Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@03:25:50 GMT

تعطیلی دائم ۲ پالایشگاه نفتی در آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۲۹۱۳۴

تعطیلی دائم ۲ پالایشگاه نفتی در آمریکا

شرکت ماراتون پترولیوم اعلام کرد قصد دارد دو پالایشگاه نفتی کوچک در کالیفرنیا و نیومکزیکو را بخاطر تقاضای پایین برای سوخت به طور دائم تعطیل کند و ۸۰۰ نفر نیروی کار این پالایشگاه ها را اخراج کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، شرکت ماراتون پترولیوم اعلام کرد قصد دارد دو پالایشگاه نفتی کوچک در مارتینز کالیفرنیا و گالوپ نیومکزیکو را بخاطر تقاضای پایین برای سوخت به طور دائم تعطیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب 800 شغل از بین می رود.

 بزرگترین پالایشگاه آمریکا قبلا این دو پالایشگاه کوچک را به خاطر کاهش تقاضا در نتیجه همه گیری ویروس کرونا در آمریکا تعطیل کرده بود. پالایشگاه های آمریکا به طور متوسط 20 درصد از ظرفیت پالایشی خود را به خاطر کاهش سفرهای جاده‌ای و هوایی متوقف کرده‌اند.

 شرکت ماراتون اعلام کرد قصد دارد از پالایشگاه مارتینز برای ذخیره نفت استفاده کند و در آینده در این کارخانه دیزل تجدیدپذیر تولید کند. این نوع دیزل از ضایعات صنعتی و روغن پخت و پز دست دوم تولید می شود. مارتینز چهارمین پالایشگاه بزرگ کالیفرنیا است.

  پیش‌بینی می‌شود ضرر و زیان شرکت ماراتون در سه ماهه دوم سال جاری میلادی برابر با 1.75 دلار در هر سهم باشد. این شرکت سال گذشته 1.73 دلار در هر سهم سوددهی داشت.

افت 35 درصدی ارزش سهام شرکت اکسون موبیل آمریکا به دلیل نفت ارزانشرکت آمریکایی چورون 8.3 میلیارد دلار ضرر کرد

سهام شرکت ماراتون در روز جمعه 38.20 دلار معامله شد که 38 درصد از ابتدای سال جاری تا حالا کاهش داشت.

حدود 860 نفر در پالایشگاه های مارتینز با ظرفیت 161 هزار بشکه در روز و گالوپ با ظرفیت 27 هزار بشکه در روز فعالیت می کنند. ماراتون اعلام کرد دیگر نیازی به اکثر این مشاغل در این پالایشگاه ها ندارد و به تدریج نیروی کار خود را کاهش می دهد.

شرکت ماراتون در بیانیه ای در وب سایت خود اعلام کرد بسته شدن این پالایشگاه ها هیچ اختلالی در عرضه آن ایجاد نمی کند و این شرکت به تعهدات خود نسبت به مشتریانش عمل خواهد کرد.

انتهای پیام/202

 

R7586/P/S7,80,85/CT10 بیشتر بخوانید... شرکت های نفت آمریکا ۴۸ میلیارد دلار از سرمایه های خود را از دست دادند صادرات نفت آمریکا به اروپا دوباره افزایش یافت قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... شرکت های نفت آمریکا ۴۸ میلیارد دلار از سرمایه های خود را از دست دادند صادرات نفت آمریکا به اروپا دوباره افزایش یافت پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۵/۱۱|آخرین قیمت‌ها از بازار طلا و ارز/ سکه ۱۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان شد ۲ تعلل هیئت دولت در تصویب ۲ خط/ آقای رئیس‌جمهور، برای تصویب افزایش ۲۰۰هزارتومانی حق مسکن کارگران چند دقیقه زمان نیاز است؟ ۳ تولید خودروی لوکسژن در ایران کلید خورد ۴ «علاج تحریم»| ۱۰ پیشنهاد آل‌اسحاق برای پایان تحریم/ اگر قوی نشویم، تحریم تا ابد هست ۵ پرداخت سود تقسیمی سهام‌داران شرکت‌های تابعه شستا از طریق سامانه سجام ۶ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۱۱| ادامه رشد قیمت طلا در سایه کاهش ارزش دلار ۷ گفتگوی تفصیلی با مدیرعامل گروه ملی فولاد|رکورد تولید را شکستیم/ تولید لوله‌های جریانیِ برای صنعت نفت بعد ۵۵ سال ۸ جلسه بانکی‌ها با رئیس قوه قضائیه/ رئیس شورای هماهنگی بانک‌ها:مبدأ عمده تخلفات، خارج از نظام بانکی است مهمترین اخبار اقتصادی دستاورد ۴ماهه ستاد راهبری جهش تولید در سازمان برنامه چه بود؟ کارگروه ویژه جای ستاد را می‌گیرد؟ ۴ رویکرد وزارت صمت برای جهش تولید/ تلاش برای کاهش ۱۰ میلیارد دلاری واردات نصف قیمت تمام شده برق بدون احتساب بهای سوخت از مردم دریافت می‌شود رشد ۲.۶ درصدی ارزش سهام عدالت در آغاز معاملات هفته مهمترین اخبار تسنیم دستاورد ۴ماهه ستاد راهبری جهش تولید در سازمان برنامه چه بود؟ کارگروه ویژه جای ستاد را می‌گیرد؟ نیویورک تایمز: "ما در حال سقوط، سقوط، سقوط، سقوط هستیم!" چرا اسرائیل شانسی برای گزینه نظامی در لبنان ندارد؟ حدیث غدیر| تبعات رویگردانی از پیام غدیر در بیان امام کاظم (ع) ۴ رویکرد وزارت صمت برای جهش تولید/ تلاش برای کاهش ۱۰ میلیارد دلاری واردات درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پالایشگاه ها میلیارد دلار شرکت ماراتون نفت آمریکا جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۹۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنج هندی عقب‌نشینی کرد

قیمت برنج هند به دلیل کاهش تقاضا به پایین‌ترین حد سه ماه اخیر رسید.

به گزارش ایسنا، قیمت برنج هند با توجه به کاهش تقاضا و عرضه فراوان، به پایین‌ترین سطح خود در بیش از سه ماه گذشته رسید، در حالی که قیمت‌های تایلند تا حد زیادی ثابت ماند.

رقم برنج ۵ درصد شکسته هندی ۵۲۸ تا ۵۳۶ دلار آمریکا در هر تن قیمت‌گذاری شد که از ۵۳۸ دلار آمریکا تا ۵۴۶ دلار آمریکا کاهش یافته است. قیمت‌ها در ماه گذشته به رکورد ۵۶۰ دلار آمریکا رسید.

تقاضا از سوی کشورهای آسیایی و آفریقایی بسیار ضعیف است. برخی از صادرکنندگان عوارض کمتری برای صادرات می‌پردازند و برنج را با قیمت کمتری به خریداران خارجی عرضه می‌کنند.

بر اساس گزارش رویترز، دهلی نو در آگوست ۲۰۲۳ برای کنترل قیمت برنج داخلی، ۲۰ درصد عوارض صادراتی را بر صادرات برنج نیمه جوش اعمال کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با تکیه بر عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین