Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شهدای سلامت موضوع «آیین‌نامه تعیین مصادیق و امتیازات شهید خدمت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» با حفظ عنوان «شهید خدمت» از مزایا و امتیازات افراد «در حکم شهید» برخوردار می‌شوند.

به گزارش روز یکشنبه «ایثار»، سعید اوحدی با اشاره به تدوین و ابلاغ «آیین‌نامه اختصاصی تعیین مصادیق و امتیازات شهید خدمت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»‌ گفت: بعد از گردش کار وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خدمت مقام معظم رهبری موضوع شهدای حوزه سلامت در جلسه شورای عالی امنیت ملی تصویب و به تأیید مقام معظم رهبری رسید و حسب تبصره ۳ مصوبه فوق، آیین‌نامه اجرایی شهید خدمت با مزایای «در حکم شهید» توسط ستاد ملی مدیریت کرونا تدوین و در تاریخ ۹۹/۵/۴ تصویب و به تأیید رییس‌جمهور محترم رسید و در تاریخ ۹۹/۵/۷ توسط رییس سازمان اداری و استخدامی ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رییس جمهور ادامه داد: در همین راستا کمیته‌ای در سطح ملی با مسئولیت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با حضور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، رییس سازمان اداری و استخدامی و رییس سازمان برنامه و بودجه تشکیل می‌شود.

اوحدی در خصوص کمیته‌های استانی نیز گفت: این کمیته‌ها نیز در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مرکز استان و با عضویت مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و رییس دانشگاه تشکیل می‌شود و مسئولیت کمیته استانی بر عهده رییس دانشگاه مزبور است.

معاون رییس جمهور افزود: شهدای خدمت موضوع «آیین‌نامه تعیین مصادیق و امتیازات شهید خدمت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» با حفظ عنوان «شهید خدمت» از مزایا و امتیازات افراد «در حکم شهید» موضوع ماده ۳ آیین‌نامه تعیین و احراز مصادیق عملی شهید، در حکم شهید و سایر مصادیق ایثارگری مصوبه هیئت وزیران برخوردار می‌شوند. مصادیق شهدای خدمت پس از تشکیل پرونده و بررسی در کمیته استانی به کمیته ملی پیشنهاد و پس از احراز نهایی در کمیته ملی تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار می‌گیرند.

وی افزود: پزشکان و فعالان عرصه سلامت در این برهه تاریخی کشورمان با تأسی به فرهنگ ایثار و شهادت در عرصه خدمت حضور دارند و تلاش‌های ماندگار فعالان حوزه درمان هرگز فراموش نمی‌شود. وظیفه همه ما نیز رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است تا ان‌شاءالله شاهد برطرف شدن بیماری کرونا از کشور باشیم.

به گزارش ایرنا از زمان شیوع کرونا در 6 ماه گذشته بیش از ۶ هزار نفر از کادر درمان کشور به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده و بیش از ۱۴۰ نفر از آنان در مسیر حفظ سلامت مردم شهید شده‌اند.

لینک کوتاه: asriran.com/0036fB

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مدافعان سلامت بنیاد شهید بنیاد شهید و امور ایثارگران درمان و آموزش پزشکی رییس سازمان حکم شهید شهید خدمت آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۶۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدوارم بتوانیم حقوق دستیاران را به ۲۰ میلیون برسانیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر بهرام عین‌اللهی در هجدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه که صبح امروز در تالار امام خمینی(ره) برگزار شد، با مرور تاریخ پرافتخار حوزه سلامت در ۴۵ سال گذشته اظهار کرد: امروزه به جایی رسیدیم که دستاوردهای حوزه سلامت یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی معرفی ‌می‌شود و جهانیان از این دستاوردها به نیکی یاد می‌کنند. در حوزه سلامت در منطقه جزو قوی‌ترین کشور و در دنیا از کم‌نظیرترین کشورهای جهان هستیم.

به گفته وی، تبلور دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، علی‌رغم راه‌اندازی در دوران پهلوی، با شروع انقلاب رقم خورد و حضور اساتید برجسته‌ای که موجب جهش و نوآوری در رشته‌های مختلف شدند، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را سرآمد کرد.

عین‌اللهی ادامه داد: جشنواره آموزشی برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار و سپس در دوره‌های بعد در سطح کشوری طراحی شد. این جشنواره نشان دهنده کیفیت فعالیت‌های آموزشی در حوزه های مختلف است.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه بسیاری از این فعالیت‌ها نیاز به تامین منابع از سوی دولت دارد گفت: با تلاش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یک درصد ارزش افزوده که منبع پایداری است، به حوزه سلامت اختصاص داده شد. تصمیمات در خصوص برداشتن سقف حقوق اساتید، حقوق پلکانی و فوق‌العاده خاص نیز در مجلس کلید خورد که کمک بزرگی به وزارت بهداشت بوده است.

تمدن نوین ایرانی اسلامی مسائل سلامت محور را حل می‌کند

وزیر بهداشت اظهار کرد: ما یک هدف بزرگ داریم و باید به سمت آن حرکت کنیم. این هدف ترویج تمدن نوین ایرانی اسلامی است که بسیاری از مشکلات از جمله مسائل سلامت محور را حل می‌کند. نباید تصور کنید که همواره غربی‌ها پیشتازند و ما باید از آنها الگوبرداری کنیم.

عین‌اللهی با اشاره به فرهنگ ایرانی اسلامی حاکم در کشور اظهار کرد: خانواده مهمترین مولفه سلامت است و سلامت فقط به جسم محدود نمی‌شود، خانواده بزرگترین نقش در حفظ سلامت جامعه را دارد و سبک زندگی در خانواده ایجاد می شود. این نقطه ضعفی است که در سیستم سلامت سایر کشورهای جهان وجود دارد.

به گفته وزیر بهداشت، ایران از نظر فرهنگی بسیار غنی است، ایثارگری کارکنان سلامت نشات گرفته از همین فرهنگ است؛ در دوران بحران کرونا نزدیک به ۳۰۰ نفر شهید سلامت گزارش شد.

عین‌اللهی بیان کرد: باید سلامت را در ابعاد جسمی، مادی و روحی و معنوی در نظر گرفت، در همین راستا اجرای طرح سلامت خانواده در کشور آغاز شد و اکنون در ۱۹۵ شهرستان در حال اجراست. در این طرح انسان‌های سالم پیش از ابتلا به بیماری رصد می‌شوند.

جامعه‌نگری؛ عامل حرکت دانشگاه به سمت نسل سوم و چهارم

وزیر بهداشت همچنین اظهار کرد: ماموریت بخش‌ها و حوزه‌های دانشگاه باید در جهت جامعه باشد و بر اساس نیاز مردم تعریف شود. این جامعه‌نگری از همان ابتدا در میان اساتید مطرح دانشگاه‌ علم پزشکی شهید بهشتی وجود داشت. این رویکرد منجر به حرکت دانشگاه به سمت نسل سوم و چهارم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد عوامل بیماری زا به وزارت بهداشت مربوط است و مابقی به سایر حوزه‌ها ربط دارد، گفت: دانشگاه‌ها باید دنبال همین سایر مسائل موجود خارج از بدنه وزارت بهداشت باشند.

دکتر عین‌اللهی ضمن تاکید بر لزوم توجه به تحقق شعار جهش تولید و رفع نیاز مملکت، گفت: برخی دانشگاه‌ها علی رغم قدمت، تولید ندارند. دانشگاه‌ها باید اهداف دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین را دنبال و به سمت خودکفایی حرکت کنند.

وزیر بهداشت تحقق جهش تولید و مشارکت مردم را در گروی ماموریت دانشگاه‌ها دانست و گفت: انتظار من از معاونت پژوهشی و ۸۵۰ مرکز کشور این است که جامعه‌نگر باشند و مشکلی را حل کنند.

وی سرمنشا بسیاری از پیشرفت‌های علمی را دانشجویان اعلام کرد و گفت: از این ظرفیت در حوزه پژوهش و تولید بهره بگیرید. همچنیت بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب باید در جهت تمدن نوین ایرانی اسلامی و مرجعیت علمی گام بردارید که این مهم دست یافتنی است.

وزیر بهداشت مهمترین اصل رسیدن به مرجعیت علمی را نیروی انسانی، استاد و عضو هیئت علمی خواند و افزود: افتخار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی داشتن اساتید برجسته است.

عین‌اللهی با بیان اینکه تداوم حضور استادان متدین و متخصص در این دانشگاه نقش مهمی دارد، تاکید کرد: دانشگاه به اساتید ارزش می‌دهد اما باید این ارزشگذاری دو طرفه باشد.

وی با تاکید بر اهمیت بهره‌گیری از روش‌های نوین آموزشی، بیان کرد: واحد توسعه آموزش EDC باید در بیمارستان‌ها نیز مستقر شود. همچنین آموزش فعال مدنظر است و باید دانشجو به مشارکت در کلاس ترغیب شود، اخلاق حرفه‌ای داشته باشد و مسئول باشد، چراکه دومین عامل رشد دانشگاه دانشجوست و در مجامع علمی بسیاری به این قشر بها داده می‌شود.

عدالت و تعالی نظام سلامت؛ اصلی‌ترین سیاست‌های وزارت بهداشت

به گفته دکتر عین‌اللهی، عدالت و تعالی نظام سلامت به عنوان اصلی‌ترین سیاست‌های وزارت بهداشت تعریف می‌شود و در مسیر تحقق آن گام‌های مهمی برداشته شده است.

وی با اشاره به دستمزد دستیاران گفت: سال ۱۴۰۰ حقوق رزیدنت‌های مجرد دو میلیون تومان و حقوق رزیدنت‌های متاهل سه میلیون تومان بود؛ اما این حق الزحمه امروز نزدیک به ۱۲ و ۱۵ میلیون تومان به اضافه کارانه شده است. امیدواریم بتوانیم حقوق آنها را به بالای ۲۰ میلیون تومان پول برسانیم.

وزیر بهداشت بر ضرورت پیشبرد اهداف با تلاش‌های گروهی در دانشگاه تاکید کرد و گفت: مراکز تحقیقاتی باید گروهی اداره شود.

دکتر عین‌اللهی ضمن تشکر از ریاست دانشگاه، معاونین و مدیران برای برگزاری این جشنواره و تکریم حضور اساتید برجسته علوم پزشکی که نقش پررنگی در پیشبرد آموزش داشته‌اند، یادآور شد: توسعه امکانات آموزشی، اسکیل لب و آزمایشکاه‌های جامع تحقیقاتی، برگزاری کلاس های درسی زودبازده و استفاده از تکنیک های سمعی بصری در حوزه آموزش اهمیت دارد. با نو شدن مراکز تحقیقاتی امیدواریم جهشی را در حوزه تولید به ویژه دارو شاهد باشیم.

کد خبر 6099541

دیگر خبرها

  • امیدوارم بتوانیم حقوق دستیاران را به ۲۰ میلیون برسانیم
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • زوج تایبادی مراسم عقد خود را در مزار شهدای گمنام برپا کردند
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه 
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه
  • ابلاغ احکام مسئولین کمیته ها و دبیران ستاد یادواره شهدای ارومیه
  • ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی
  • همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت