Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی سلطانپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پلدختر اظهارداشت: با شروع فصل گرما ، بالارفتن دمای هوا  و افزایش نیاز خانوارها ، مردم از نبود آب آشامیدنی سخت در مضیقه هستند.

وی افزود: مشکل کمبود آب در روستای افرینه علی رغم تلاش رئیس و اکیپ اتفاقات آب و فاضلاب پلدختر اما همچنان در بیشتر ساعات شبانه روز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهیار روستای افرینه پلدختر گفت:همچنین روستای "دمرود" افرینه بیش از چند روز است که مشکل آب دارند و علی رغم تعویض بخشی از شبکه انتقال و بازبینی مسیر خط لوله باز با مشکل روبرو هستند.

وی افزود: متاسفانه کمبود آب در روستاهای مسیر انتقال مجتمع آبرسانی باعث شده برخی از افراد  شبانه، اقدام به تخریب شبکه آب کنند.

سلطانپور یادآورشد: در حالی که متولی شبکه انتقال،  اداره آب و فاضلاب می باشد و دهیاران وظیفه اطلاع رسانی مشکل  به مسئولان مربوطه و پیگیری را بر عهده دارند و به طور عملی حق دخل و تصرف در شبکه آب را ندارند هر چند این دهیاری از نزدیک شاهد زحمات مداوم و شبانه روزی این اداره  در روستا برای رفع مشکل است.

دهیار روستای افرینه از بخشدارمعمولان خواست به جد با مدیریت رفع مشکل آب آشامیدنی در این روستا را  قبل از ایجاد نارضایتی در مردم پیگیر شوند.

سید حبیب الله  موسوی بخشدار معمولان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پلدختر اظهار داشت: آب آشامیدنی روستاهای افرینه ، زورانتل و جلگه خلج از مجتمع آبرسانی کوثر تامین می شود که دستکاری پیچ تنظیم توسط آبیار روستای افرینه باعث می شود که آب آشامیدنی روستاهای پایین دست با افت فشار مواجه شود.

برچسب‌ها روستائیان آب و فاضلاب آب آشامیدنی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روستائیان آب و فاضلاب آب آشامیدنی روستائیان آب و فاضلاب آب آشامیدنی روستای افرینه آب آشامیدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۵۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه برخی از روستاهای شهرستان زیرکوه به علت سیلاب

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از شکسته شدن ۲ بند خاکی در زیرکوه خبر داد و گفت: به دنبال تشکیل سیلاب و شکسته شدن بندهای خاکی زیرکوه روستاها تخلیه و با  دستور استاندار جلسه اضطراری سیلاب در استان برای امدادرسانی برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمد علی آخوندی، اظهار داشت: به دنبال سیلاب و حجم زیاد بارندگی در شهرستان زیرکوه، بند خاکی قدیمی روستای نوده شکست.

وی با بیان اینکه در تماسی تلفنی ساعت 4 صبح با فرماندار شهرستان زیرکوه اعلام شد که بند خاکی روستای نوده وضعیت مطلوبی ندارد که بلافاصله دستور تخلیه روستاهای پایین دست داده شد، افزود: فرماندار شهرستان و مدیرکل هلال احمر پیگیری‌های لازم را انجام دادند و مردم روستا که 60 خانوار هستند، سریع تخلیه و در آبیز اسکان داده شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: ساعت 1:20 دقیقه صبح سد نوده شکسته شده، اما الحمدالله با اقدام سریع و تخلیه روستا برای کسی اتفاقی پیش نیامده و خسارت جانی نداشته‌ایم.

آخوندی گفت: سد روستای نوده به دنبال بارندگی شدید و سیلاب شکسته شده و حوزه آبخیز هم بسیار گسترده است و بخشی از آب وارد شهر حاجی‌آباد شده و روستاهای بقرایی و محمد آباد را هم تحت تأثیر قرار داده است.

وی افزود: سطح آب سیلاب به نحوی است که از رکاب ماشین بالاتر آمده،  لذا تیم‌های تخلیه آب مستقر شده‌اند و به محض اینکه بتوان  امدادرسانی کرد خانه‌ها هم به کمک مردم لایروبی خواهد شد.

به گفته آخوندی، با دستور استاندار خراسان جنوبی، جلسه اضطراری سیلاب در استان تشکیل خواهد شد و تمام امکانات برای امدادرسانی به زیرکوه بسیج می‌شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی همچنین از شکسته شدن بندخاکی روستای سالک‌آباد زیرکوه هم خبر داد و گفت: 250 خانوار روستای بمرود توسط امدادگران هلال احمر به شهر حاجی آباد منتقل و اسکان داده شده‌اند.

آخوندی تصریح کرد: تیم امدادی در حال حاضر در حال تخلیه آب از معابر و منازل مسکونی با لجن کش‌ها و موتور پمپ‌ها هستند.

امدادرسانی 16 تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز گفت: پس از بارندگی‌های شدید از صبح روز گذشته در شهرستان زیرکوه، بند خاکی روستای سالک آباد این شهرستان تحمل فشار حجم آب را نداشت و در نهایت شکسته شد. 

محمدعلی کاوسی گفت: شهرستان زیرکوه از روز گذشته شاهد بارش نزولات آسمانی بود، به طوری که با شدت گرفتن بارش‌ها در ساعات پایانی روز، حجم آب در سد 12 امام این شهرستان بالا گرفت. 

وی افزود: نیروهای امدادی هلال‌احمر زیرکوه در حال انتقال و اسکان ساکنین روستای نوده در شهر آبیز بودند که تیم‌های ارزیاب خبر از شکسته شدن سد 12 امام دادند. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: بنابراین به دستور فرماندار زیرکوه و با کمک امدادگران هلال احمر 250 خانوار روستای بمرود نیز توسط امدادگران به شهر حاجی‌آباد منتقل و اسکان داده شدند. 

کاوسی ادامه داد: بند خاکی روستای سالک‌آباد نیز بر اثر حجم بالای آب شکسته و آب آن در شهر حاجی‌آباد زیرکوه جاری شده است. 

وی بیان کرد: به منظور کمک‌رسانی به ساکنین شهر حاجی‌آباد، 6 تیم کامل هلال احمر شهرستان زیرکوه در حال امدادرسانی هستند و 10 تیم سیلاب نیز از تمامی شهرستان‌های استان با تجهیزات کامل برای کمک به شهرستان زیرکوه اعزام شده‌اند. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: امدادگران هلال‌احمر در حال تخلیه آب از معابر و منازل مسکونی با لجن‌کش‌ها و موتور پمپ‌ها هستند.

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • ساخت مسجد در روستای دره بید در بخش ممبی توسط گروه جهادی
  • تخلیه برخی از روستاهای شهرستان زیرکوه به علت سیلاب
  • پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل
  • نبود تیر برق در محله ای از روستای اوغلی تبریز
  • آخرین خبر‌ها از ۲ ایستگاه پمپاژ آب پلدختر
  • گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت
  • حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان
  • آخرین وضعیت ساختمان جدید اهدای خون مشتاق کرمان+تصویر