Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، نرگس رجایی با اشاره به دلایل اجرای طرح واگذاری مخازن جدید و حذف تدریجی مخازن ۱۱۰۰ لیتری از سطح شهر گفت: روزانه در کشور حدود ۵۸ هزار تن پسماند تولید می شود؛ این بدان معنی است که ایرانی ها هر سه روز یک بار به انداره وزن برج میلاد پسماند تولید می کنند. در تهران هم به طور متوسط روزانه حدود شش هزار و ۵۰۰ تن پسماند تولید می شود و این یعنی تهرانی ها در ۲۴ روز به اندازه وزن این سازه عظیم الجثه پسماند تولید می کنند

وی با بیان اینکه در برآوردی دیگر می توان گفت تهرانی ها روزانه به اندازه وزن ۳۸ هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ (بدون بار و مسافر) پسماند تولید می کنند، ادامه داد: واقعیت این است که مجتمع پردازش و دفع آرادکوه برای مدت نیم قرن محل دفن پسماندهای شهر تهران و حتی برخی از شهرها و روستاهای اطراف بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به شرایط فعلی و محدودیت زمین باقی مانده تنها در صورت احداث مرکز دفن جدید می توان به دفن پسماندها طی ۱۰ الی ۱۵ سال آینده امیدوار بود. در غیر این صورت و با ادامه روند فعلی تنها برای چند سال آتی امکان دریافت پسماندها در این مجتمع وجود دارد. 

وی با تاکید بر ضرورت تدبیر برای ساماندهی مشکل زباله در تهران، به روش های مدیریت پسماند در دهه های گذشته پرداخت و عنوان کرد: طرح مکانیزاسیون خدمات شهری در اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ به صورت پایلوت در چند منطقه از تهران به مرحله اجرا درآمد و در نهایت در اواسط این دهه در کل شهر تهران فراگیر شد. در قالب این طرح مخازن ۱۱۰۰ لیتری مشکی رنگ در معابر مختلف شهر نصب شدند و به تدریج به عنوان محلی برای ذخیره سازی موقت کیسه های حاوی پسماند خانوارها در میان شهروندان معرفی شدند.

رجایی با بیان اینکه نصب ۵۳ هزار مخزن در اماکن مختلف شهر درگذر زمان با مشکلات زیادی همراه شد، اضافه کرد: از جمله مهم ترین این مشکلات می توان به حذف درب مخازن و گسترش حضور و فعالیت عوامل غیرمجاز جمع آوری پسماند خشک در شهر تهران اشاره کرد. حذف درب مخازن با انتشار بو و تکثیر حشرات موذی و فعالیت جانوران موذی مثل گربه و موش همراه بود و از طرفی سهولت دسترسی عوامل غیرمجاز به پسماندهای خشک تفکیک نشده موجود در مخازن را فراهم کرد. 

به گفته معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند؛ تشدید فعالیت عوامل غیرمجاز و افزایش قیمت پسماندهای خشک، هزینه های تحمیلی به خدمات شهری و زحمات پاکبانان برای نظافت زمین های اطراف مخازن را افزایش داد و همین امر محرکی برای مطالعه و اجرای طرح کاپ برای حل مشکلات موجود شد. 

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر طرح کاپ با هدف حذف و کاهش پدیده زباله گردی، کاهش تولید پسماند و تفکیک در مبدا به طور پایلوت در مناطق ۶، ۱۶، ۲۱ و ۲۲ اجرا می شود، گفت: در طرح جدید، به طور کلی انتقال مخازن تفکیک پسماند تر و خشک به دویست هزار پلاک ثبتی در شهر تهران پیش بینی شده است. روند کار نیز بدین شکل است که براساس تعداد واحدها و خانوارها، دو مخزن مشکی (برای پسماندهای تر) و آبی رنگ (برای پسماندهای خشک) با ظرفیت های متفاوت به هریک از ساختمان های تحت پوشش ارایه شود و با هماهنگی پیمانکاران پسماند تر و خشک مناطق، مخازن مشکی رنگ سه بار در هفته و مخازن آبی رنگ دوبار در هفته تخلیه شوند. 

رجایی اظهار امیدواری کرد تا با اجرای طرح کاپ در تمامی مناطق تهران و ایجاد زیرساخت های لازم همچون اپلیکیشن های جمع آوری پسماند خشک، به تدریج شاهد کاهش هزینه های حمل و انتقال پسماند و در نتیجه کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا، کاهش میزان پسماند ورودی به مجتمع آرادکوه، توسعه صنایع بازیافت، کاهش دفن و حفظ محیط زیست و افزایش خلوص پسماندهای تر و در نهایت تولید کمپوستی مرغوب تر در مجتمع آرادکوه باشیم.

پربیننده ترین اجرای مجدد طرح پرداخت اقساطی جرایم رانندگی آقای رئیس جمهور! شما سوگند خورده‌اید که حافظ قانون اساسی باشید! وام۲میلیون تا ۷میلیون تومانی برای مربیان بیکار سازمان ورزش/ ۵۸مجموعه ورزشی شهرداری تهران باز هستند دخل و خرج مترو با هم تناسبی ندارد پرداخت تسهیلات ۲میلیونی ویژه کرونا به رانندگان تاکسی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تولید زباله زباله شورای شهر تهران شهرداری تهران مخازن زباله میزان تولید زباله سازمان مدیریت پسماند شهر تهران قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت پسماند تولید تولید می کنند شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۴۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبض مسکن در کلان‌شهر همسایه تهران

کرج به دلیل مجاورت با تهران، زودتر و بیشتر از سایر شهر‌های بزرگ کشور، تحت‌تاثیر وقایع و روند‌های بازار مسکن تهران قرار می‌گیرد.

به گزارش دنیای اقتصاد، سال گذشته، بخشی از مهاجرت‌های مستاجران تهرانی به مناطق شهری اطراف، در قالب ورود به کرج و حومه استان البرز رقم خورد.

طی دهه ۸۰ نیز بعد از جهش قیمت مسکن (سال‌های پس از ۸۶) بخش قابل‌توجهی از زوج‌های جدید تهرانی، کرج را برای صاحب خانه شدن انتخاب کردند.

با این حال تحولات شهری در این کلان‌شهر همسایه تهران طی سال‌های اخیر از یک سو نیروی جاذبه سکونتی برای تهرانی‌های ناتوان از خرید و اجاره را بیشتر کرد –از جمله تجهیز شبکه متروی تهران-کرج- و از سوی دیگرعاملی برای تغییرات قیمت مسکن با آهنگ سازگارتر با تهران شد.

در نبض مسکن امروز، فایل‌هایی که زمستان سال گذشته در بازار مسکن کرج و برخی مناطق شهری حومه‌ای عرضه شده بود، آورده شده است.

میانگین قیمت پیشنهادی فروش در این فایل‌ها ۴۲ میلیون تومان است که برای واحد‌های مسکونی با میانگین مساحت ۹۷ مترمربع و میانگین سنی ۷ سال ساخت برآورد شده است.

این سطح قیمت با توجه به سطح قیمت آپارتمان‌های تهران در زمستان سال گذشته بیانگر آن است که فاصله قیمت مسکن بین این دو کلان‌شهر کمتر از نصف است.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت مسکن در مناطق مختلف کرج را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • انتقال مجموعه آرادکوه نیازمند عزم جدی متولیان امور است
  • نبض مسکن در کلان‌شهر همسایه تهران
  • راهکارهای اقتصاد دایره‌ای برای بهینه‌سازی مدیریت پسماند
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • ساخت آجر‌های هوشمند انرژی با استفاده از پسماند
  • اطلاعیه مهم برج میلاد در مورد یک ادعای جنجالی
  • رکورد شهرداری در ایجاد مخازن آب اضطراری | پیرهادی: ۷۰ درصد مخازن در این دوره ایجاد شدند
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • تعطیلی جایگاه زباله غیر مجاز دستک آستانه اشرفیه