Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@00:10:23 GMT

فتونیوز/ نقدینگی به سمت اقتصاد دلالی؛ نه تولید

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۶۸۳۰

فتونیوز/ نقدینگی به سمت اقتصاد دلالی؛ نه تولید

محمدرضا یوسفی شیخ رباط - خبرنگار اقتصادی: رشد پول به دلیل بی‌ثابتی اقتصادی افزایش یافته که خطرناک است و اقتصاد را دچار روزمرگی خواهد کرد؛ سرمایه گذاری‌ها انجام نخواهد شد و در این حالت پول از بازاری به بازار دیگر می‌رود و باعث رونق دلالی خواهد شد. تا زمانی که فساد اقتصادی و رانت جویی در اقتصاد ایران وجود دارد، نمی‌توان انتظار یک اقتصاد تولید محور و مولد داشت

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛محمدرضا یوسفی شیخ رباط، خبرنگار اقتصادی گفت: رشد نقدینگی بالا یک پدیده با ثبات در اقصاد ایران است و یکی از نشانه‌های آن رونق و وجود اقتصاد دلالی در کشور است که از زوایای مختلف می‌توانیم برای مهار رشد نقدینگی اقدام کنیم و یکی ابزارهای استفاده از سیاست پولی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقتصاد ایران، بیمار است و تا زمانی که فساد اقتصادی و رانت جویی در این اقتصاد وجود دارد، نمی‌توان انتظار یک اقتصاد تولید محور و مولد داشت؛ می‌بایست رانت‌ها حذف و با فساد اقتصادی مبارزه کنیم که لازمه آن ایجاد شفافیت و مطالبه پاسخگویی است.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۶۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است

به گزارش قدس آنلاین، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اولویت اساسی مجلس دوازدهم از نظر دولت چیست اظهار کرد: اولویت اساسی همه، چه دولت و چه مجلس، توجه به معیشت مردم است؛ امروز اولویت مردم مسائل اقتصادی است و بر همین اساس، شعار امسال «جهش تولید با مشارکت مردم» اعلام شد.

وی با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم تا زمینه‌های تحقق شعار سال فراهم شود افزود: ایجاد زمینه‌های مشارکت حداکثری مردم در حوزه‌های مولد اقتصادی، امکان ایجاد رقابت و شرایط مناسب برای تولید اقتصادی، حمایت از فعالیت‌های زاینده و سازنده اقتصادی و عدم رقابت منفی دولت و نهادهای دولتی و حاکمیتی با بخش خصوصی از جمله اقداماتی است که وجه مشترک میان دو قوه مجریه و مقننه است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: نظارت مؤثر بر بازار، مهار مؤثر تورم و حمایت بیش از پیش از فعالیت‌های مولد اقتصادی، باید زبان مشترک مجلس و دولت باشد تا ان شاء الله بتوانیم خدمت‌رسانی موثرتری برای مردم و کشور انجام دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ۱۶۲ کارگر و کارفرمای نمونه در منطقه ازاد چابهار تجلیل شدند
  • تجلیل از ایثارگران کارآفرین شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • رانت شیرین ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • نوآوری و خلاقیت لازمه عبور از بحران‌های اقتصادی
  • باید در حوزه تولید و اقتصاد تسهیل‌گر باشیم
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • بازار سرمایه یکی از مصادیق دقیق مشارکت مردم در اقتصاد است
  • قطع خرید 4 میلیارد دلار نفت ایران ازسوی آمریکا
  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور