Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ پس از سخنان مقام معظم رهبری پیرامون ماه محرم، مداحان اهل بیت(ع) اصفهان یکی پس از دیگری نسبت به این مواضع واکنش نشان دادند و با انتشار مطالبی در صفحات مجازی خود لبیک خود را به فرمایشات امام خامنه ای اعلام کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حدود 20 روز تا ماه محرم و عزاداری سید‌و‌سالار شهیدان زمان باقیمانده است و با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا بحث برگزاری یا عدم برگزاری و یا نحوه برگزاری مراسمات عزاداری به یکی از دغدغه‌های مهم قشر مذهبی جامعه تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام معظم رهبری در سخنرانی مردمی خود در روز عید قربان نسبت به این مسئله فرموند " آنچه بنده میخواهم تأکید کنم این است که در عزاداری‌ها معیار آن چیزی است که کارشناسان بهداشت به ما میگویند؛ [یعنی] ستاد ملّی کرونا. خود بنده شخصاً هر چه آنها لازم بدانند مراعات خواهم کرد. توصیه من و تأکید من به همه‌ کسانی که می‌خواهند عزاداری کنند،  هیئات، آقایان حضرات منبری‌ها، صاحبان مجالس، مدّاح‌ها، نوحه‌خوان‌ها و دیگران این است: هر کاری می‌کنید، [اوّل] ببینید آنها چه می‌گویند. یعنی ستاد ملّی کرونا اگر چنانچه یک ضابطه‌ای را معین کرد برای عزاداری، همه‌ ما موظفیم آن را عمل کنیم. مسئله، مسئله‌ کوچکی نیست، مسئله بسیار مهمی است. "

پس از سخنان مقام معظم رهبری، مداحان اهل بیت اصفهان یکی پس از دیگری نسبت به این موضع واکنش نشان دادند و لبیک خود را به فرمایشات مقام معظم رهبری با انتشار مطالبی در صفحات مجازی خود اعلام کردند.

سلامت مردم برای ما خیلی‌خیلی مهم و واجب است

سید رضا نریمانی که همیشه در صف اطاعت از بیانات مقام معظم رهبری بوده است و همواره در همه رویدادها از سیل خرم‌آباد گرفته تا بحث محرومیت‌زدایی و فعالیت در جبهه سلامت فعالیت ویژه‌ای داشته است فرمایشات مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار داد.

وی در موضع رسمی خود اظهار داشت: سلامت مردم برای ما خیلی‌خیلی مهم و واجب است، از طرفی ما تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم و چند نکته باید مدنظر قرار گیرد: در تصمیم‌گیری برای محرم حتما از متخصصان دین استفاده شود (اشاره مستقیم به مواضع مقام معظم رهبری نسبت به برگزاری مراسم شبهای قدر در تاریخ 21 اردیبهشت که فرمودند همان‌گونه که گفتم نظر کارشناسی‌شده در ستاد ملی مبارزه با کرونا را معتبر می‌دانم اما این بررسی را باید به کسانی سپرد که حقیقت و ضرورت دعا و توسل را درک می‌کنند آن وقت هر چه آن‌ها تصمیم بگیرند بنده و همه مردم به آن عمل خواهیم کرد»)

نریمانی افزود: هرچه زودتر شرایط و پروتکل‌های محرم را اعلام کنید تا ما فرصت فراهم کردن شرایط را داشته باشیم؛ و چنانچه تصمیمی گرفته شد به هیچ عنوان تغییر نکند و مثل دعای عرفه تصمیم گرفته شده و اعلام شده لغو نشود.

حمید علیمی، دیگر مداح پیشکسوت اهل بیت(ع) که بعد از فرمان حضور مردمی جهت مقابله با کرونا از سوی مقام معظم رهبری نیز تبعیت خود را به ولایت اثبات کرده بود و با فعالیت شبانه‌روزی در جبهه سلامت استان اصفهان تلاش‌های فراوانی جهت گند‌زدایی و ضدعفونی اماکن عمومی و بیمارستان‌های شهر انجام داده بود با قراردادن استوری در صفحه مجازی خود فرمایشات مقام معظم رهبری را مورد تاکید و توجه قرار داد و نوشت: سلامت مردم بیش از دیگران، برای هیئتی‌ها مهم است؛ ما تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم.

وی همچنین از برخی تصمیمات و ضوابطی که از سوی متولیان امر دچار تغییر می شود گلایه کرد و نوشت: عید غدیر نزدیک است، اگر نظری دارید اول بین خودتان جمع‌بندی کنید و ثانیا زودتر اعلام کنید.

علیرضا شریفی، دیگر مداح اهل‌بیت(ع) نیز با انتشار قسمتی از سخنان مقام معظم رهبری درخصوص برگزاری مراسمات شب قدر که فرمودند: « بررسی را باید به کسانی سپرد که حقیقت و ضرورت دعا و توسل را درک می‌کنند آن وقت هر چه آن‌ها تصمیم بگیرند بنده و همه مردم به آن عمل خواهیم کرد» بر این موضوع تاکید کرد.

وی نیز از تنوع تصمیمات مرتبط با موضوع کرونا گلایه کرده و نوشت: آیا ستادی که برای رونق گرفتن سینما، طرح نیم‌بها شدن بلیط را تصویب می‌کند ولی شب عرفه دستور لغو مراسمات را می‌دهد به توصیه ها عمل می‌کند؟

وی همچنین در صفحه مجازی خود با انتشار تصاویری از وضعیت عدم اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی در مترو، سینما و اماکن تفریحی سطح شهر گلایه کرد.

محمد جواد صادقی، مداح و شاعر جوان اهل بیت(ع) با انتشار پست صفحه مجازی مقام معظم رهبری درمورد مواضع ایشان درمخصوص مراسمات محرم و درج قطعه شعری مبنی بر « در دایره قسمت ما نقطه تسلیمیم لطف آنچه تو اندیشی و حکم آنچه تو فرمایی» فرمایشات ایشان را فصل الخطاب خود معرفی کرد.

امیرحسین سالاروند، شاعر اهل‌بیت(ع) نیز با انتشار پست صفحه مقام معظم هبری خطاب به برخی دلسوزان نوشت تندرو نباشیم و تابع فرمایشات مقام معظم رهبری باشیم.

وزیر کشور:‌ عزاداری ماه محرم را به نحو احسن برگزار می‌کنیمبرگزاری مراسمات عید غدیر و ماه محرم در استان مرکزی با محدودیت همراه استراهکارهایی برای جبران محدودیت‌های کرونایی مجالس محرم

به گزارش تسنیم، پس از فرمایشات امام خامنه‌ای جامعه مذهبی اصفهان این فرمایشات را مورد تاکید و توجه قرارداده‌اند و خواستار آن شده‌اند تا ضوابط نیز برای امکان هرگونه برنامه‌ریزی زودتر اعلام شود.

گلایه‌مندی بسیار از هیئتی‌های اصفهان این است که در کنار رعایت ضوابط لازم الاجرا در برنامه‌های مذهبی باید زمینه‌ای فراهم کرد تا نقاط تجمعی و زمینه‌ساز برای شیوع کرونا از جمله اماکن عمومی و پارک‌ها با نظارت بیشتری مواجه باشد چرا که ویروس در همه نقاط اماکن شیوع دارد و بی‌توجهی از برخی نقاط سبب دامن زدن به شیوع کووید 19 می‌شود.

انتهای پیام/174/ش

R41346/P1377/S6,51/CT7 بیشتر بخوانید... برگزاری مراسمات عید غدیر و ماه محرم در استان مرکزی با محدودیت همراه است وزیر کشور:‌ عزاداری ماه محرم را به نحو احسن برگزار می‌کنیم هوشیار: محرم امسال آزمون همگانی است/ فرصتی برای بازگشت به اصالت‌‌ عزاداری قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... برگزاری مراسمات عید غدیر و ماه محرم در استان مرکزی با محدودیت همراه است وزیر کشور:‌ عزاداری ماه محرم را به نحو احسن برگزار می‌کنیم هوشیار: محرم امسال آزمون همگانی است/ فرصتی برای بازگشت به اصالت‌‌ عزاداری پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ ‌طوفان شدید دلگان را درنوردید / خسارت به تیرهای برق، مغازه‌های شهر و لوله‌های آب + تصاویر ۲ ساعت فعالیت ادارات در خوزستان به وضعیت عادی بازگشت ۳ گزارش| بی‌آبی در کنار کوه‌های دنا / مردم روستای «توت‌نده» ‌آب آشامیدنی ندارند ۴ گزارش|«مشکلات اقتصادی» اصلی‌ترین مانع ازدواج جوانان/ تهیه جهیزیه ناممکن شده است ۵ وعده ۱۰ ساله مسئولان برای تعیین تکلیف مسکن مهر اهواز کی محقق می‌شود؟+ اسناد ۶ محرومیت در قلب منطقه نفتی ایران/ ۸۰ درصد ‌جوانان رامشیری بیکارند / مردم ‌آب شرب ندارند ۷ زلزله ۴.۱ ریشتری سنگان را لرزاند ۸ گزارش ویدئویی| گرانی‌ افسارگسیخته در گیلان/ عرصه ‌بر مردم تنگ شده/ دولت ترمز قیمت‌ها ‌را گم کرده است مهمترین اخبار استانها لبیک آستان قدس رضوی به مطالبه زائران / نصب سایبان در صحن‌های حرم منور رضوی+فیلم مشهد در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارد / ۲۰ درصد ‌بیماران بستری ‌غیر‌بومی‌اند /‌ هموطنان ‌به مشهد سفر نکنند ‌تخفیف‌ ویژه سازمان بنادر ‌برای کشتی‌ها و کانتینرها در چابهار‌ / معافیت‌های تعرفه‌ای ‌مواد معدنی ‌به سه ماه رسید گزارش ویدئویی| گرانی‌ افسارگسیخته در گیلان/ عرصه ‌بر مردم تنگ شده/ دولت ترمز قیمت‌ها ‌را گم کرده است مهمترین اخبار تسنیم روحانی: حرکت در مسیر رونق و جهش اقتصادی کشور می‌بایست مبتنی بر واقعیت‌ها باشد «علاج تحریم»| علیزاده: دیپلماسی مقاومت و اقتصاد مقاومتی تنها راه مقابله با تحریم‌هاست پهلوگیری ‌۲۸۷ ‌‌شناور بالای یک هزار تن در بنادر غرب هرمزگان / تخلیه و بارگیری ۲ هزار و ۶۹۲ "TEU‌" کانتینر‌ اختصاصی تسنیم|بازپرداخت تسهیلات ودیعه مسکن ۳ ساله شد/همتی: برای آغاز پرداخت وام ودیعه منتظر اعلام اسامی هستیم قالیباف: جریان تحریم و تحریف دو لبۀ یک قیچی هستند تا مسیر پیشرفت ملت ایران را مسدود سازند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرمایشات مقام معظم رهبری برگزاری مراسمات مجازی خود اهل بیت ع ماه محرم عید غدیر ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۴۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام معظم رهبری در دیدار کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد

در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور با مقام معظم رهبری دیدار کردند.   به گزارش ایسنا،‌ گزیده سخنان آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار به این شرح است:   ***رکن جهش تولید کارگر است؛ با جهش تولید کشور و آحاد مردم ثروتمند می‌شوند و جیب و دست کارگر پر می‌شود.   *** تبیین زمینه‌های حضور و مشارکت مردم در تولید وظیفه مهم مسئولین است.   *** هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری آنها تبعیت کند. معلوم است که نظام اسلامی، غیرت اسلامی و ملت بزرگ و با سابقه اسلامی محال است که تسلیم چنین زورگویی شود.   *** یک ملت زنده از دشمنی دشمن هم برای خود فرصت درست می‌کند، نمونه بارز آن در بخش تسلیحات است. در بخش‌های دیگر هم از دل فشارها پیشرفت های بزرگی به دست آمده است.   *** تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد چون دل به کمک خارج از مرزها نبسته‌ است. این روحیه را باید تقویت کرد.   *** ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد.   ***امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است.  امنیت شغلی از وظایف مسئولین است، در دوره‌ای مبتلا به تعطیلی کارخانه‌های بزرگ شدیم، به همت مسئولین در این یکی دوساله خیلی از کارگاه های تعطیل شده راه افتاد و این کار باید ادامه پیدا کند.   ***از زحمات جامعه کارگری صمیمانه متشکرم / کشورها و فرهنگ های مختلف، همه روز کارگر دارند لکن نگاه دنیای مادی به کارگر با نگاه اسلام متفاوت است   ***خیلی از این جهت خرسندم بنده که این هفته‌ی کارگری وجود دارد که ما بتوانیم در این هفته با جمع کارگران مواجه بشویم، یک تشکر زبانی اقلاً بکنیم.   ***تشکر زبانی البته کافی نیست. لکن لازم است. بنده صمیمانه تشکر میکنم از زحمات کارگرانمان، از نجابت کارگران، از همت کارگران و از ان‌شاءالله پیشرفت جامعه‌ی کارگری.   ***کشورهای مختلف، ملت ها، فرهنگ های مختلف، همه روز کارگر دارند. لکن نکته اینجاست که نگاه دنیای مادی به کارگر با نگاه اسلام به کارگر متفاوت است.   ***نگاه دنیای مادی به کارگر، نگاه ابزاری است، مثل پیچ و مهره، مثل خود ماشین. اسلام این جور نیست. اسلام نگاهش به کارگر و ارزشی که برای کارگر قائل است، ناشی است از ارزشی که برای کار قائل است. عمل، عمل. اسلام برای عمل ارزش ذاتی قائل است.   این دیدار صبح امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نماینده کارگران ساختمانی : بیمه ۴۰۰ هزار نفر در دولت رئیسی قطع شد یک فعال کارگری: پیشنهاد ترمیم حق مسکن کارگران در نشست غیررسمی وزارت کار مطرح شده خط و نشان کارگران برای دولت /گره کور حق مسکن باز می شود؟

دیگر خبرها

  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باعث ریشه کن شدن فساد است
  • سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم
  • ثبت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده جدید
  • بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود
  • توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم
  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • حاجی‌دلیگانی: باید امنیت شغلی و بیمه کارگران تضمین شده باشد
  • مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • مقام معظم رهبری در دیدار کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد