Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@22:03:01 GMT

کشته و مجروح شدن 2 نظامی فرانسوی در چاد به دلیل انفجار

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۷۴۷۳

کشته و مجروح شدن 2 نظامی فرانسوی در چاد به دلیل انفجار

دو پرسنل از نیروی ضد تروریسم ارتش فرانسه حین ماموریت در چاد به دلیل انفجار کشته و مجروح شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک نظامی فرانسوی حین ماموریت در کشور آفریقایی چاد بر اثر انفجار جان خود را از دست داد و یک تن دیگر مجروح شد.

  به نوشته وبگاه «رادیو بین المللی فرانسه» وزارت دفاع فرانسه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد «اندی فیل» 25 ساله حین ماموریت تعمیر ونگهداری بر اثر انفجار گاز جان خود را از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وزارت دفاع فرانسه اعلام کرده تحقیقات در این زمینه برای پی بردن به علت دقیق این حادثه در دست اجراست.   این نظامی فرانسه متعلق به هنگ پیاده نظامی شهر تولوز بود و  از سال 2016 در این منطقه مشغول فعالیت بود. طی این حادثه یک نظامی دیگر این کشور نیز مجروح شد. این حادثه واکنش «فلورانس پارلی» وزیر دفاع فرانسه  را به همراه داشت و بابت این حادثه پیام تسلیتی ارسال کرد.   فرانسه بیش از 5 هزار نظامی در آفریقای غربی دارد و مدعی نبرد با تروریستهای داعش  در منطقه است.کشور چاد مکان استقرار نیروهای ضد تروریسم فرانسه در چاد است. اهالی منطقه بارهای مخالفت خود را با حضور نظامی فرانسه در کشورهای خود اعلام کرده اند به طوریکه چندی قبل تظاهراتی مقابل کنسولگری این کشور در یکی از شهرهای نیجریه برگزار شد.   تروریست های بوکوحرام چند سال است که در کشورهای همسایه نیجریه اعم از کامرون، چاد و نیجر عملیات تروریستی انجام می دهند. 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۷۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه/ ۲ نفر کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «رومن استاروویت» فرماندار منطقه کورسک روسیه اعلام کرد که نیروهای ارتش روسیه به چند روستا در این منطقه حمله کردند که در پی آن دو نفر کشته و یک نفر دیگر نیز زخمی شد.

وی با انتشار پیامی در کانال تلگرامی خود نوشت: طرف اوکراینی روستای کوزینو را بار دیگر بمباران کرد که در نتیجه آن یک زن کشته و یک نفر دیگر نیز به علت جراحت شدید به بیمارستان منتقل شد.

این مقام روس در ادامه افزود: یک پهپاد اوکراینی مهمات آتش‌زا بر بام یک خانه در روستای نیکولائف-دارینو در حومه سوژانسکی ریخت که باعث خسارت شدید شدید و یکی از ساکنان این خانه نیز بر اثر آتش‌سوزی جان باخت.

وزارت دفاع روسیه دیروز سه شنبه نیز در بیانیه ای اعلام کرد: پهپاد اوکراین بر فراز منطقه بلگورود منهدم شد. تلاش کی یف برای انجام یک حمله تروریستی پهپادی بر فراز منطقه بلگورود و کورسک خنثی شد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه آمده است: پهپادی که کی یف با آن قصد حمله به منطقه بلگورود و کورسک را داشت، منهدم شد؛ تلفات جانی و خسارتی هم به بار نیامد.

وزارت دفاع روسیه پیشتر هم اعلام کرده بود که سامانه پدافند هوایی مسکو، چند پهپاد ارتش کی‌یف را در منطقه بلگورود سرنگون کرد.

ضدحملاتی که کی یف ماه ها درباره آن تبلیغ کرده و غربی ها به شدت به آن دل بسته بودند، از اوایل ژوئن پیش شروع شد؛ اما ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که این ضدحملات راه به جایی نبرده و علاوه بر این، تلفات زیادی را هم روی دست رژیم کی یف گذاشت.

کد خبر 6093707

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت دیپلمات مجروح حمله اسرائیل به سفارت ایران + عکس
  • پاریس برای المپیک 2024 به یک دژ نظامی تبدیل می‌شود!
  • حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه
  • تعلیق بودجه دانشگاه فرانسوی به دلیل حمایت از فلسطین
  • حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه/ ۲ نفر کشته شدند
  • یک کشته در پی انفجار منزل مسکونی در قوچان
  • انفجار منزل مسکونی در قوچان یک کشته برجای گذاشت
  • یک کشته و یک مجروح در تصادف رخ به رخِ محور زرند ـ رفسنجان
  • تصادف رانندگی در آزادراه کاشان ـ قم با ۵ کشته و مجروح
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند