Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس بنیاد ملی نخبگان استان اصفهان گفت: با راه‌اندازی طرح "احمدی روشن" در سال‌های اخیر مسائل و مشکلات اصلی کشور در هسته‌های نخبگانی مسئله محور بررسی و از این طریق ورود مستعدان برتر به مباحث کارآفرینی تسهیل شده است. - اخبار استانها -

منصور شریعتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، در زمینه راهکارها و برنامه‌های بنیاد برای تسهیل و هموار کردن کارآفرینان و ایده‌های نخبگان اظهار داشت: بنیاد ملی نخبگان استان اصفهان به منظور ایجاد محیطی مناسب برای پرورش استعدادهای فناورانه کشور و رونق فضای ابتکار و خلاقیت از اختراع‌های برگزیده کشور مطابق مفاد این آیین‌نامه شناسایی و پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این زمینه از یک سو برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و بلندمدت برای توانمندسازی افراد و گروه‌های نخبه دارای توانمندی علمی انجام شده و از سویی دیگر به ایجاد و توسعه فن بازارهای تخصصی برای ارائه محصولات گروه‌های نخبه و ایجاد سازوکارهای قانونی و حمایتی برای تسهیل فرایندهای تجاری و غیرتجاری این بازارها پرداخته شده است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان اصفهان با اشاره به طرح« احمدی روشن» در سال‌های اخیر گفت: در این طرح استادان خبره دانشگاهی و متخصصان برتر صنعتی با شناسایی مسائل و مشکلات اصلی کشور، هسته‌های نخبگانی مسئله محور را با مشارکت دانشجویان برگزیده تشکیل می‌دهند و به صورت علمی و تخصصی در قالب طرحی مشخص و در بازه زمانی معین به حل آنها می‌پردازند، بنابراین با اجرای این طرح آموزش‌های لازم جهت ورود مستعدان برتر به مباحث کارآفرینی تسهیل می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در این طرح که سال گذشته نخستین دوره آن در استان اصفهان اجرا شد، 10 هسته پژوهشی تشکیل و 80 نفر از مستعدان برتر و دانشجویان برگزیده در این هسته‌ها جذب و مشغول تحقیق و پژوهش هستند؛ در سال جاری نیز مقدمات اجرای دوره دوم آن در سطح وسیع‌تر و با مسائل و مشکلات واقعی صنایع استان در حال انجام است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان اصفهان: بیشتر نخبگان جذب استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شوند‌‌نخبگان معلول در استان مرکزی شناسایی و حمایت می‌شوند‌نامه نخبگان دانشگاه و حوزه؛ عالمان و مصلحان اجتماعی از ظرفیت ملت‌ها در جهت اخراج آمریکا از منطقه استفاده کنند

شریعتی در پاسخ به اینکه چرا با وجود توانمندی نخبگان و بدنه علمی کشور در گسترش و توسعه هوش مصنوعی هنوز این فناوری در بخش‌های مختلف، یک فناوری وارداتی است و برای بومی‌سازی آن اقدامی صورت نگرفته است، گفت:البته بنیاد ملی نخبگان بر روی حوزه خاصی از علم و فناوری تاکید ندارد اما در زمینه هوش مصنوعی تاکنون از 10 اختراع مرتبط حمایت‌هایی صورت گرفته است، همچنین در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستادی با عنوان توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی تشکیل شده که بنیاد نخبگان استان اصفهان افراد دارای ایده و طرح علمی را به این ستاد هدایت می‌کند.

وی تصریح کرد: بیشتر برنامه‌های تدوین شده ستاد حمایت از حوزه‌های هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، بلاک‌چین و فناوری‌های مجازی‌سازی است.

انتهای پیام/169

R41346/P/S6,51/CT1 بیشتر بخوانید... رئیس بنیاد ملی نخبگان استان اصفهان: بیشتر نخبگان جذب استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شوند برگزاری مسابقه «پیام مهارت» با محوریت توسعه مهارت آموزی، کار و کارآفرینی حجت الاسلام رستمی: ورود نخبگان حوزوی به فضای دانشگاه ثمره مناسبی خواهد داشت قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... رئیس بنیاد ملی نخبگان استان اصفهان: بیشتر نخبگان جذب استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شوند برگزاری مسابقه «پیام مهارت» با محوریت توسعه مهارت آموزی، کار و کارآفرینی حجت الاسلام رستمی: ورود نخبگان حوزوی به فضای دانشگاه ثمره مناسبی خواهد داشت پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ طرح‌‌ مجلس برای حمایت‌ از ‌‌اقشار آسیب‌پذیر/ پیش‌بینی بسته‌های یارانه‌ای ‌برای حمایت از ۴ دهک کم‌درآمد‌ ۲ ساعت فعالیت ادارات در خوزستان به وضعیت عادی بازگشت ۳ ایمنی برخی مجتمع‌های تجاری مشهد «حداقلی» است ۴ افتخارآفرینی دیگری از بانوان در کشور/ بانوی فرهیخته هرمزگانی را بیشتر بشناسید‌ ۵ توصیه پزشکان به افراد دارای بیماری زمینه‌ای/ در شهریورماه واکسن آنفلوآنزا تزریق کنید ۶ گزارش| سوءمدیریت و بی‌نظارتی بر بازار کردستان؛ گرانی بیداد می‌کند ۷ جولان دلالان در بازار زعفران خراسان‌رضوی/ زعفران‌کار از صادرات دلاری طلای سرخ بی‌بهره است ۸ گزارش|‌ افزایش بیماران کرونایی در ‌استان اردبیل / کرونا پای ثابت مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| گرانی‌ افسارگسیخته در گیلان/ عرصه ‌بر مردم تنگ شده/ دولت ترمز قیمت‌ها ‌را گم کرده است گزارش ویدئویی| روایت تسنیم از علامه‌ای که نماد مبارزه با بی‌حجابی شد/ "بهلول گنابادی" که بود؟ محرومیت در قلب منطقه نفتی ایران/ ۸۰ درصد ‌جوانان رامشیری بیکارند / مردم ‌آب شرب ندارند گزارش ویدئویی| بیمارانی که شرمنده مدافعان سلامت شدند / روایت تسنیم از کرونایی‌های بستری در بیرجند‌ مهمترین اخبار تسنیم دستاورد ۴ماهه ستاد راهبری جهش تولید در سازمان برنامه چه بود؟ کارگروه ویژه جای ستاد را می‌گیرد؟ نیویورک تایمز: "ما در حال سقوط، سقوط، سقوط، سقوط هستیم!" بررسی طرح اصلاح قانون مالیات بر خانه های خالی در دستور کار نمایندگان چرا اسرائیل شانسی برای گزینه نظامی در لبنان ندارد؟ امروز؛نشست مشترک مجلس و دولت درباره برگزاری کنکور ۹۹ درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۹۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 آژیر قرمز در اصفهان/ فرونشست به آثار باستانی هم رسید+ عکس

به گزارش خبرآنلاین، آژیر قرمز برای شهری که تمام هویتش را از میراث ملموس و ناملموس خود می‌گیرد، روشن شد.

دنیای اقتصاد نوشت: فرونشست اصفهان تا آنجا پیش رفت که حالا به میراث عظیم چند صد ساله و بلکه ۲۰۰۰ ساله اصفهان رسید و ترک‌ها با سرعت بر روی دیواره‌ها و سقف بناها پیش می‌روند. اصفهان که یکی از توریستی‌ترین مقاصد گردشگری کشور محسوب می‌شود، باید دید با قرار گرفتن در این چالش بزرگ، به مرگ توریسم و اقتصاد این بخش نزدیک می‌شود؟

بحران آب به‌واسطه برداشت های بی‌رویه چه در حوزه کشاورزی و صنعت و چه در حوزه گردشگری و ساخت و سازهای بی‌رویه، این میراث جهانی را به سکانس آخر رسانده است.

زاینده‌رودی که زمانی به زنده‌رود شهرت داشت، حالا به کمترین میزان خود رسیده و آب‌های زیرزمینی و سفره‌ها خالی از آب شده‌اند.

آبیاری‌های غیراصولی در بخش کشاورزی و توسعه بیش از حد صنایع، بلای جان اصفهان و میراث کهنش شده است.

خشکسالی، آلودگی هوا و محیط زیست، فرونشست، مهاجرت و حتی نزاع‌های قومی همه ناشی از عدم مدیریت برای مصرف آب است، که زنگ خطر را برای اصفهان روشن کرده است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899508

دیگر خبرها

  • دومین گل گولر، ماشین مسی ترکیه روشن شد! (عکس)‏
  • برگزاری گردهمایی استانی مجموعه‌های نخبه‌پرور یزد و اصفهان
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید
  • آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید+ عکس
  •  آژیر قرمز در اصفهان/ فرونشست به آثار باستانی هم رسید+ عکس
  • وزیر کار: منتخبان کارگری عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند
  • منتخبان کارگری عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند
  • وزارت نفت ۶ هزار و ۲۰۰ پروژه مسئولیت اجتماعی در کشور در دست اجرا دارد
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند