Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر قرارگاه جهش تولید گفت: با استفاده از ظرفیت‌های داخلی، تکمیل طرح‌های نیمه تمام، فعال سازی ظرفیت‌ها و افزایش تولید در واحد‌های صنعتی در واحد‌های مختلف برای کاهش ۱۰ میلیارد دلار واردات برنامه ریزی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «سیدمهدی نیازی» شب گذشته (شنبه 11 مرداد) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با اشاره به اینکه وزارت صمت در مدیریت جدید ۴ رویکرد را دنبال می‌کند، گفت: چهار رویکرد جهش تولید و تعمیق ساخت داخل، تکمیل طرح‌های نیمه تمام و سرمایه گذاری، مدیریت واردات و توسعه صادرات، تنظیم بازار در وزارت صمت طراحی و برنامه ریزی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر قرارگاه جهش تولید وزارت صمت گفت: سه مورد در راستای جهش تولید برنامه ریزی شده و برنامه‌های وزارتخانه نیز بر همین مبنا برای تحقق جهش تولید است. یکی از نهاد‌هایی که با رویکرد رفع موانع تولید شروع به فعالیت کرد قرارگاه جهش تولید است که در دوره جدید ۱۰ جلسه با حضور آقای مدرس خیابانی در این قرار گاه برگزار شده است و بانک مرکزی و گمرک نیز در جلسات حضور دارد و موانع تولید در حوزه بانکی و مالیات با توجه به قانونی که در مجلس تصویب شده است و آیین نامه آن در سال گذشته ابلاغ شد، بررسی می‌شود.

 

دبیر قرارگاه جهش تولید گفت: هدف میان مدت سه ساله برای تعمیق ساخت داخل برنامه ریزی شده که در همین راستا ۱۰ میلیارد دلار کاهش واردات برنامه ریزی شده که با استفاده از ظرفیت‌های داخلی، تکمیل طرح‌های نیمه تمام، فعال سازی ظرفیت‌ها و افزایش تولید در واحد‌های صنعتی در واحد‌های مختلف برای کاهش ۱۰ میلیارد دلار واردات برنامه ریزی شده است.

 

نیازی افزود: امسال میزان هدف گذاری برای کاهش واردات نسبت به سال‌های گذشته بالاتر و نسبت به سال جهش تولید در نظر گرفته شده است که بر اساس ضوابط و مقرارات وزارت صمت مدیریت واردات برای کالا‌های ساخت داخل اتفاق افتاده است همچنین مدیریت کالا‌های غیر ضرور را نیز در برنامه داریم.

 

او افزود: تامین مواد اولیه، تامین ارز مورد نیاز محور اساسی قرارگاه جهش تولید و سیاست‌های لازم در این زمینه اتخاذ شده است. همچنین ۲۳۰۰ تعرفه وارداتی کاهش یافته و واردات ممنوع اعلام شده است. ۴۰ میلیارد دلاری که واردات داشتیم بیشتر مواد اولیه بوده است.

 

دبیر قرارگاه جهش تولید وزارت صمت گفت: اقداماتی که در وزارت صمت در مقابله با بیماری کرونا انجام شده کار تاریخی در سطح کشور بوده است. در تامین ملزومات حوزه مقابله با کرونا به صورت جدی ورود کرده ایم.

 

او افزود: در تولید کالای منتخب اغلب تولیدات در ۴ ماه اول سال رشد داشته است. در تولید خودرو که سال قبل با مشکل مواجه بودیم ۴۰ درصد افزایش تولید داشته ایم. در حوزه لوازم خانگی، فولاد، محصولات پتروشیمی نیز افزایش تولید داشتیم این درشرایطی است که در سایر کشور‌ها با توجه به شرایط کرونا کاهش تولید داشته اند.

 

نیازی گفت: با توجه به شرایط سخت امسال تصمیمات متناسب با جنگ اقتصادی گرفته می‌شود. کشور باید متناسب با شرایط سازماندهی شود و قوانین و مقرراتی که مانع جهش تولید است برطرف شود. اولویت امسال بر اساس تامین کالای اساسی و تامین ارز و مواد اولیه است. در تامین مواد اولیه که بیشتر در حوزه پتروشیمی و فولاد است مقدمات فراهم می‌باشد و در پتروشیمی نیز اصلاح ساختار صورت گرفته است.

 

نیازی گفت: امسال تکمیل طرح‌های نیمه تمام نیز در دستور کار است که با تکمیل ۲۰۰ طرح کلان ملی ۴۱ هزار شغل ایجاد خواهد شد که با جذب ۱۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش تولید و تکمیل طرح‌ها ۴۱ هزار شغل ایجاد خواهد شد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: صادرات و واردات صادرات کالا صادرات تکمیل طرح های نیمه تمام برنامه ریزی شده برنامه ریزی شد افزایش تولید تکمیل طرح ها جهش تولید مواد اولیه وزارت صمت ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۸۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور

گمرک ایران اعلام کرد: واردات قهوه در سال ۱۴۰۲ با رشد ۷۵ درصدی به رقم ۱۴۸ میلیون دلار رسید.

به گزارش ایرنا از گمرک ایران، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

این گزارش با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند، می افزاید: ۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق ۵ کشور مذکور انجام گرفته است.

بر اساس این گزارش، در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

این گزارش می‌افزاید: تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است. شایان ذکر است، تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند. سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

دیگر خبرها

  • مشارکت ۵ میلیارد دلاری قرارگاه خاتم‌ با خارجی‌ها
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور