Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرونده برانکو ایوانکوویچ علیه باشگاه پرسپولیس نکات مبهمی دارد که مدیریت این باشگاه را دچار سردرگمی کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، داریو بوسیچ وکیل برانکو ایوانکوویچ چند هفته پیش ادعا کرد باشگاه پرسپولیس به واسطه بدهی که به موکلش دارد با سه پنجره بسته نقل و انتقالاتی از سوی فیفا مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ادعا شوک سنگینی به هواداران وارد کرد اما مدتی بعد وی صحبت‌هایش را تغییر داد و در ادعایی جدی اعلام کرد اگر تا 16 مرداد دیون برانکو پرداخت نشود، سه پنجره فیفا بسته می‌شود.

واکنش باشگاه پرسپولیس در خصوص ادعای وکیل برانکو با تردید همراه بود و مهدی خواجوند مدیر حقوقی باشگاه اولاً چند ساعت زمان برد تا جوابگو باشد و در نهایت گفت که ما خودمان هم سرگیجه گرفتیم و نمی‌دانیم پرونده در چه مرحله‌ای است. 

از سویی دیگر باشگاه پرسپولیس مدعی شد لایحه‌ای هزار و 300 صفحه‌ای آماده کرده و به دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش CAS ارسال کرده است. این اقدام برای تجدیدنظر در حکم فیفا صورت گرفت تا باشگاه فرصت داشته باشد دیون برانکو را آماده کند. البته خواجوند این صحبت را هم مطرح کرد که حکمی از سوی فیفا به باشگاه پرسپولیس ارسال نشده و نمی‌دانیم وکیل برانکو بر مبنای چه حکمی صحبت از بسته شدن سه پنجره نقل و انتقالاتی به میان آورده است.

چند روز بعد خواجوند حرف جدیدی زد و اعلام کرد تلاش می‌کنیم تا 16 مرداد بدهی برانکو را پرداخت کنیم تا به نوعی صحبت‌های وکیل برانکو را مورد تأیید قرار دهد. جالب اینکه مهدی رسول پناه سرپرست مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس نیز این حرف را تکرار کرد و به نظر می‌رسید دلیل این اظهارنظرهای مشابه ترس مدیران سرخ‌پوش بود که تصور می‌کردند اطلاعات داریو بوسیچ بیشتر از آن‌هاست. 

در این میان خبرنگار ورزشی آنا از منبعی آگاه و مرتبط با این پرونده کسب اطلاع کرد پرونده برانکو ایوانکوویچ به واسطه اعتراض باشگاه پرسپولیس و ارائه مستندات به فیفا هنوز در کمیته انضباطی این نهاد بین‌المللی فوتبال است و سرخ‌پوشان موظف نیستند تا 16 مرداد مطالبات برانکو را به او پرداخت کنند چون حکمی برای پرداخت دیون برانکو صادر نشده است.

با این وجود باشگاه پرسپولیس به شدت مردد است و تلاش می‌کند تا روز 16 مرداد پول برانکو را آماده کند و به حساب این مربی واریز کند تا دچار محرومیتی نشود. چون به خوبی می‌دانند در صورت محرومیت هواداران به شدت به این موضوع معترض می‌شوند چراکه آن‌ها تجربه تلخ بسته شدن دو پنجره نقل و انتقالاتی را در گذشته حس کرده‌اند و نمی‌خواهند اتفاقی تلخ برایشان تکرار شود.

از طرفی این بحث هم مطرح است که اگر تا تاریخ 16 مرداد حکمی صادر شود مهلتی 45 روزه به باشگاه پرسپولیس داده می‌شود تا در این زمان بدهی سرمربی کروات پیشین باشگاه پرداخت شود. اتفاقی که برای باشگاه‌های ماشین‌سازی و شهر خودرو رخ داد و آن‌ها با پرداخت دیون خود محرومیتشان بخشیده شد اما مشخص نیست در مورد پرسپولیس که پرونده‌های متعددی در فیفا داشته و دارد این موضوع صدق کند.

اصل موضوع این است که باشگاه پرسپولیس به این موضوع معترض شده که بدهی برانکو 900 هزار یورو بوده و نباید این باشگاه هزار و 500 یورو پرداخت کند. چون او در سال آخر قراردادش در پرسپولیس نماند و بدون اطلاع سرخ‌پوشان با الاهلی عربستان توافق کرد. علت شکایت به CAS هم این موضوع است و سرخ‌پوشان به این موضوع استناد کرده‌اند.

این موضوع هم وجود دارد که باشگاه پرسپولیس اگر نخواهد ریسک کند و بدهی برانکو را تا پنج‌شنبه 16 مرداد بپردازد، باید تمام بدهی مورد طلب سرمربی پیشین خود از فیفا را به حساب او واریز کند اما اگر ریسک کند و منتظر رسیدن موعد اعلام شده از سوی وکیل برانکو باشد بعید نیست که رأی به پرداخت بدهی 900 هزار دلاری داده شود و البته احتمال دوم هم که پرداخت کامل بدهی به همراه جریمه است، سرخ‌پوشان را تهدید می‌کند.

در مجموع می‌توان گفت آرامش در کادر مدیریتی باشگاه پرسپولیس وجود ندارد و مدیران سرخ‌پوش سردرگم هستند. آن‌ها با پرونده‌ای مواجه هستند که حکمش می‌تواند با 900 هزار یورو و مهلتی 45 روزه به پایان برسد و این احتمال هم وجود دارد که حکم به پرداخت هزار و 500 یورو و محرومیت داده شود.

انتهای پیام/4048/

منبع: آنا

کلیدواژه: پرسپولیس فیفا برانکو ایوانکوویچ باشگاه پرسپولیس وکیل برانکو سرخ پوشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۷۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان نیکوکار زمینه آزادی همکارشان را فراهم کردند

همزمان با روز معلم و پاسداشت مقام آنان، معلمان نیکوکار با پرداخت پنجاه میلیون تومان، زمینه آزادی یکی از همکارانشان را که با بدهی مالی در زندان به سر  می برد، فراهم کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ستاد مردمی دیه استان تهران، با پیگیری مددکاران اجتماعی این مرکز، همزمان با دوازدهم اردیبهشت ماه، گروهی از معلمان نیکوکار در اقدامی انساندوستانه با اهدای پنجاه میلیون تومان در پرداخت بدهی یک نفر معلم که با بدهی مالی در زندان به سر می برد، سهیم شدند.

همچنین این زندانی ۵۱ ساله که جزء زندانیان جرایم غیرعمد بود، پس از راه اندازی یک شرکت دچار مشکلات مالی شده، حتی منزل مسکونی اش را هم فروخته و پس از زندانی شدن و جدایی همسرش، فرزندانش در شرایط معیشتی نامساعد به سر می بردند. 

 زندانی یاد شده با پرداخت مبلغ اهدایی از سوی معلمان و کمک های نیکوکاران دیگر استان، عصر امروز آزاد شده، نزد فرزندانش باز خواهدگشت.

خیرین و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را دارند همواره می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۷۵۹۱۶ در این امر خیر سهیم باشند. همچنین در صورت تمایل ضمن مراجعه حضوری به ستاد دیه استان تهران واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، اعرابی ۵، پلاک ۱۹، طبقه اول، شماره تلفن ۸۸۸۶۱۹۹۲ با نحوه ارسال کمک‌های مالی و آزادی زندانیان استان آشنا شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آزادی زندانی با مستمری بازنشستگی
  • سود ۳.۶۰۰ میلیارد یوروی بدهی بابک زنجانی را بخشیدند؟
  • ۷۲ هزار میلیارد تومان از بدهی تولیدکنندگان برق پرداخت شد
  • عضو انجمن اقتصاددان ایران: سنگینی بار عدم پرداخت بدهی گازی پتروشیمی‌ها بر دوش مردم است
  • انتشار توضیحات و جزییات جدید از پرونده جنجالی بابک زنجانی | بیش از بدهی‌اش پرداخت کرد!
  • معلمان نیکوکار زمینه آزادی همکار خود را فراهم کردند
  • کمک ۵۰ میلیون تومانی معلمان نیکوکار برای آزادی همکارشان
  • معلمان نیکوکار زمینه آزادی همکارشان را فراهم کردند
  • نگاهی به پرونده بابک زنجانی
  • استرداد اموال و بدهی های بابک زنجانی؛ زمینه تبدیل اعدام به ۲۰ سال حبس!