Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی گفت: استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد در روند ساخت و ساز الزامی است و مهندسان ناظر و مجری تأیید پایان کار ساختمان را منوط به استفاده از مصالح استاندارد و مرغوب نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ؛ مهندس علی اکبر رمضانی اظهار داشت: از مهندسان ناظر درخواست می شود چنانچه در روند ساخت و ساز از مصالح بی کیفیت استفاده شود در راستای تأمین ایمنی، بهداشت، بهره دهی مناسب، حفظ حقوق بهره بردار و همچنین بهینه سازی مصرف انرژی و رعایت مقررات ملی ساختمان تلاش کنند تا اصلاحات و رفع انحراف از اصول استاندارد را جدی بگیرند و تا رفع آن توسط مجریان پیگیری نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رمضانی تصریح کرد: اینکه گفته می شود استفاده از مصالح استاندارد و صنعتی هزینه ساخت و سازها را افزایش می دهد باور غلطی است و قطعاً ساختمان‌هایی که با مصالح استاندارد و صنعتی ساخته می شوند در برآوردهای کوتاه مدت و بلند مدت (طول عمر ساختمان) هزینه در آنها کاهش می یابد و دارای توجیه اقتصادی و فنی است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی افزود: نظارت بر استفاده از مصالح ساختمانی مرغوب و استاندارد جزئی از وظایف مهندسان ناظر است و مجریان مکلف به رعایت و کنترل آن از حیث رعایت ضوابط بهینه سازی مصرف انرژی ساختمان  با تأکید بر روش های اجرایی استاندارد برای ساختمان های در حال ساخت و ساختمان هایی که اقدام به شروع ساخت می نمایند، هستند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خراسان شمالی پایان کار ساختمانی مهندس رمضانی مصالح استاندارد استفاده از مصالح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۱۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از اولین گروه سفیران استاندارد در خراسان رضوی

دریافت 55 MB

تصویربردار: سیدحسین میرپور

کد خبر 6098804

دیگر خبرها

  • ماجرای غزه اربعین سال ۱۴۰۳ را متفاوت و منحصر به‌فرد کرده است
  • شبکه‌های برق ۵۳۸ روستای خراسان جنوبی بهینه‌سازی شد
  • نخستین جشنواره دست سازه‌های آبی با معرفی آثار برتر پایان یافت
  • حمله گسترده حزب الله به مواضع صهیونیست‌ها در جبهه شمالی
  • جهش صنعت تولید برق در خراسان شمالی
  • تعویض۵۰۰ هزار کولر آبی پرمصرف در خراسان رضوی
  • اعلام برنامه‌های شرکت ملی گاز ایران در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت
  • تجلیل از اولین گروه سفیران استاندارد در خراسان رضوی
  • واکنش سازمان غذا و دارو به توصیه به مصرف آب چاه
  • تولید گاز باید افزایش پیدا کند/ لزوم بهینه سازی مصرف