Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس سرپرست مدیریت بیمارستان حضرت زینب(س) گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، چهل نوزاد سالم از مادران مبتلا یا مشکوک به کووید ۱۹ در این بیمارستان متولد شده است.

طاهره گشتاسبی یکشنبه ۱۲ مرداد گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، در بیمارستان تخصصی حضرت زینب(س) شیراز، یک بخش برای خدمات رسانی به مادران باردار مبتلا یا مشکوک به کووید۱۹ پیش‌بینی و تجهیز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از علوم پزشکی شیراز، گشتاسبی با اشاره به اینکه بیمارستان حضرت زینب(س) از ابتدا به صورت محدود میزبان بیماران مبتلا به این بیماری بوده است، تلاش برای سلامت مادر و نوزاد از نظر جسمی و روحی را هدف تمامی خدمتگزاران این مرکز برشمرد.

گشتاسبی ادامه داد: با توجه به شرایط خاص دوران بارداری و پس از زایمان، توجه به سلامت روحی و روانی مادر و نوزاد همواره در دستور کار بوده است؛ این امر در مادران مبتلا به کرونا ویروس شرایط خاص خود را دارد که توجه و رسیدگی به آنها نیازمند پرستاران و کارکنان آگاه و با تجربه در این زمینه است.

 سرپرست مدیریت بیمارستان حضرت زینب (س) خاطرنشان کرد: این مرکز تمامی امکانات فیزیکی و نیروی انسانی خود را در راستای کمک به این مادران و نوزادان بسیج کرده تا پس از سلامت فیزیکی مادر و برگشت او به کانون خانواده، از نظر سلامت روحی و روانی در بهترین شرایط ممکن باشند.

مریم سادات سجادی، مدیر پرستاری بیمارستان حضرت زینب (س) نیز با بیان اینکه تا کنون چهل نوزاد از مادران مبتلا و یا مشکوک به کرونا در این مرکز به دنیا آمده و همگی در سلامت کامل به سر می‌برند، گفت: از مجموع چهل نوزاد به دنیا آمده، ۲۸ نوزاد از امکانات بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان این مرکز استفاده کرده‌اند و با توجه به رعایت پروتکل‌های موجود، هیچ کدام از نوزادان به این ویروس مبتلا نشده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی استان فارس شيراز تولد نوزاد کروناویروس بیمارستان حضرت زینب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۰۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛  دکتر جواد شاهین‌فر بابیان اینکه پارسال  یازده هزار کودک متولد شده در بیمارستان‌های استان غربالگری شنوایی شدند، گفت: ازاین تعداد  ۱۶۳ نوزاد به مرحله مداخله و از این تعداد ۳۵ نوزاد برای درمان از سمعک و ۱۴۲ نوزاد نیز با روش‌های جراحی و طبی زیر پوشش قرار گرفته اند.
وی اضافه کرد: با توجه آمار‌های جهانی کم شنوایی و پیش بینی افزایش این آمار در کودکان، برنامه‌های بهداشتی پیشگیری، شامل غربالگری برای تشخیص زودهنگام در این گروه سنی در دانشگاه انجام می‌شود.
رئیس دانشگاه غلوم پزشکی استان گفت: بر اساس مطالعات انجام شده ۵.۲ درصد از کودکان در بدو ورود به مدرسه و ۱۱ تا ۱۵ درصد از کودکان محصل، نشانه‌هایی از آسیب شنوایی را دارند، که برای شناسایی این کودکان، برنامه غربالگری شنوایی جزو برنامه نظام مراقبت بیماری‌های غیرواگیردار گنجانده شده است.
به گفته شاهین فر اکنون برنامه غربالگری شنوایی نوزادان در هنگام ترخیص از بیمارستان‌های استان به کمک شنوایی شناسان و غربالگران آموزش دیده با همکاری سازمان بهزیستی انجام می‌شود.
افزایش جمعیت سالمندی، افزایش عوامل خطر مانند ابتلا به عفونت‌های گوش و دیگر عفونت‌ها از جمله بیماری‌هایی مانند سرخک و سرخجه، استفاده بی رویه و نابجا از دارو‌های آسیب رسان به شنوایی، قرار گرفتن افراد در معرض اصوات بلند درمحیط‌های شغلی و نظامی، استفاده بی رویه از تلفن‌ همراه و دستگاه‌های صوتی شخصی از دلایل اصلی افزایش آمار کم شنوایی است.

دیگر خبرها

  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • بهترین زمان برای تولد نوزاد (فیلم)
  • برپایی پایگاه سنجش و ارزیابی سلامت در بیمارستان علامه بهلول گنابادی
  • تولد اولین نوزاد طرح نفس در کوهدشت
  • تولد ماهانه ۱۱۰ نوزاد در بیمارستان امام رضای کبودراهنگ
  • پیش‌کنگره  ۱۵۰۰۰ شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • ۲۷.۳ سالگی میانگین سن مادران ایرانی در تولد اولین فرزند؛ پدر ۳۲.۱ سالگی
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران