Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی از هیأت‌های بزرگ استان یزد از جمله هیأت عزاداری آزادشهر، باغ‌ گندم، پنبه‌داران و... اعلام کردند امسال عزاداری به شکل سنتی ندارند و با توزیع بسته‌های معیشتی شور حسینی را پاس می‌دارند.


«سید علی فقیه‌زاده»، رئیس شورای هیأت‌های مذهبی یزد در این باره به خبرنگار ما گفت: استان یزد یکهزار و 500 هیأت مذهبی دارد که مراسم این هیأت‌ها در دهه اول محرم از شور و هیجان معنوی خاصی برخوردار است و در شب‌های محرم، هیأت‌های قدیمی یزد با حضور در حسینیه‌ها یا مساجد به عزاداری، سینه زنی و زنجیر زنی می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جمعیت هر یک از حدود 80 هیأت بزرگ استان که در ایام محرم در مراسم عزاداری شرکت می‌کنند بالغ بر1200 نفر است ومرسوم است این هیأت‌ها هرشب به دیدارهیأت دیگری برای عزاداری بروند که جمعیت زیادی را دربرمی گیرد به همین دلیل امسال با هدف پیشگیری از شیوع کرونا، اجرای نکات بهداشتی و عمل به توصیه مقام معظم رهبری، برنامه‌های عزاداری یزدی‌ها در ماه محرم را لغو کردیم.
وی اظهار داشت: امسال مقرر شده هر هیأت عزاداری هزینه مراسم هرشب از این ایام را صرف تهیه بسته‌های معیشتی شامل گوشت و برنج و روغن و...و یا آزاد کردن زندانیان بی‌گناه استان کند.
همچنین حواله‌هایی را تهیه کرده‌ایم که به خانواده‌های نیازمند داده می‌شود تا با آنها بتوانند از مغازه‌هایی که صاحبانشان در امر خیر همیشه همکاری دارند، با تخفیف ویژه قند وشکر و دیگر مایحتاجشان را خریداری کنند.
فقیه‌زاده با اشاره به اینکه طبق نظر ستاد ملی کرونا و با‌وجود میل قلبی باید برای تأمین سلامتی مردم وعزاداران حسینی از هرگونه فعالیت مذهبی خودداری کرد، افزود: تمامی هیأت‌های عزاداری باید به مقررات و دستورالعمل مسئولان وزارت بهداشت و ستاد کرونا پایبند باشند و وظایف خود را برای پیشگیری از این بیماری منحوس انجام ‌دهند.
وی با بیان اینکه همکاری مسئولان هیأت‌های زیرپوشش و همراهی با مسئولان اجرایی استان نقش اصلی در پیشگیری از کرونا دارد، یادآور شد: در این رابطه نیروی انتظامی؛ سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد کرونای استان با هیأت‌هایی که در خیابان‌ها عزاداری می‌کنند؛ برخورد خواهد کرد.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: هیأت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۷۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عنایتی با پیکان جوانان مقابل تیم محرم

به گزارش "ورزش سه"، در نخستین دیدار از این مرحله جام حذفی فوتبال ایران قرار است دو تیم مس رفسنجان و پیکان با یکدیگر دیدار کنند و پیکان برای رسیدن به مرحله بعد از انگیزه بسیار بالایی برخوردار است.

رضا عنایتی به‌عنوان سرمربی پیکان در این دیدار به جوانان تیمش اعتماد کرده و ترکیب زیر را روانه میدان کرده است:
محمدرضا دیناروند، مبین دهقان، نیما احمدی، ایمان اکبری، علی‌اصغر صادقی، ابوالفضل زمانی، علی‌اکبر رنجبر، امیرحسین غلامی، آرش هاشمی، مجتبی حقدوست و امیر شهیم.

پیکان این روزها با رضا عنایتی از لحاظ نتیجه‌گیری خوب عمل کرده و آن‌ها در ۱۰ دیدار اخیر خود فقط یک‌بار مقابل پرسپولیس بازنده بوده‌اند.

خودروسازان با نتایج مناسبی که داشته‌اند از قعر جدول هم فاصله گرفته‌اند تا ادامه رقابت‌های لیگ برتر را با خیال آسوده‌تری پشت سر بگذارند و باید دید پس از سپری کردن یک بازی نسبتاً ساده‌تر مقابال ستارگان بهمن جوان تهران، مقابل مس در رفسنجان چه نتیجه‌ای خواهند گرفت و می‌توانند به جمع هشت تیم نهایی جام حذفی برسند یا نه.

دیگر خبرها

  • تأکید ائمه جمعه اردبیل بر رفع مشکلات معیشتی معلمان و کارگران
  • مسؤولان پیگیر رفع بیکاری و مشکلات معیشتی مردم باشند
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • خبر‌هایی از توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان بیارجمند
  • عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان
  • عنایتی با پیکان جوانان مقابل تیم محرم
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)