Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته تندباد شدید با سرعت ۱۲۶ کیلومتر بر ساعت دلگان در غرب استان را درنوردید. - اخبار استانها -

محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: وزش این تندباد در اثر انرژی بالای ابرهای جوششی و همرفت شدید هوا روی داده که بر اساس گزارش ها در برخی مناطق منجر به بروز خسارت نیز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موج جدید بارش های مونسون در راه سیستان و بلوچستان/ بادهای شدید لحظه‌ای در راه استسیستان و بلوچستان|1900 خانوار عشایری دلگان تا پایان سال از شبکه آب شرب بهره‌مند می‌شوند‌طوفان شدید دلگان را درنوردید / خسارت به تیرهای برق، مغازه‌های شهر و لوله‌های آب + تصاویر

وی با بیان اینکه وقوع تندبادهای شدید موقت از ویژگی های سامانه های همرفتی است، افزود: این تندباد شدید در حالی روی داده که دلگان در شبانه روز گذشته با دمای 47 درجه سلسیوس گرمترین شهر استان نیز بوده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: علاوه بر وزش این باد شدید، رگبار باران نیز دلگان را فرا گرفت به طوریکه از ایستگاه خودکار شهر گلمورتی 10 میلی متر باران گزارش شده است.

حیدری بیان کرد: در قصرقند نیز تندباد مشابهی با سرعت 101 کیلومتر بر ساعت روی داده است که  در برخی مناطق منجر به خیزش گردوخاک و کاهش موقتی دید افقی شده است.

وی گفت: یکی از ویژگی های سامانه های همرفتی بارش های کم دامنه و نقطه ای در محدوده مکانی بسیار کوچک و بازه زمانی بسیار کوتاه است که گاهی همراه با تندباد موقتی روی می دهد و منجر به آبگرفتگی و جریان یافتن رودخانه های محلی و بروز خسارت می شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: گفت: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی همچنان تا اواخر دوشنبه شرایط برای رشد ابرهای جوششی و بارش های رگباری در نیمه جنوبی استان فراهم است.

حیدری اضافه کرد: بر اساس شاخص های همرفت باز هم احتمال بروز خسارت در اثر بادهای شدید لحظه ای، سیلابی شدن ناگهانی مسیل ها، وقوع صاعقه و بارش تگرگ در ارتفاعات جنوب و برخی نقاط ارتفاعات مرکزی استان وجود دارد.

حیدری خاطرنشان کرد: توصیه می شود در زمان بارش، صاعقه و تندباد لحظه ای  طول این مدت از تردد در فضای باز به ویژه ارتفاعات خودداری شود.

انتهای پیام/391/ش

R7843/P/S6,65/CT1 واژه های کاربردی مرتبط آب و هوا سیستان و بلوچستان بیشتر بخوانید... اسکناس‌های جعلی ۵۰ هزار تومانی از جاعل کلاهبردار در سیستان و بلوچستان کشف شد‌ رادیو سیستان و بلوچستان| از بلاتکلیفی فرمانداری دشتیاری تا آخرین آمار مرگ و میر کرونایی طرح درآمد خانوار در روستاهای مرزی استان سیستان توسط جمعی از ورزشکاران کشورمان آغاز شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... اسکناس‌های جعلی ۵۰ هزار تومانی از جاعل کلاهبردار در سیستان و بلوچستان کشف شد‌ رادیو سیستان و بلوچستان| از بلاتکلیفی فرمانداری دشتیاری تا آخرین آمار مرگ و میر کرونایی طرح درآمد خانوار در روستاهای مرزی استان سیستان توسط جمعی از ورزشکاران کشورمان آغاز شد واژه های کاربردی مرتبط آب و هوا سیستان و بلوچستان پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ طرح‌‌ مجلس برای حمایت‌ از ‌‌اقشار آسیب‌پذیر/ پیش‌بینی بسته‌های یارانه‌ای ‌برای حمایت از ۴ دهک کم‌درآمد‌ ۲ ساعت فعالیت ادارات در خوزستان به وضعیت عادی بازگشت ۳ توصیه پزشکان به افراد دارای بیماری زمینه‌ای/ در شهریورماه واکسن آنفلوآنزا تزریق کنید ۴ ایمنی برخی مجتمع‌های تجاری مشهد «حداقلی» است ۵ افتخارآفرینی دیگری از بانوان در کشور/ بانوی فرهیخته هرمزگانی را بیشتر بشناسید‌ ۶ گزارش|‌ افزایش بیماران کرونایی در ‌استان اردبیل / کرونا پای ثابت مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی ۷ جولان دلالان در بازار زعفران خراسان‌رضوی/ زعفران‌کار از صادرات دلاری طلای سرخ بی‌بهره است ۸ گزارش| سوءمدیریت و بی‌نظارتی بر بازار کردستان؛ گرانی بیداد می‌کند مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| گرانی‌ افسارگسیخته در گیلان/ عرصه ‌بر مردم تنگ شده/ دولت ترمز قیمت‌ها ‌را گم کرده است گزارش ویدئویی| روایت تسنیم از علامه‌ای که نماد مبارزه با بی‌حجابی شد/ "بهلول گنابادی" که بود؟ گزارش| زخم بی‌مهری مسئولان بر بنای تاریخی ۵۶۰ ساله در زنجان / ‌نفس کاروان‌سرای تاریخی نیک‌پی‌ به شماره افتاد گزارش| روایت تسنیم از دردهای ۱۹ ساله جوان «پروانه‌ای» / آنقدر تنش رنجور ‌است که وقتی برای عاشقی ندارد‌ مهمترین اخبار تسنیم دستاورد ۴ماهه ستاد راهبری جهش تولید در سازمان برنامه چه بود؟ کارگروه ویژه جای ستاد را می‌گیرد؟ شاخص بورس تهران بر بام ۲ میلیون واحد نشست قالیباف: جریان تحریم و تحریف دو لبۀ یک قیچی هستند تا مسیر پیشرفت ملت ایران را مسدود سازند نیویورک تایمز: "ما در حال سقوط، سقوط، سقوط، سقوط هستیم!" بررسی طرح اصلاح قانون مالیات بر خانه های خالی در دستور کار نمایندگان درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آب و هوا سیستان و بلوچستان آب و هوا سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۰۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان،  محمد رضا علیمرادی گفت: در پی بارش‌های فرا نرمال در جنوب استان، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و همچنین سرریز شدن سد‌های جنوب استان شاهد جا‌بجایی گونه تمساح از مناطق زیست طبیعی به سایر نقاط هستیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: در ادامه گشت و کنترل‌های یگان حفاظت محیط زیست شهرستان چابهار و همچنین در پی دریافت گزارش‌های مردمی دوستداران محیط زیست مبنی بر وجود تمساح، مامورین اجرایی پاسگاه‌های محیط بانی نگور و درگس اقدام به جاجایی این گونه‌ها کردند.
محمدرضا علیمرادی تصریح کرد: در روز‌های اخیر این سومین گونه تمساح است که از زیستگاه‌های طبیعی خارج شده که پس از بیومتری و اطمینان از سلامتی در زیستگاه اصلی و امن منطقه حفاظت شده باهوکلات رهاسازی شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از شهروندان و دوستداران محیط زیست درجنوب استان خواست: در صورت مشاهده هر گونه حیات وحش مراتب را به نزدیکترین اداره محیط زیست شهرستان اطلاع و یا با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان و بلوچستان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان وبلوچستان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سیستان وبلوچستان
  • اصلاح ۷ نقطه پرتصادف در سیستان و بلوچستان
  • روکش آسفالت ورفع ۷ نقطه پرتصادف محور‌های مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • آسفالت بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان وبلوچستان
  • ساخت بیش از ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی درسیستان و بلوچستان
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی وزش باد و خیرش گردوخاک در قم
  • سریعترین قطار‌های جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟