Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری ترکیه در تماس تلفنی با مقامات عراق، پاکستان و تونس ضمن تیریک عید قربان به بررسی آخرین تحولات منطقه و تقویت همکاری پرداخت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، دفتر رسانه‌ای مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، الکاظمی تماس تلفنی را از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه دریافت کرد و دو طرف فرا رسیدن عید سعید قربان را متقابلاً به یکدیگر تبریک گفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الکاظمی در جریان این گفت‌وگوی تلفنی برای ملت ترکیه آرزوی ثبات و پیشرفت ادامه‌دار کرد.

اردوغان و الکاظمی در جریان این تماس تلفنی همچنین در خصوص روابط دوجانبه و راه‌های تقویت آن و تحکیم پایه‌های حسن هم‌جواری و همکاری در زمینه‌های مختلف به بحث و تبادل نظر پرداختند.

رئیس جمهوری ترکیه و نخست وزیر عراق همچنین به بررسی پرونده‌های مشترکی پرداختند که در راستای منافع دو کشور همسایه و امنیت و ثبات منطقه خدمت می‌کند.

از سوی دیگر، رئیس جمهوری ترکیه به صورت جداگانه با عارف علوی، همتای پاکستانی خود، عمران خان، نخست وزیر این کشور و نیز راشد الغنوشی، رئیس پارلمان تونس تماس تلفنی برقرار کرد و عید سعید قربان را به آنها تبریک گفت.

اردوغان در جریان این تماس‌های تلفنی بر تقویت روابط دو جانبه و تحکیم همکاری در مسائل منطقه‌ای تاکید کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مصطفی الکاظمی رئیس جمهوری ترکیه تماس تلفنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۹۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه گفت که کشورش درها را به روی تجارت با اسرائیل بسته و حجم تجارت دوجانبه ۹.۵ میلیارد دلاری دو جانبه دیگر وجود خارجی ندارد.

اردوغان این خبر را طی اظهاراتی پس از نماز جمعه در آنکارا اعلام کرد و تأکید کرد که هیچ چیز قابل قبولی در خصوص تحولات بین اسرائیل و فلسطین وجود ندارد.

وی افزود: اسرائیل تاکنون ۴۰ تا ۴۵ هزار فلسطینی را با وحشیگری تمام به قتل رسانده است و منطقی نیست که ما به‌عنوان مسلمان در برابر اتفاقاتی که می‌افتد، دست بسته بمانیم.

اردوغان خاطرنشان کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بی‌رحم است و این بی‌رحمی را علیه کودکان، زنان و سالمندان در غزه نشان داد.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه تمام غرب به رهبری آمریکا به نفع اسرائیل کار می کند، تصریح کرد: همه این ظرفیت ها را بسیج کردند و مردم ضعیف فلسطین را رها کردند تا در برابر بمب های اسرائیل جان خود را از دست بدهند، بنابراین ما دیگر تحمل این وضعیت را نداشتیم و ۹.۵ میلیارد دلار حجم تجارت دوجانبه را نادیده گرفتیم و درهای تجارت با اسرائیل را بستیم.

وی افزود: تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل با هدف اجبار این رژیم به آتش‌بس در غزه است.

کد خبر 6095958

دیگر خبرها

  • اردوغان: هدفمان مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است
  • تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با رژیم صهیونیستی
  • اردوغان : دادوستد با اسرائیل را خاتمه دادیم
  • اردوغان: تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود
  • اردوغان: مرزهای دموکراسی غرب را منافع اسرائیل تعیین می‌کند
  • غریب آبادی: ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر رئیس قوه قضائیه به استان هرمزگان آزاد می‌شوند
  • انتقاد اردوغان از بی‌تفاوتی غرب نسبت به نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیست‌ها
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به هرمزگان
  • انتقاد اردوغان از بی‌تفاوتی غرب نسبت به نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیستها