Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، از خانه هنرمندان اصفهان که سال‌های سال است، مهم‌ترین پاتوق و محل تبادل نظر هنرمندان اصفهانی و مرکز اصلی برگزاری آموزش‌ها و کارگاه‌های هنری است، خبرهای خوشی به گوش نمی‌رسد.

خبر تحت مالکیت قرار گرفتن خانه هنرمندان اصفهان توسط یکی از دیگر نهادهای اصفهان واکنش‌های مختلفی از سوی هنرمندان به همراه داشت چراکه خانه هنرمندان اصفهان، از سال ۱۳۷۳ تحت نظر حوزه هنری به منزلگاهی مهم برای هنرمندان تبدیل شد به نوعی که هر نوع برنامه هنری در اصفهان از این خانه هماهنگ می‌شود؛ خانه‌ای که لبخندها و سوگ را در طول این سالیان به چشم دیده است و هنوز دیری نگذشته است که بدرقه بهنام صفوی خواننده و هنرمند بنام موسیقی کشور با اشک و سوز هنرمندان از این خانه شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز پس از گذشت ۲۶ سال سرنوشت خانه هنرمندان در دست اختلاف بر سر مالکیت حقوقی آن گرفتار شده است و مشخص نیست این اختلاف‌ها به کجا می‌انجامد.

مهدی احمدی فر در گفت و گو با خبرنگار مهر با اعلام رایزنی‌هایی مبنی بر عدم تغییر کاربری «خانه هنرمندان اصفهان» اظهار داشت: با احتمال زیاد تغییر عمده ای در ماهیت کاربری خانه هنرمندان اصفهان رخ نخواهد داد.

وی افزود: مباحث حقوقی مالکیت خانه هنرمندان اصفهان با چندین دستگاه استانی چند سالی است که جریان داشته است.

رئیس حوزه هنری اصفهان با اشاره به حکم نهایی قضائی در ارتباط با مالکیت خانه هنرمندان اصفهان به بنیاد شهید انقلاب اسلامی تصریح کرد: در چند روز اخیر بنیاد شهید انقلاب اسلامی نسبت به اجرای حکم و تخلیه خانه هنرمندان اصفهان اقدام کرده است اما با رایزنی‌های انجام شده توسط مسئولان کشوری و استانی و طی توافقات به عمل آمده خانه هنرمندان اصفهان با همین کاربری به فعالیت ادامه خواهد داد.

وی اضافه کرد: در دو روز آینده تداوم کاربری خانه هنرمندان به عنوان پاتوق هنرمندان اصفهانی قطعی خواهد شد.

کمبود اعتبار در حوزه هنری اصفهان

احمدی فر با تاکید بر کمبود اعتبار در حوزه هنری اصفهان گفت: کمبود اعتبارات و شیوع کرونا از علل تأثیرگذار بر کیفیت برنامه‌های خانه هنرمندان اصفهان است؛ اما با تمام تنگناهای مالی موجود، برنامه‌های هنری اعم از تئاتر، هنرهای تجسمی، گرافیک، خوشنویسی، موسیقی، نقاشی اندیشه‌ای، شعرخوانی، برگزاری گالری‌ها در این مکان تاریخی برگزار شده است.

وی افزود: ستاد مرکزی حوزه هنری تهران در حال مذاکره با بنیاد شهید انقلاب اسلامی است و در استان اصفهان هم با ارائه پیشنهادات متنوع به احتمال قریب به یقین خانه هنرمندان اصفهان با کاربری موجود به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

گفتنی است در چند سال گذشته نیز اختلاف بر سر مالکیت سینما ایران میان مؤسسه بهمن سبز حوزه هنری و نهاد مذکور باعث شد که نصف جهان یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین سینماهای خود را از دست بدهد و با تخریب شبانه سینما، امروز به جای سینما ایران تنها مخروبه ای نمایان شده است که شواهد حاکی از این است که به زودی به یک پاساژ در یکی از مهم‌ترین خیابان‌های تجاری اصفهان تبدیل می‌شود؛ این در حالی است این سینما باید در سال‌های گذشته مطابق دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر واگذاری سینماهای تحت پوشش بنیاد مستضعفان به حوزه هنری به این نهاد واگذار می‌شد اما مالکان فعلی مدعی هستند که فروش این سینما به نهادی دیگر پیش از ابلاغ دفتر رهبر معظم انقلاب بوده است.

کد خبر 4988565

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه هنری اصفهان حوزه هنری ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین عید سعید قربان گرگان شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا اقامه نماز جمعه ازدواج ماه محرم بیرجند مجلس شورای اسلامی خانه هنرمندان اصفهان حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۴۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«عیسی بخشی» در خانه ابدی آرام گرفت

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، مراسم بدرقه خنیاگر و نغمه پرداز خراسان شمالی، استاد عیسی قلی پور و مرد بی بدیل هنر، شنبه ١۵ اردیبهشت ١۴٠٣ با حضور گسترده دوستداران به موسیقی مقامی، جامعه هنری در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد، برگزار شد و این هنرمند فقید روی دوش اهالی هنر و مردم هنر دوست خراسان شمالی تشییع و درخانه ابدی اش در قطعه هنرمندان جاوید آرام گرفت.

بر اساس این گزارش، استاد عیسی قلی پور مشهور، پیشکسوت بخشی‌های ترک خراسان شمالی سال ۱۳۲۱ در روستای سلاخی بجنورد در خانواده‌ای هنرمند متولد شد و در کنار پدرش از بخشی‌های قدیمی و دوتارنواز پرورش یافت، سپس نزد حسن یزدانی مشهور به حسن بخشی، هنرش را در عرصه موسیقی نواحی تکامل بخشید.

عیسی بخشی خواننده گویش‌های ترکی بجنوردی، کرمانجی، فارسی و ترکمنی و بیش از ۶۰ سال خنیاگر نغمه‌های مختلف خراسانی و آیین‌های مذهبی منطقه شمال خراسان بود. کسب مدال و دیپلم افتخار در چهارمین جشنواره موسیقی فجر از افتخارات این هنرمند فقید است.

این هنرمند چیرده دست موسیقی مقامی، دارای درجه یک هنری و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج شمال خراسان، ۱۴ اردیبهشت ‌ماه، پس از تحمل یک دوره‌ بیماری سرطان دار فانی را وداع گفت.

خبرنگار : متین لنگری

انتهای خبر/

کد خبر: 1229432 برچسب‌ها موسیقی بجنورد

دیگر خبرها

  • «قلیچ» به مستندات یکشنبه خانه هنرمندان ایران رسید
  • انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود
  • قدردانی از هنرمندان در یک پایگاه مهم موسیقی/ خاطراتی که زنده شد
  • برنامه و پیش‌بینی: نبرد سقوط لیگ با حضور چهار تیم
  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود
  • واکنش جمشید مشایخی، علی حاتمی و بهمن فرمان‌آرا به احضار هنرمندان به دادگاه انقلاب در بهار ۵۹/ از شجریان تا کرم رضایی برای پاره‌ای توضیحات احضار شدند
  • «عیسی بخشی» در خانه ابدی آرام گرفت
  • تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف‌سازی کند