Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌حسین امینی رئیس اداره فنی جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان در شهرکرد اظهار داشت: به دنبال سفر معاون و کارشناسان مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور به این استان، بر حسب سیاست‌های سال ۹۹ تصمیم گیری برای احاله مدیریت پارک‌های جنگلی استان‌ها به ادارات کل و کمیته فنی سپرده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در این راستا احاله مدیریت دو پارک جنگلی طبیعی و دست کاشت استان به دهیاری‌ها، شورا‌های اسلامی و جوامع محلی سپرده می‌شود.

امینی اضافه کرد: این اقدام با هدف حفظ و مراقبت از پارک‌های جنگلی به وسیله مشارکت مردمی و دوست‌داران طبیعت انجام می‌گیرد.

امینی ادامه داد: این اقدام با هدف حفظ و مراقبت از پارک‌های جنگلی به وسیله مشارکت مردمی و دوست‌داران طبیعت است که می‌تواند علاوه بر اشتغال‌زایی نتایج ارزشمندی در خصوص مقابله با تعرضات احتمالی، آتش‌سوزی و همچنین کمک به غنای پوشش گیاهی داشته باشد.

بیشتر بخوانید

آغاز عملیات اجرایی طرح محوطه‌سازی پارک جنگلی شیاسی

رئیس اداره فنی جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سال جاری احاله مدیریت دو پارک جنگلی دست کاشت چهارطاق شهرستان لردگان و میشان فلارد انجام می‌گیرد، ادامه داد: پارک جنگلی چهار طاق در سال ۸۳ و ۸۴ و با حفظ درختان جنگلی منطقه احداث شده است و علاوه بر فضای سبز مناسب طبیعی دارای سکو‌های سیمانی، ایجاد معابر و پارکینگ است و تاقبل از واگذاری توسط مأموران یگان حفاظت نگاه‌داری می‌شد و با توجه به موقعیت جغرافیایی و ارزش تفرجگاهی به دهیاری‌ها، شورا‌های اسلامی روستا‌های همجوار و جوامع محلی واگذار می‌شود.

وی عنوان کرد: پارک جنگلی منطقه فلارد مربوط به ۳۰ سال گذشته است که با همت پیشکسوتان منابع‌طبیعی و با کاشت گونه‌های جنگلی بنه، سرو، بلوط و ... احداث و پس از چندین سال آبیاری، مراقبت و حصارکشی به منطقه‌ای بسیار زیبا با چشم‌انداز‌های طبیعی ناب تبدیل شده است.

امینی اضافه کرد: در راستای برنامه‌های جهش تولید اعلام شده سازمان متبوع در سال ۹۹ اداره‌کل منابع‌طبیعی استان درصدد است که با هدف استفاده از آن به‌عنوان تفرجگاه و پارک جنگلی توأم با حفاظت مستمر به شخصیت‌های حقوقی، چون دهیاری‌ها و شورا‌های اسلامی روستا‌های همجوار واگذار شود تا وظیفه مراقبت، جلوگیری از ورود دام، وقوع آتش‌سوزی، تصرفات و ... را به عهده داشته باشند.

انتهای پیام/خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پارک های جنگلی منابع طبیعی پارک جنگلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۶۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کردو بر اساس وظیفه ذاتی نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی انجام یک فقره تبصره ذیل ماده ۵۵ به مساحت تقریبی یک هکتار از ید متجاوزین خارج و اعاده به وضع سابق گردید این ماموریت با حضور نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی واحد بندپی شرقی و نیرو‌های حفاظتی شرکتی انجام شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • سکانس‌هایی از فیلم ماه در جنگل
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • کشف ۳ تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن