Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@12:04:49 GMT

کاهش بیش از ۱۵ درصدی بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۵۳۳۶

کاهش بیش از ۱۵ درصدی بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، براساس آمار بانک مرکزی، بدهی بانک‌ها و موسسات اعتباری غیر بانکی به بانک مرکزی در بازه یکساله ۱۵.۸ درصد کاهش داشته است.

طبق این آمار در پایان خرداد ماه سال جاری این بدهی به ۱۱۳ هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان رسیده، این درحالی است که این میزان بدهی در پایان خرداد ۹۸ معادل ۱۳۴ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آمار همچنین نسبت به اسفند سال گذشته رشد ۲.۳ درصدی داشته است.

حدود هشت درصد از حجم کل بدهی‌ بانک‌ها و موسسات اعتباری مربوط به بدهی بانک‌های تجاری است که نسبت به خرداد ۹۸ بالغ بر ۸۰.۲ درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین این میزان بدهی در مقایسه با اسفند ماه سال گذشته ۱۲۶.۳ درصد رشد داشته است.

همچنین بدهی بانک‌های تخصصی دولتی به بانک مرکزی نیز در خرداد ماه سال ۹۹ بالغ بر ۴۶ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان بوده که ۴۱ درصد از بدهی های بانکی را شامل می‌شود.  این میزان بدهی ۰.۳ درصد نسبت به خرداد ۹۸ افزایش یافته است.

در عین حال آمارها نشان می‌دهد که حجم بدهی بانک‌های غیردولتی و موسسات اعتباری غیربانکی در خرداد ماه سال ۹۹ به ۵۶ هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان رسید که کاهش ۳۱.۳ درصدی در مقایسه با خرداد سال گذشته داشته است. لازم به ذکر است که این میزان بدهی در مقایسه با پایان سال گذشته نیز از رشد منفی ۴.۵ درصدی برخوردار بوده است.

برچسب‌ها بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بازار باز بانکی بانکداری اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بازار باز بانکی بانکداری اسلامی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بازار باز بانکی بانکداری اسلامی میزان بدهی میلیارد تومان بدهی بانک ها بانک مرکزی سال گذشته ماه سال ۳ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۵۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت کامل بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی

دریافت 22 MB کد خبر 6087342

دیگر خبرها

  • کاهش غیر منتظره نرخ تورم در حوزه پولی یورو /انتظارات بازار و بانک مرکزی اروپا
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • کاهش جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت
  • ویدیو/ پرداخت کامل بدهی ایران به بانک توسعه اسلامی
  • پرداخت کامل بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از نخستین موتور دیزلی جهان
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون
  • مدیریت تمام نوسانات ارزی در اختیار بانک مرکزی نیست