Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از شرکت‌هایی که به دنبال عرضه نانوواکسن ضدکرونا است، اعلام کرد که در یک سناریوی خوشبینانه، تا پایان سال جاری میلادی واکسن ضدکرونا آماده خواهد شد. در این واکسن از mRNA در نانوذرات لیپیدی استفاده شده‌است.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری فناوری نانو ایران، شرکت فیزر (Pfizer) که مبلغ ۲ میلیارد دلار برای تحویل ۱۰۰ میلیون دوز از واکسن کرونا به دولت آمریکا دریافت کرده است، اعلام کرده که در سناریویی خوش‌بینانه تا پایان سال جاری میلادی این واکسن‌ها آماده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیزر با همکاری شریک آلمانی خود، شرکت بیونتک در حال توسعه این فناوری است و در حال حاضر به دنبال دریافت تاییدیه‌های این واکسن است که امیدوار است تا ماه اکتبر بتواند این تاییدیه‌ها را دریافت کند و تحویل واکسن تا پایان سال جاری میلادی انجام شود.

جان بورخارد، معاون ارشد شرکت فیزر، می‌گوید: «در سه ماهه سوم سال جاری، ما امیدواریم که بتوانیم واکسن تزریقی را برای مقابله ویروس کرونا ارائه دهیم. نکته جالب توجه در این واکسن، استفاده از mRNA در یک نانوذره لیپیدی است که پیچیدگی فناورانه بالایی دارد. ما روی مهندسی این نانوذرات کار می‌کنیم تا آنها را برای آزمایش‌های بالینی و تولید آماده کنیم.»

قرار است واکسیناسیون مردم در آمریکا رایگان انجام شود و دولت آمریکا ۵۰۰ میلیون دوز اضافه نیز دریافت کند. شرکت فیزر و بیونتک در بیانیه‌ای اعلام کردند که می‌توانند تا پایان سال ۲۰۲۱ بیش از ۳٫۱ میلیارد دوز از این واکسن را تولید کنند.

فیزر یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه ساخت واکسن است که می‌تواند یکی از برندگان رقابت در مسیر ساخت واکسن ضدکرونا باشد. این شرکت پیش از این سابقه و تجربه توسعه واکسن و مواد دارویی را داشته است.

این واکسن ضدکرونا قبل از پایان ماه جولای روی ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر مورد آزمایش قرار گرفته است که قرار است اثربخشی آن پیش از توزیع مورد ارزیابی قرار گیرد.

فیزر در حال اتمام مراحل اولیه آزمایش است تا مشخص شود که کدامیک از چهار گزینه احتمالی این شرکت باید برای آزمایش نهایی انتخاب شود.

دانشمندان اعلام کرده‌اند که داده‌های اولیه حاصل از مطالعات، پاسخ ایمنی خوبی را در بیماران واکسینه شده نشان داده است.

فیزر و بیونتک در حال ارزیابی حداقل چهار گزینه برای واکسن ضدکرونا هستند که در آنها از mRNA استفاده شده‌است.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا نانو ذرات واکسن فناوری نانو واکسن ضدکرونا تا پایان سال سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۹۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات رفح«سناریوی نمایشی»نتانیاهو برای خریدوقت/عاری ازراهبرد است

به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه «تایمز» لندن در تحلیلی یورش نظامی ارتش اشغالگران به گذرگاه مرزی رفح در جنوب غزه از سمت شرقی این منطقه را فاقد دستاورد نظامی و تهی از اهمیت راهبردی عنوان کرد.

تحلیلگر نظامی نشریه انگلیسی تایمز تاکید کرد که اشغال گذرگاه در شرق رفح و ورود ارتش اسرائیل به مناطقی از شرق رفح همزمان با ادامه مذاکرات غیرمستقیم با مقامات حماس در قاهره پس از تشدید اعتراضات جهانی علیه این رژیم از میزان ارزش این عملیات کاسته است.

به اذعان این نشریه، ارتش این رژیم پس از ماه‌ها کوبیدن بر طبل اشغال رفح به عنوان «آخرین پایگاه کلیدی حماس» در غزه در شرایطی که نه به مرکز این شهر، بلکه با کاروانی از تانک‌ها و نفربرها و پیاده‌نظام تنها سه مایل در حومه محدودی از شرق شهر رفح ورود کرده‌، مبین واقعیت «مرحله آخر از این جنگ» برخلاف ادعاهای مقامات تل آویو در شکست حماس است.

تحلیلگر نظامی این نشریه اذعان کرد که طبق شواهد میدانی حاکی از عملیات نظامی ارتش اسرائیل در حومه شهر رفح تنها می‌توان به این امر اکتفا کرد که اشغال رفح نمایشی کاذب از سوی نتانیاهو با صحنه گردانی جناح راست افراطی حاکم در کابینه به همراه سناریو جو بایدن است که فاقد راهبرد نظامی است.

تایمز در پایان تحلیل خود از نمایش اشغال رفح این‌گونه نتیجه می‌گیرد که نتانیاهو با اشغال نظامی بخشی از شرق رفح و گذرگاه زمینی آن، به دنبال خرید زمان برای خود است، زیرا وی به خوبی آگاه است که بدون حضور شرکای حزبی تندرو راست خود در کابینه اکثریت کابینه را از دست خواهد داد و با شوی کاذب نظامی حضور کاروانی از تانک‌ها در کوتاه مدت این پرسش را به سرعت در افکار عمومی این رژیم و محافل رقیب مطرح خواهد کرد که با این همه هیاهوی نظامی ارتش پس چرا ارتش مرکز رفح را نتوانسته به کنترل خود در آورد.

کد خبر 6100957

دیگر خبرها

  • عملیات رفح«سناریوی نمایشی»نتانیاهو برای خریدوقت/عاری ازراهبرد است
  • آسترازنکا واکسن کرونای خود را از بازار جمع می‌کند
  • واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند
  • مهمترین اخبار ۱۹ اردیبهشت/احتمال عرضه داروی ایرانی SMA
  • جمع‌آوری واکسن آسترازنکا از بازار/ عارضه لخته خون ثابت شد
  • جمع‌آوری واکسن معروف از بازار
  • جمع‌آوری واکسن معروف از بازار/ عارضه لخته خون ثابت شد
  • واکسن معروف از بازار جهانی جمع شد
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • آیپد و آیفون تاشو سال آینده عرضه می‌شوند