Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-03@08:51:06 GMT

22مرداد آخرین روزکارمدرس خیابانی!

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۲۱۲۵

نماینده محلات در مجلس گفت:بر اساس مرّ قانون امضای آقای مدرس خیابانی بعد از ۲۲ مرداد ماه غیرقانونی محسوب می‌شود و اجراکنندگان دستورات وی نیز متخلف به شمار می‌روند. ناطقان:  علیرضا سلیمی نماینده محلات در مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه، 12 مرداد) قوه مقننه در تذکر آیین‌نامه‌ای با اشاره به  اظهارات اخیر رئیس جمهور، گفت: آقای روحانی عنوان کردند بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان در خصوص تفکیک وزارت بازرگانی اختلاف وجود دارد در صورتی که این سخنان صحیح نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




وی تصریح کرد: مجلس دهم سه مرتبه به تفکیک وزارت بازرگانی رأی منفی داد، از این رو طبق قانون رئیس جمهور باید یک وزیر معرفی کند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس با اشاره به اینکه رئیس جمهور نباید دنبال حاشیه‌سازی باشد و با توجه به اینکه فردی حقوقدان است، باید از قانون تبعیت کند، افزود: بنابراین بر اساس مرّ قانون امضای آقای مدرس خیابانی بعد از 22 مرداد ماه غیرقانونی محسوب می‌شود و اجراکنندگان دستورات وی نیز متخلف به شمار می‌روند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هفته جاری آخرین مهلت معرفی وزیر صنعت، معدن و تجارت است لذا دولت باید در این زمینه به قانون تمکین کند.

سلیمی با اشاره به اینکه دولت بیش از 500 هزار میلیارد تومان و شرکت‌های دولتی نیز 540 هزار میلیارد تومان بدهی دارند، گفت: براین اساس دولت آینده با بدهی انباشته شده زیادی مواجه خواهد شد از این رو باید وزیر مربوطه هر چه سریعتر به مجلس شورای اسلامی معرفی شود تا شاهد کاهش مشکلات باشیم.

در ادامه محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر نماینده محلات در مجلس گفت: تذکر ارائه شده در خصوص معرفی وزیر صمت درست است از این رو حتماً دولت هم قانون را رعایت خواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوع مذکور با مکاتبات صورت گرفته از دولت پیگیری شده اما مسئله مد نظر مسئولان تفکیک وظایف دو وزارتخانه است که باید تعیین تکلیف شود؛ با پیگیری‌های صورت گرفته حتماً مشکل برطرف خواهد شد.
منبع: تسنیم برچسب ها: کار ، مدرس خیابانی ، مجلس ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کار مدرس خیابانی مجلس ناطقان مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۲۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس‌جمهور در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رییس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

کد خبر 6093346

دیگر خبرها

  • قانون مدیریت یکپارچه شهری توسط مجلس پیگیری شود
  • مجلس شورای اسلامی، قانون مدیریت یکپارچه شهر را عملیاتی کند
  • باید افراد اصلح را به مردم معرفی کنیم
  • مجلس شورای اسلامی، قانون مدیریت یکپارچه شهری را عملیاتی کند
  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم
  • عباسی: : تضارب آرا در مجلس امری طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است/ وحدت در حل مشکلات مردم و اقتدار نظام اولویت اصلی مجلس است + فیلم
  • رئیس‌جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رییسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد