Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-07@14:23:27 GMT

عکس عجیب هیتلر و «به مرور زمان»!

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۲۲۱۹

عکس عجیب هیتلر و «به مرور زمان»!

 عصرایران؛ احسان محمدی- در اولیل فیلم فروشنده ساخته اصغر فرهادی وقتی یکی از شاگردانش در مورد داستان «گاو» غلامحسین ساعدی از عماد (شهاب حسینی) می‌پرسد: «آقا چه‌جوری یه آدم گاو میشه؟» عماد لا‌به‌لای خنده بچه‌ها به آرامی می‌گوید: «به مرور»!

این عکس از ده سالگی آدلف هیتلر در کلاس چهارم در نوع خودش شگفت‌انگیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیدا کردنش کار دشواری نیست. ردیف بالا، نفر وسط. فقط سبیل مخصوصش را ندارد وگرنه انگار از همان اول خیر برداشته بود که رهبر بشود. بالاتر از همه بایستد و زل بزند به دوربین‌ها.

در این عکس اما فقط یک پسر بچه ده‌ساله را می‌شود دید که شاید مورچه‌ها را لگد می‌کرده یا از شاخه درخت‌ها آویزان می‌شده است. همین! یک پسربچه پرشور که پدرش کارمند پایین رتبه گمرک بود. آدلف اینجا در این عکس هنوز برادرش ادموند را دارد. یکسال بعد ادموند سرخک گرفت و درگذشت.

می‌گویند این اتفاق تأثیری دائمی در آدلف ایجاد کرد و اعتماد به نفس او را تا حدود بسیاری تضعیف کرد و باعث شد آدولف هیتلر کج‌خلق شود و همواره با پدرش جر و بحث کند. پدری که او را کتک می‌زد.

دو بار مؤسسهٔ هنرهای زیبای وین وقتی تنها 18 سال داشت او را به خاطر عدم صلاحیت در نقاشی رد کرد. وقتی مادر 47 ساله‌اش را به دلیل سرطان از دست داد و بی‌پناه و فقیر شد، هنوز به عنوان یک نقاش در وین مشغول کار بود. او از روی کارت پستال‌ها طرح می‌کشید و به کاسب‌ها و گردشگرها می‌فروخت. تا قبل از جنگ جهانی اول حدود ۲۰۰۰ تابلوی اینچنینی نقاشی کرد.

پسر جوانی که می‌توانست در موسسه هنرهای زیبای وین یک نقاش ساده و گمنام شود (مثل صدها فارغ التحصیل این موسسه که حتی اسم شان را نمی‌دانیم) با یک تصمیم به آنجا راه داده نشد تا مسیرش عوض شود. به عنوان داوطلب به سربازی رفت و بعدها به یکی از خونریزترین انسان‌های روی زمین تبدیل شد.

آنچه نیروهای تحت فرمان آدلف هیتلر انجام دادند یک نسل‌کشی تمام عیار و یک خشونت تکاندهنده بود که هنوز تمام اروپا از یادآوردنش شرمسار است و به خود می‌لرزد. اما همه این اتفاقات «به مرور» رخ داد.

رفتارشناسان احتمالاً در همین عکس ده‌سالگی هم نشانه‌هایی از زبان بدن را کشف کنند، اینکه یک نفر «رهبر» نمی‌شود، «رهبر» به دنیا می‌آید و از کودکی به هر قیمتی شده مسیرش را باز می‌کند حتی اگر آدلفی باشد که بعد از مرگ مادر زندگی فقیرانه‌ای داشت و در یک زیر شیروانی ساکن شد و در نامه‌ای به دوستش نوشت از دنیا چیز زیادی نمی‌خواهد جز اینکه بتواند نقاشی کند و کتاب بخواند... چند سال بعد همه دنیا را می‌خواست و از آلمان به شوروی لشکر کشید!

آدم‌ها «به مرور» عوض می‌شوند، بی‌آنکه احساس کنند. تغییر زیرپوستی و آرام، خزنده و مداوم آنچنان نهادینه می‌شود که انسان را به موجودی کاملاً متفاوت تبدیل می‌کند. برای همین قدیس‌ها در گذر زمان می‌توانند گناهکار شوند و گناهکاران هم این بخت را دارند که سرانجام رستگار شوند. اما «به مرور»!

لینک کوتاه: asriran.com/0036cb مطالب مرتبط بازی با جان برای 50 تومان! کرونا و خطر روانیِ سوگِ ناتمام «جنگ» پایان ندارد جیره روزانه اخبار بد اتفاقی است؟ اینستاگرام؛ بلاک کن، بی عذاب وجدان! کاش رسول خادم ایرانی نبود!

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آدلف هیتلر کودکی جنگ قتل احسان محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۲۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصول عجیب و دور از انتظار کاسیو (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چهره‌های مصمم در تمرین استقلال خوزستان (عکس)
  • تصاویری عجیب از عملیات نجات جان یک بچه در سیل | چه اتفاقی برای او افتاد؟
  • محصول عجیب و دور از انتظار کاسیو (عکس)
  • مرور مهم‌ترین اخبار قم در روز ۱۶ اردیبهشت
  • مرور اتفاقات آخرین تقابل ذوب‌آهن و استقلال| تصمیم نکونام در واکنش به جنجال یک فیلمبردار در فولادشهر +عکس وفیلم
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • مرور یک تجاوز شیمیایی
  • عجیب‌ترین سرقتی که در تهران رخ داد
  • مرور خاطرات دوران تحصیل پس از ۴۵ سال
  • با رویای ریلی هیتلر آشنا شوید؛ قطار عجیب نازی ها که هیچگاه ساخته نشد!+ فیلم