشویم، تحریم تا ابد هست سلیمی‌نمین: جعل و تحریف جای ظالم و مظلوم را عوض می‌کند/ جریان تحریف می‌گوید ما مقصر دشمنی آمریکا هستیم یک عضو ائتلاف فتح : آمریکا مقصر اصلی بحران برق در عراق است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کرمان معتاد استان کرمان معتاد مدیرکل بهزیستی استان کرمان نگهداری معتادان متجاهر نفر معتاد متجاهر استان کرمان مراکز ماده 16 فرد معتاد صادق زاده سال گذشته مواد مخدر جمع آوری هفت تپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۷۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط ۳ درصد از پسماند‌های خانگی تفکیک می‌شوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمدرضا برزگر گفت: روزانه ۳۰۰ الی ۳۳۰ تن پسماند خانگی در شهر یزد تولید می‌شود که حدود ۷۰ درصد پسماند‌های تولیدی، پسماند‌تر (مواد آلی) است و فقط ۳ درصد از پسماند‌های خانگی در مبدأ تفکیک می‌شود.


وی گفت: سرانه هر شهروند یزدی در حدود ۵۵۰ الی ۶۰۰ گرم نفر در روز است.


رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد در مورد میزان زباله‌های استان یزد به تفکیک نوع آنها، بیان کرد: به‌طور میانگین ۶۷ الی ۷۰ درصد پسماند‌های تولیدی، پسماند‌تر (مواد آلی) و حدود ۳۰ درصد پسماند خشک است.


برزگر با اشاره به اینکه پسماند‌ها به دو بخش قابل بازیافت و غیرقابل بازیافت تقسیم می‌شوند، ادامه داد: تفکیک از مبدأ و جمع‌آوری پسماند خشک به سه روش در حال انجام است.


وی تصریح کرد: یکی از روش‌های جمع‌آوری پسماند‌های خشک، روش سنتی بوده که هفته‌ای یک مرتبه با مراجعه به درب منازل شهروندان انجام می‌گیرد.


رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد ادامه داد: جمع‌آوری پسماند خشک به‌صورت هوشمند از طریق منظومه خدمات یکپارچه یزد من و برنامه بازپس یکی دیگر از روش‌ها است و همچنین جمع‌آوری در ایستگاه‌های ثابت سطح شهر و ایستگاه گلماند یکی دیگر از روش‌های جمع‌آوری پسماند‌های خشک است.


برزگر عنوان کرد: در حدود ۳ درصد از پسماند خشک در طرح تفکیک از مبدأ جمع‌آوری صورت می‌پذیرد.

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • عاملان جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا
  • جاعلان مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی و جمع آوری معتادین متجاهر در بیجار
  • فقط ۳ درصد از پسماند‌های خانگی تفکیک می‌شوند
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز