Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شهر: مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران گفت: شهروندان باید بدانند که زباله ای که به نهرها می ریزند وارد کانال ها و مسیل ها می شود و در صورت باران این کانال ها هستند که منجر به سیل می شوند و جان شهروندان به خطر می افتد.
اصغر عطایی، مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهر درباره لایروبی مسیل های تهران گفت: در حال حاضر 10 هزار کیلومتر نهر در شهر تهران وجود دارد؛ پیمانکاران خدمات شهری هر ناحیه موظف هستند انهار فرعی که خیلی کم عمق و کم عرض هستند را مانند پیاده روها تمیز و زباله ها را خارج کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با بیان اینکه 530 کیلومتر مسیل در شهر تهران وجود دارد، گفت: نهرهای درون شهر به کانال ها و مسیل ها می روند و اگر خوب پاکسازی نشوند زباله ها به کانال ها و مسیل ها می روند. بعضی از این کانال ها زیر زمین هستند و کارگرها به سختی می توانند آنها را تمیز کنند.
کار شبانه روزی پیمانکاران
عطایی گفت: در مورد پاکسازی مسیل ها و کانال ها دو وجه وجود دارد؛ اول اینکه پیمانکارانی که به صورت شبانه روز کار می کنند با تمیز کردن نهرها مانع ورود زباله به کانال ها شوند. بحث دوم در مورد پیمانکاران لایروبی است که در مناطق 22 گانه شهر تهران وجود دارند و در طول سال به صورت مستمر با ماشین آلاتی از جمله بولدوزر و بلیزر واریزه ها و سنگ هایی که بارش ها با خودشان به همراه می آورند پاکسازی می کنند.
او ادامه داد: در صورتی که در یک باران این واریزه ها پاکسازی نشود ظرفیت برای باران بعدی وجود ندارد. به همین دلیل پاکسازی کانال ها و مسیل ها جزو برنامه ها است و همه مناطق شهرداری پیمانکار دارند که هم رودخانه ها و هم مسیل ها را لایه برداری کنند که یک کار مستمر است.
عطایی با اشاره به بارش های بهاری سال جاری که در 50 سال اخیر بی سابقه بوده است، گفت: مسیل کن در این بارش ها ظرف 20 دقیقه به 25 میلی متر رسید و خسارات مالی به بار آورد. به همین دلیل لایروبی یک کار بسیار حیاتی است چراکه سیل از مسیل ها آغاز می شود نه نهرهای شهر و این کار به جان شهروندان در ارتباط است.
نهرها محل تخلیه زباله کسبه نیست
مدیر کل خدمات شهری شهرداری تهران یادآور شد که شرایط کنونی نسبت به گذشته خیلی بهتر شده است اما هنوز بعضی از کسبه بدون توجه به اینکه زباله ها از نهرها راهی مسیل ها می شوند و جان خودشان را به خطر می اندازند، نهر را محل تخلیه ضایعات خود می دانند.
عطایی در پاسخ به این سوال که با وجود کار شبانه روزی مورد اشاره چرا همچنان نمای مسیل ها و کانال ها مملو از زباله است، گفت: پیمانکاران بابت کاری که باید در سطح جغرافیایی مشخص انجام دهند پول دریافت می کنند و ناظرانی هم به کار آنها نظارت می کنند که در صورت هر گونه خطا و کوتاهی پیمانکار جرایمی در نظر گرفته می شود.
با 137 تماس بگیرید
او گفت: سامانه 137 در حال حاضر خیلی قوی شده است و به محض اینکه شهروندان تماس بگیرند و جای خاصی را اعلام کنند که حتی بوی بدی می دهد به سرعت تماس ها به همان منطقه و ناحیه وصل می شود و با فوریت رسیدگی می شود. آمارهای 137 نشان می دهد که مردم در این باره خیلی خوب همکاری می کنند و با همکاری آنها می توانیم برنامه ریزی بهتری داشته باشیم و مناطق سریع اقدام کنند.
لحاف و تشک در کانال
عطایی در پاسخ به این سوال که عجیب ترین زباله هایی که تا کنون در کانال ها مشاهده شده است چیست، گفت: در یک کانال دفنی که 20 متر زیر زمین است یک دست کامل مبل پیدا شد که حتی برای خارج کردن باید خرد می شدند و از زیر دریچه خارج می شدند و اصلا نمی دانیم چطور این مبل ها به آنجا منتقل شده بودند. این کار حتما کار یک فرد عادی نیست و احتمالا یک وندالیست چنین کاری انجام می دهد. البته در زمان خانه تکانی ها اغلب لحاف و تشک نیز در کانال ها وجود دارد که بعد از ماندن در آب حجم زیادی هم پیدا می کنند. اینها به راحتی در کنار خیابان توسط مأموران شهرداری جمع آوری می شوند و ما اصلا نمی دانیم دلیل این حجم ضایعات در داخل مسیل ها چیست.
خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کانال ها و مسیل ها خدمات شهری مسیل ها زباله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۵۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش چمران به پول‌پاشی میلیاردی شهرداری برای مدیرانش: اطلاع ندارم!

چمران درباره پرداخت ودیعه میلیاردی به برخی از مدیران شهرداری تهران گفت: بنده از جزئیات این موضوع اطلاع ندارم اما این مبلغ برای کمک‌هزینه مسکن بوده است و مشخص نیست که این رقم به‌صورت وام بوده یا شکل دیگری است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران نسبت به پرداخت ودیعه میلیاردی به برخی از مدیران شهرداری تهران واکنش نشان داد.

تسنیم در خبری نوشت: مهدی چمران پیش از آغاز دویست و سی و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز موضوعات مختلفی از جمله مصوبه‌ای برای خاورشهر، اصلاحات نرخ‌های سازمان آتش‌نشانی و همچنین حسابرسی‌ها در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه روز گذشته در شهرداری منطقه ۱۷ از حضور یکی از اعضای شورای شهر تهران (شربیانی)، ممانعت به‌عمل آمده است این موضوع صحت دارد یا خیر گفت: ممانعتی بابت حضور این عضو شورای شهر تهران انجام نشده است و تنها شهردار منطقه حضور نداشته است که پیگیری ما نشان از آن دارد که شهردار منطقه پیش از این مرخصی گرفته است اما برخی از معاونین وی در شهرداری منطقه حضور داشته‌اند.

رئیس شورا ادامه داد: قاعدتاً اعضای شورای شهر وقتی در شهرداری‌های مناطق حضور پیدا می‌کنند انتظار می‌رود که شهرداران نیز این‌گونه بازدیدها را به ساکنان منطقه اعلام کنند تا مردم و شهروندان‌ آن منطقه حضور پیدا کنند تا موارد و احیاناً مشکلات خود را مطرح کنند. انتظار ما این است که همکاری خوبی در این بخش از سوی شهرداران مناطق وجود داشته باشد.

چمران گفت: شورا به‌عنوان ناظر بر عملکرد شهرداری است و می‌تواند در همه موضوعات نظارت داشته باشد.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر پرداخت ودیعه میلیاردی به برخی از مدیران شهرداری تهران تصریح کرد: بنده از جزئیات این موضوع اطلاع ندارم اما این مبلغ برای کمک‌هزینه مسکن بوده است و مشخص نیست که این رقم به‌صورت وام بوده یا شکل دیگری است.

رئیس شورا در پاسخ به این پرسش که پرداخت چنین مبالغی نیاز به مجوز شورا دارد یا خیر ابراز کرد: این موارد در اختیار شهردار تهران است اما باید شورا نیز از آن اطلاع داشته باشد.

چمران همچنین در واکنش به صحبت‌های استاندار تهران در ارتباط با جابه‌جایی آرادکوه به محل دیگری تصریح کرد: این‌که آرادکوه محل فعلی دفن زباله جابه‌جا شود امکان‌پذیر نیست اما می‌توان جای جدیدی را برای دفن زباله‌ها در نظر گرفت چرا که جابه‌جایی آرادکوه با توجه به شرایطی که دارد هزینه زیادی را در بر خواهد داشت اما همان‌طور که گفته شد می‌توان مکان جدیدی را برای دفن زباله احداث کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شورا از محل دفن جدید زباله‌های پایتخت اطلاع دارد یا خیر گفت: هنوز اطلاعاتی در این خصوص به بنده نرسیده است یا من اطلاع ندارم اما همان‌طور که گفته شد جابه‌جایی آرادکوه امکان ندارد اما می‌توان محل جدیدی را برای دفن زباله‌ها احداث کرد و می‌توان از دستگاه‌های جدید زباله‌سوز (۵ الی ۶ هزار تنی) استفاده کرد.

دیگر خبرها

  • اتفاقات دانشگاه‌های دنیا در حقیقت فرو ریختن ادعای پوشالی غربی بود
  • بازسازی‌ کانال آب‌های سطحی بزرگراه یادگار امام (ره) 
  • ۵ مددسرا و ۱۰ مرکز جامعه‌پذیری تا پایان سال افتتاح می‌شود
  • این بیماری شایع‌ترین بیماری بشر است
  • تشدید بارش‌های بهاری در آسمان مازندران
  • ارائه خدمات الکترونیک « ۷ در ۲۴ » به شهروندان اصفهان + فیلم
  • واکنش چمران به پول‌پاشی میلیاردی شهرداری برای مدیرانش: اطلاع ندارم!
  • جانمایی محل جدید آراد کوه در جاده تهران-قم در دست مطالعه است
  • دستگاه‌های خدمات‌رسان آذربایجان‌غربی به حالت آماده‌باش درآمدند
  • شهرک بازیافت در قم احداث می‌شود