Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-رئیس جهاد دانشگاهی کشور گفت: با وجود نژاد‌های بسیار مرغوب در دنیا و وابستگی به کشورهای دیگر، تصمیم به اصلاح نژاد دامی داخلی گرفته ایم.

حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی کشوردرباره اقدامات صورت گرفته برای درمان زخم‌های دیابتی در جهاد دانشگاهی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی برای درمان زخم‌های دیابتی که در کشور ما شیوع زیادی دارد، اقدامات زیادی انجام داده و به موفقیت‌های بزرگی رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: یکی از شاخص‌ترین اقدامات جهاد دانشگاهی در حوزه فنی و مهندسی طراحی و ساخت بزرگ‌ترین فرستنده‌های دیجیتالی بود که با حمایت صدا و سیما با موفقیت‌های بزرگی همراه بود؛ این عامل باعث شد تا بخش خصوصی هم برای فعالیت وارد بازار کار شود.

طیبی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی به تولید فناوری‌های بزرگی اقدام کرده است و در صنایع بالادستی نفت توانسته است تا دانش طراحی، ساخت دکل، مته و دستگاه‌های حفاری نفت را کسب کند. همین عامل منجر به انعقاد قرار داد بزرگی در این حوزه با صنعت نفت ایران شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه طی ماه‌های اخیر دانش پخت و تولید پیشرفته‌ترین مته را به دست آورده ایم، تاکید کرد: دانش پخت و تولید پیشرفته‌ترین مته، یکی دیگر از بزرگ‌ترین اقدامات جهاد دانشگاهی در طی چند سال تاسیس خود بوده که به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرده است.

اقدامات جهاد دانشگاهی در زمینه تولید مواد شیمیایی

طیبی درباره اقدامات جهاد دانشگاهی در زمینه تولید مواد شیمیایی گفت: اقدامات فنی جداسازی آب و آب نمک به روش الکترومغناطیسی از اقدامات شیمیایی جهاد دانشگاهی بود که این دانش منجر شد تا در سال گذشته با حضور وزیر نفت قرار داد طراحی و ساخت کارخانه بزرگ نمک زدایی یا یک کارخانه به عنوان تولید زود هنگام نفت را در آزادگان با ظرفیت ۵۰ هزار بشکه امضا کنیم.

او ادامه داد: جهاد دانشگاهی در زمینه برق و الکترونیک کار‌های بسیار ارزنده‌ای انجام داده و از سال ۱۳۷۵ به طراحی و ساخت تغذیه سیستم کنترل پلنت‌های نفت، گاز و پتروشیمی در پالایشگاه پخش اقدام کرده است، همچنین در زمینه کشاورزی، کشت بافت گیاهان دارویی و کشت بافت درختان مزمن هم اقدامات بزرگی انجام داد.

طیبی اظهار کرد: با وجود نژاد‌های بسیار مرغوب در دنیا و وابستگی به کشورهای دیگر، تصمیم به اصلاح نژاد دامی داخلی گرفته ایم. با افزایش بیشتر درصد چربی در شیر، توسعه و رشد گوشت و تولید بیشتر علوفه به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرده ایم و در این زمینه با یک شرکت بزرگ همکاری می‌کنیم.

او گفت: جهاد دانشگاهی موفق به تولید دستاورد‌های بزرگی در حوزه فناوری، پژوهشی، پزشکی، مهندسی، فنی و کشاورزی شده است و درحال حاضر پروژه‌های بسیار بزرگی را با حمایت دفتر مقام معظم رهبری در دست اجرا دارد. این عوامل می‌توانند منشا تغییرات بسیار بزرگی در رفع وابستگی‌های کشور باشند، به عنوان نمونه در زمینه بذر‌های هیبریدی که یکی از وابستگی‌های کشور ما هستند و متاسفانه برای واردات آن‌ها مافیای بزرگی شکل گرفته است کار‌های بسیار ارزنده و مفیدی را انجام داده ایم و ان شالله تا پایان امسال و سال آینده می‌توانیم ۴ برابر بذر هیبریدی را با وزن پر مصرف و با دانش کاملا بومی و بهره وری بسیار بالا تولید کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اقدامات جهاد دانشگاهی جهاد دانشگاهی در زمینه موفقیت های بزرگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۱۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد دانشگاهی در کنار معلمان برای تربیت نسل‌های متخصص

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: این نهاد همواره افتخار داشته که در کنار معلمان و اساتید گرانقدر، در عرصه علم و دانش و تربیتِ نسل‌های متعهد و متخصص، گام‌های بلند و پیوسته‌ای بردارد و رسالت خود را در زمینه‌ آموزش‌های دانشگاهی، تخصصی و مهارت به انجام برساند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حسن مسلمی نائینی؛ رییس جهاددانشگاهی در پیامی با اشاره به اینکه، سالروز شهادت معلم گرانقدر و استاد فرزانه، مرتضی مطهری، روز معلم و بزرگداشت مقام استاد، فرصتی ارزشمند برای تجلیل از طلایه‌دارانِ علم و اندیشه است تاکید کرد: معلمان و اساتید، سفیران روشنی‌بخشِ هدایت و پیام‌آوران آگاهی هستند که عمر گران‌مایه خود را در راه اعتلای خرد، معرفت، اندیشه و مبارزه با جهل و ناآگاهی صرف کرده و با تعهد و دلسوزی، چراغ هدایتِ نسل‌های نو را روشن می‌کنند.

اعضای شورای فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم منصوب شدند

در پیام تبریک دکتر حسن مسلمی نائینی آمده است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
دوازدهم اردیبهشت‌ماه، سالروز شهادت معلم گرانقدر و استاد فرزانه، مرتضی مطهری، روز معلم و بزرگداشت مقام استاد، فرصتی ارزشمند برای تجلیل از طلایه‌دارانِ علم و اندیشه است؛ نام و یاد شهید استاد مطهری به‌عنوان نمونه‌‌ای کامل و راستین از یک معلم انسان‌ساز که در تارک زمان درخشیده و قله‌های بلند معرفت را فتح و انسان‌های بزرگی را تربیت کرده، همواره در اذهان مردم ایران جاودانه و ماندگار خواهد ماند.

معلمان و اساتید، سفیران روشنی‌بخشِ هدایت و پیام‌آوران آگاهی هستند که عمر گران‌مایه خود را در راه اعتلای خرد، معرفت، اندیشه و مبارزه با جهل و ناآگاهی صرف کرده و با تعهد و دلسوزی، چراغ هدایتِ نسل‌های نو را روشن می‌کنند و در پرتو تلألو دانش و حکمت، مسیر تعالی و پیشرفت جامعه را ترسیم می‌‌کنند.

معلمان و اساتید دلسوز و فداکار، همواره نقشی بی‌بدیل را در ساختن آینده جامعه ایفا می‌کنند و همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) فرموده‌اند: معلمان پایه‌ریز تمدّن نوین هستند؛ چون نیروی انسانیِ شایسته اگر نباشد، تمدّنی به وجود نخواهد آمد.

جهاد‌‌دانشگاهی همواره افتخار  آن را داشته است که در کنار معلمان و اساتید گرانقدر، در عرصه علم و دانش و تربیتِ نسل‌های متعهد و متخصص، گام‌های بلند و پیوسته‌ای بردارد و رسالت خود را در زمینه‌ آموزش‌های دانشگاهی، تخصصی و مهارتی به بهترین شکل به انجام رساند.

اینجانب به‌عنوان عضوی از جامعه دانشگاهی کشور، فرارسیدن روز تکریم معلم و گرامیداشت مقام استاد را به‌تمامی معلمان و اساتید دانشگاه‌ها، به‌ویژه اعضای هیئت علمی، اساتید و مدرسان مجموعه‌ دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش‌عالی و مراکز آموزش تخصصی و مهارتی واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی در سراسر کشور که دلسوزانه و متعهدانه در تلاش هستند تا دانش و مهارت‌های لازم را به دانشجویان منتقل ‌کنند، تبریک می‌گویم و امیدوارم این عزیزان در مسیر علم و دانش و تربیت نسلی فرهیخته و متعهد به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره موفق، پیروز و سربلند باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جهاد دانشگاهی در کنار معلمان برای تربیت نسل‌های متخصص
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی سمی در نیومکزیکو/ خلبان نجات یافت
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • رئیس جهاد دانشگاهی کشور وارد گلستان شد
  • کشت ارگانیک رویکرد جهاد کشاورزی مازندران است
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری
  • کشف خطر جدید میکروپلاستیک‌ها بر سلامت
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد