Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که ۳۱۷ نفر از مجموع ۵۰۰ زندانی خارج از فهرست طالبان از زندان‌های دولت در پروان و دیگر ولایت‌ها آزاد شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که در دو روز گذشته 317 زندانی طالبان در پروان و دیگر ولایت‌های افغانستان آزاد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیانیه می‌افزاید که روند آزادی زندانیان خارج از فهرست طالبان تا افزایش این شمار به 500 نفر ادامه خواهد داشت.

«اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان دو روز پیش در پیامی به مناسبت عید قربان از صدور فرمان 500 زندانی دیگر این گروه خبر داده بود.

وی همچنین تصریح کرد که این زندانیان برای استقبال از تصمیم طالبان مبنی بر اعلام آتش‌بس در عید قربان و تسریع روند صلح آزاد می‌شوند و شامل فهرست پنج هزار نفری این گروه نیستند.

براساس آمارهای منتشر شده توسط دولت افغانستان، تاکنون 4 هزار و 600 زندانی طالبان آزاد شده‌اند و برای تصمیم‌گیری برای آزادی 400 زندانی باقیمانده این گروه لویه جرگه مشورتی برگزار می‌شود.

غنی همچنین تاکید کرد که دولت این 500 زندانی را به ازای آزادی زندانیان نیروهای امنیتی توسط طالبان، آزاد خواهد کرد؛ این گروه اما بر آزادی همه زندانیانش براساس فهرست ارائه شده در قطر تاکید دارد.

رئیس جمهور افغانستان تصریح کرد که دولت 400 نفر از مجموع 5 هزار زندانی طالبان را آزاد نخواهد کرد و برای آزادی آن‌ها لویه جرگه برگزار خواهد شد.

اخبار تأیید نشده از احتمال تمدید آتش‌بس طالبان و دولت افغانستانافشاگری رویترز از پیشنهادهای خلیلزاد برای تکمیل روند آزادی زندانیان طالبانآزادی خارج از فهرست 150 زندانی طالبان در افغانستان

گزارش‌ها اما حاکی از آن است که «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در دیدار اخیرش با سران دولت افغانستان در کابل پیشنهاد داده که این زندانیان پس از آزادی به یک مرکز منتقل شوند و تحت نظارت مشترک دولت و طالبان در بازداشت خانگی باشد.

به گزارش «رویترز»، خلیلزاد همچنین پیشنهاد داده تا زندانیان باقیمانده طالبان آزاد شوند اما از اعلام عمومی آزادی آن‌ها خودداری شود.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" طالبان بیشتر بخوانید... دولت افغانستان برای ادامه آزادی زندانیان طالبان «لویه جرگه» برگزار می‌کند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... دولت افغانستان برای ادامه آزادی زندانیان طالبان «لویه جرگه» برگزار می‌کند واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" طالبان پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ علاقه‌مندی ۲۰ کشور جهان به واکسن روسیه علیه کرونا ۲ تحلیل رادیو چین از رزمایش اخیر سپاه؛ پایگاه‌های آمریکا در تیررس موشک‌های ایران هستند ۳ ظریف: تروریست‌ها از پناهگاههای امن خود در ایالات متحده و اروپا نفرت‌پراکنی می‌کنند ۴ مذاکرات ژاپن با یک شرکت داروسازی برای خرید واکسن کرونا ۵ مصاحبه| تحلیلگر آمریکایی: حمله موفق حزب‌الله منجر به سقوط دولت اسرائیل می‌شود ۶ چرا اسرائیل شانسی برای گزینه نظامی در لبنان ندارد؟ ۷ ریانووستی: توزیع واکسن کرونا در روسیه از دو هفته آینده آغاز می‌شود ۸ عراق| منع ورود زائران به کربلای معلی تا ۱۳ محرم مهمترین اخبار بین الملل گزارش| آیا نخست وزیر و رئیس جمهور عراق حق انحلال پارلمان را دارند؟ ظریف: تروریست‌ها از پناهگاههای امن خود در ایالات متحده و اروپا نفرت‌پراکنی می‌کنند رژیم اسرائیل و بحران‌های سهمگین؛ شگرد نخ‌نما شده نتانیاهو برای فرار از بحران یونهاپ: ایران و کره جنوبی کارگروه تجارت کالاهای پزشکی تشکیل می‌دهند مهمترین اخبار تسنیم روحانی: حرکت در مسیر رونق و جهش اقتصادی کشور می‌بایست مبتنی بر واقعیت‌ها باشد نمکی: در کوتاه‌‌تر از ۲ ماه از واردکننده تجهیزات پزشکی به تولیدکننده و صادرکننده تبدیل شدیم «علاج تحریم»| علیزاده: دیپلماسی مقاومت و اقتصاد مقاومتی تنها راه مقابله با تحریم‌هاست پهلوگیری ‌۲۸۷ ‌‌شناور بالای یک هزار تن در بنادر غرب هرمزگان / تخلیه و بارگیری ۲ هزار و ۶۹۲ "TEU‌" کانتینر‌ اختصاصی تسنیم|بازپرداخت تسهیلات ودیعه مسکن ۳ ساله شد/همتی: برای آغاز پرداخت وام ودیعه منتظر اعلام اسامی هستیم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان طالبان دولت افغانستان آزادی زندانیان زندانی طالبان خارج از فهرست لویه جرگه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۴۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر اژه‌ای به هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم غریب آبادی اظهار داشت: در جریان سفر رئیس قوه قضائیه به استان هرمزگان، ۲۸ تبعه پاکستان که به جرم ورود غیرقانونی و صید غیرمجاز در زندان به سر می‌بردند، با استفاده از رأفت اسلامی و با تعلیق بخشی از مجازات حبس آنان، آزاد و به کشور خود بازگردانده می‌شوند.

وی افزود: در چارچوب توافقات به عمل آمده با پاکستان، برخی اتباع ایرانی زندانی در این کشور نیز آزاد خواهند شد و این فرایند میان دو کشور تا تعیین تکلیف تمامی افراد بازداشتی در ایران و پاکستان، ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6095301

دیگر خبرها

  • پویش آزادی ۴۰ زندانی با کمک اردبیلی‌های مقیم آذربایجان‌شرقی
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی از زندان های هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان
  • معلم آران و بیدگلی ۲ زندانی را آزاد کرد
  • معلمان نیکوکار زمینه آزادی همکار خود را فراهم کردند
  • کمک ۵۰ میلیون تومانی معلمان نیکوکار برای آزادی همکارشان
  • معلمان نیکوکار زمینه آزادی همکارشان را فراهم کردند
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند