Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-08@18:42:38 GMT

فرانسه در رکود اقتصادی

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۰۴۰۷

فرانسه در رکود اقتصادی

اطلاعات اداره ملی آمار فرانسه نشان می‌دهد اقتصاد این کشور ۱۳.۸ درصد در سه ماهه دوم سال جاری میلادی کوچک شده است. این سومین فصل پیاپی رشد اقتصادی منفی در فرانسه است.

به گزارش پول نیوز به نقل از راشاتودی، اطلاعات اداره ملی آمار فرانسه نشان می‌دهد اقتصاد این کشور 13.8 درصد در سه ماهه دوم سال جاری میلادی کوچک شده است که نتیجه تعطیلی های ناشی از همه گیری ویروس کروناست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این سومین فصل پیاپی رشد اقتصادی منفی در فرانسه است. روند رکود اقتصاد فرانسه از سه ماهه پایانی 2019 آغاز شد یعنی قبل از آغاز همه گیری ویروس کرونا در اروپا. این رکود در سه ماهه اول سال جاری میلادی همزمان با گسترش سریع کرونا و آغاز تعطیلی ها ادامه پیدا کرد و اقتصاد فرانسه را 5.9 درصد کوچک کرد.

اداره ملی آمار فرانسه گزارش داد:« رشد منفی تولید ناخالص داخلی در نیمه اول 2020 مربوط به تعطیلی فعالیت های غیر ضروری از اواسط مارس تا اوایل ماه مه، به خاطر همه گیری ویروس کروناست.

جدیدترین اطلاعات اداره آمار نشان می دهد مصرف داخلی که یکی از پیش برنده های اقتصاد فرانسه است، بسیار کاهش یافته چون بسیاری از افرادی که وابسته به کمک های دولتی هستند مجبور شده اند هزینه های خود را پایین بیاورند. مصرف خانواده ها 11 درصد در سه ماهه دوم سال جاری میلادی پایین آمده است. این رقم در سه ماهه اول برابر با 6 درصد بود.

دولت فرانسه هشدار داده با بدترین شوک اقتصادی پس از جنگ جهانی دوم روبروست. رئیس بانک مرکزی فرانسه گفت انتظار دارد اقتصاد این کشور 10 درصد در کل سال 2020 کوچک شود و تا اوایل 2020 به سطح قبل از بحران کرونا بازنگردد.

تاثیر مخرب اقتصادی بحران کرونا سالها رشد تولید ناخالص داخلی در سراسر اروپا را از بین برده است. سقوط اقتصادی فرانسه بدتر از آلمان، بزرگترین اقتصاد اروپاست. آلمان در روز پنجشنبه اعلام کرد تولید ناخالص داخلی آن در سه ماهه دوم سال جاری میلادی 10.1 درصد کاهش یافته است. تولید ناخالص داخلی اسپانیا هم در این دوره 18.5 درصد پایین آمده است. ایتالیا، سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو بیش از 12 درصد در سه ماهه دوم نسبت به فصل اول 2020 کوچک شده است.

طبق گزارش مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ها در اروپا، تا روز جمعه بیش از 1.7 نفر در اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی یورو و انگلیس به ویروس کرونا مبتلا شده اند و 182136 نفر جان خود را از دست داده اند. برخی دولت‌های اروپایی نگران موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا هستند چون تعداد مبتلایان به این ویروس در کشورهایی مثل فرانسه و اسپانیا پس از بازگشایی مرز ها افزایش یافته است.

 

منبع: تسنیم

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: رکود فرانسه کرونا تولید ناخالص داخلی رشد اقتصادی سه ماهه دوم سال جاری میلادی همه گیری ویروس کرونا درصد در سه ماهه دوم تولید ناخالص داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۰۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است

علی باستین در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار کرد: استان بوشهر در تدوین سند ملی توسعه دریامحور نقش مهمی دارد و سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است.

وی نام خلیج فارس را همیشگی و ابدی دانست و اضافه کرد: یکی از سیاست‌های مهم اقتصادی در استان بوشهر استفاده از مزیت‌های خلیج فارس در ابعاد گوناگون است و در تلاش هستیم که از اقتصاد دریایی و مزیت این سرمایه مهم در استان بوشهر بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری بیشتر استفاده شود.

وی استفاده از حوزه اقتصادی خلیج فارس را مایه اقتدار و توانمندی دانست و بیان کرد: اکنون از خلیج فارس استفاده حداقلی می‌شود و در زمینه طرح‌های آب‌شیرین‌کن ظرفیت مهمی در این عرصه فراهم است که باید فعالیت‌ها افزایش یابد.

باستین تجارت دریایی و گردشگری را از دیگر ظرفیت‌های خلیج فارس دانست و خاطرنشان کرد: استفاده گردشگری از مزیت‌های با ارزش خلیج فارس محسوب می‌شود که کمتر مورد توجه قرار گرفته و در این راستا طرح‌های مهمی تدوین شده است.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر، بهره‌برداری از ظرفیت شیلات، پرورش آبزیان، معادن، نفت، گاز و صنایع بزرگ پتروشیمی را از دیگر ظرفیت‌های مورد استفاده خلیج فارس شمرد و افزود: در راستای استفاده بیشتر از خلیج فارس، معاون اول ریاست جمهوری تدوین سند ملی توسعه دریامحور را مورد تأکید قرار داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • جذب ۵۴۰ میلیون دلار سرمایه ارزی در استان هرمزگان
  • سرکشی اقتصاد!
  • انتقاد آقای اقتصاد به سیاست های تعدیل اقتصادی
  • ۲ دستور کار کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال دولت
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • دهه ۹۰؛ دهه‌ی «رکود، عبرت، تجربه»
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • دیدار «شی» با میراث‌دار «دوگل»