Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@18:13:01 GMT

سرتیپ ارتش ترکیه اعدام شد/عکس

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۶۳۰۰

به نوشته "اورشلیم پست"، بنا بر گزارشی که در وب‌سایت خبری "نوردیک مانیتور" منتشر شده، یک سرهنگ ترک که برای بخش اطلاعات فرماندهی نیروهای ویژه ترکیه (OKK) کار می‌کرد، در دادگاهی شهادت داد که رئیس سابق OKK، دستور مرگ یکی از سازمان‌دهندگان کودتای ۲۰۱۶ را، به خاطر اینکه ظاهراً اطلاعاتی درباره کمک مالی غیرقانونی قطر به داعش در جنگ داخلی سوریه داشته، صادر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ "فرات آلاکوس" در این باره اظهار کرد: سرتیپ سمیح ترزی اطلاع داشت که چه مقدار از کمک مالی ارسال شده به ترکیه توسط قطر با هدف خرید سلاح و مهمات برای اپوزیسیون، واقعاً به این منظور استفاده شده، چه مقدار از آن توسط مقامات عمومی استفاده شده و چه مقدار نیز اختلاس شده است.

در سال ۲۰۱۶ گزارش شد که ترزی یکی از سازمان‌دهندگان کودتای ناکام علیه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بوده است.

وب‌سایت نوردیک مانیتور به نقل از آلاکوس می‌افزاید، پرونده قطر، تنها مثال افشای پیوند مالی و انتقال پول به ترکیه، به منظور استفاده در جنگ داخلی سوریه، نبوده است.

بنا بر این خبرگزاری مستقر در سوئد، آلاکوس در هفدهمین دادگاه عالی کیفری آنکارا در ۲۰ مارس ۲۰۱۹  شهادت داد.

310 310

کد خبر 1417168

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ترکیه داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۶۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر دفاع به قزاقستان برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع شانگهای

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به‌منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، تهران را به مقصد آستانه پایتخت قزاقستان ترک کرد.

سخنرانی و گفت‌وگو با وزرای دفاع حاضر در این اجلاس از برنامه های امیر سرتیپ آشتیانی در این سفر خواهد بود.

 سازمان همکاری‌های شانگهای(SCO) سازمانی اوراسیایی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و سیاسی تشکیل شده‌است، استفاده از ظرفیت های سازمان شانگهای به منظور تحکیم و اعتماد سازی بیشتر به منظور توسعه وگسترش همکاری های دفاعی و نظامی با کشورهای عضو، فرصت های جدیدی برای جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها در حوزه دفاعی و نظامی قرار داده است.

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران وارد قزاقستان شد
  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان
  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع شانگهای
  • اینفوگرافیک | مقدار کالای اساسی حمل شده از مبدا بندر امام خمینی (ره) به استان آذربایجان غربی (۱۲ماهه سال ۱۴۰۲)
  • کشف ۱۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در اسدآباد
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه
  • حکم قرض به شرط پرداخت مبلغ اضافه
  • ضبط ۷۰۰ کیلوگرم لاشه گوشت مرغ در کرمانشاه