Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-01@01:53:17 GMT

افزایش ۴۹ درصدی تولید شمش آلومینیوم

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۲۹۱۸۰

افزایش ۴۹ درصدی تولید شمش آلومینیوم

ایران اکونومیست- وزارت صنعت، معدن وتجارت آمار داد: چهارماهه امسال تولید شمش آلومینیوم بالاترین میزان رشد عملکرد در بین تولیدات تحت پوشش این وزارتخانه را به خود اختصاص داد و رقم ۴۹ درصد را ثبت کرد.

تولید شمش آلومینیوم از ابتدای امسال تا پایان تیرماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش بازدهی ۴۹ درصدی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید شمش آالومینیوم در فروردین ماه امسال رقم ۳۱.۷ هزار تن را نشان داد و نسبت به اردیبهشت که به رقم ۳۰.۷ هزار تن رسید، کاهش ۳.۳ درصدی را ثبت کرد، اما آمار دو ماهه امسال تولید شمش به میزان ۶۲.۴ هزار تن را نشان می دهد و در مقایسه با دوره مشابه پارسال که ۴۳.۵ هزار تن بود، رشد بازدهی به میزان ۴۳.۴ درصد را به ثبت رساند.

آمار تولید شمش آلومینیوم تا پایان سال ۹۷ منحصر به سه واحد ایرالکو ( اراک)، هرمزال و المهدی ( بندرعباس ) بود، اما از سال گذشته با افتتاح واحد شمش ۴۰ هزار تنی آلومینای ایران ( خراسان شمالی) و آلومینیوم جنوب به ظرفیت ۳۰۰ هزار تن در فاز نخست ( لامرد - فارس) روند رو به افزایش این بخش شکل گرفت.

 اردیبهشت ماه امسال آلومینیوم جنوب (سالکو) به شکل رسمی افتتاح شد، این مجتمع در منطقه ویژه صنایع انرژی بر لامِرد- جنوب استان فارس و هم مرز با عسلویه- واقع شده و بخشی از گاز پایتخت گازی جهان را به برق و سپس به آلومینیوم تبدیل می‌کند.

مجتمع آلومینیوم جنوب قرار است در سه فاز به ظرفیت یک میلیون تن برسد که در فاز نخست در مرحله اول با ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن فعال شده و قرار است در دوگام دیگر به ظرفیت ۳۰۰ هزار تنی دست یابد. کارخانه‌های فعلی آلومینیوم در ایران حداکثر ظرفیت ۱۴۷ هزار تنی دارند. ارزش احداث این پروژه به ۱.۲ میلیارد دلار می‌رسد.

 

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تولید شمش آلومینیوم هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۹۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰۴ درصدی تولیدات پتروشیمی شیراز

به گزارش جام جم آنلاین،مدیر عامل شرکت پتروشیمی شیراز پتروشیمی شیراز گفت: سهم تولید و فروش محصول اوره در بین شرکت‌های اوره ساز در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به خوبی نشان دهنده رشد سهم پتروشیمی شیراز در این زمینه است و این روند نشان می‌دهد که سهم تولید اوره پتروشیمی شیراز در سال ۱۴۰۲ در بین اوره ساز‌های کشور ۲۵ درصد و سهم فروش این شرکت نیز به ۲۵ درصد رسیده است.
به گفته احمدرضا حیدرنیا افزون بر یک میلیون و ۷۸۶ هزار تن انواع محصولات طی ۶ ماه نخست ۱۴۰۲ در این پیتروشیمی تولید شده بود که از این میزان،۸۴۳ هزار تن مربوط به تولید اوره بوده است.
شرکت پتروشیمی شیراز دومین اوره ساز بزرگ کشور محسوب می‌شود و در این شرکت انواع محصولات شامل اوره، اسید نیتریک، نیترات آمونیوم، متانول، آرگون و کود مایع تولید می‌شود.
حیدرنیا افزود: این افزایش نشان دهنده افزایش توان تولیدی و ارتقای کیفیت محصولات پتروشیمی شیراز است که منجر به افزایش سهم این شرکت در بازار داخلی و خارجی شده است.
وی همچنین به پیشرفت قابل توجه پروژه‌های توسعه‌ای علاوه بر افزایش تولید، اشاره و در این خصوص نیز خاطرنشان کرد: پروژه ساخت کارخانه تولیدی کیسه که از اسفند ۱۴۰۱ آغاز شده است، تا پایان سال ۱۴۰۲ به پیشرفت ۲۲ درصدی رسید.
حیدرنیا گفت: این پروژه با هدف بومی‌سازی و استفاده از حداکثر توان تولید داخل در حال اجرا است و انتظار می‌رود با بهره‌برداری از آن، گامی دیگر در راستای تحقق اهداف خودکفایی کشور برداشته شود.
حیدرنیا به صرفه جویی ارزی حاصل از بومی‌سازی توری‌های کاتالیست پلاتین-رودیوم در پتروشیمی شیراز هم اشاره کرد و این موضوع را گامی مهم در راستای خودکفایی صنعت پتروشیمی کشور و تحقق ایران قوی برشمرد.
او اضافه کرد: اسید نیتریک به عنوان ماده اولیه در تولید نیترات آمونیوم، یک محصول کاملاً راهبردی در صنایع مختلف است و بومی‌سازی کاتالیست توری‌های پلاتین-رودیوم، استمرار تولید این محصول را تضمین و کشور را از وابستگی به منابع خارجی بی‌نیاز می‌کند.

دیگر خبرها

  • اشتغال فارغ التحصیلان، افزایش بهره‌وری و جهش تولید
  • سهم ۶۰ درصدی کارگران مرکزی از آمار بیمه‌شدگان
  • رشد ۶۰ درصدی تولید نفت در کشور
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • رشد ۱۰۴ درصدی تولیدات پتروشیمی شیراز
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد/ آغاز ۵۰ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • اوجی: تولید نفت ایران امسال جهش می‌کند
  • افزایش ۱۰۴ درصدی تولید پتروشیمی شیراز در ۱۴۰۲
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران