Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-26@12:05:00 GMT

کاهش دامنه نوسان تاثیری بر بازار سرمایه ندارد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۷۶۳۱

کاهش دامنه نوسان تاثیری بر بازار سرمایه ندارد

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه کاهش دامنه نوسان، تاثیری بر بازار سرمایه ندارد، عنوان کرد: اگر سازمان بورس دامنه نوسان معاملات را کاهش دهد، شاهد افزایش هیجانات در این بازار خواهیم بود. به گزارش پول نیوز، چند روزی است که بحث خروج فولاد از بورس کالا مطرح شده است و اخیرا هم شایعاتی از احتمال کاهش دامنه نوسان معاملات بازار شنیده می‌شود، اما بعضا این گونه تصمیم گیری‌های ناگهانی، انتقادات برخی از کارشناسان و سرمایه گذاران را به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


احسان خاتونی داریان، کارشناس بازار سرمایه و کارشناس تحلیل شرکت مشاور سرمایه گذاری هدف حافظ درباره کاهش دامنه نوسان و تاثیر آن بر بازار سرمایه به خبرنگار پول نیوز می‌گوید: شایعاتی درباره کاهش دامنه نوسان به گوش می‌رسد که در صورت وقوع این اتفاق، بازار سرمایه به سمت و سوی شرایط بدتر سوق داده می‌شود.
وی افزود: اگر سازمان بورس با کاهش نوسان، به دنبال کنترل هیجانات بازار است تا یک روند متعادل طی شود، این کار درستی نیست و باعث بروز هیجان بیشتری در این بازار می‌شود.
این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: سازمان بورس برای جلوگیری از بروز هیجان در این بازار، باید شرکت‌هایی که سهام شناور بالاتری دارند را در بازار برتر وارد کند و دامنه نوسان را ۲ الی ۳ برابر افزایش دهد. از سویی شرکت‌هایی که سهام شناور کمتری دارند، به همین شکل باقی بمانند.   بیشتر بخوانید:  تاثیر بورس املاک بر بازار مسکن استارت آپ ها، بازوی کمک به اقتصاد کشور در شرایط تورمی، بورس امن‌ترین بازار برای سرمایه گذاری است
خاتونی داریان بیان کرد: کاهش دامنه نوسان در بازار بورس ممکن است سرمایه گذاری در یک بازه زمانی را افزایش دهد، اما باعث افزایش هیجانات در بازار می‌شود.
کارشناس تحلیل شرکت مشاور سرمایه گذاری هدف حافظ در خصوص آینده بازار سرمایه مطرح کرد: در شرایطی که شاخص بورس به نرخ دلار وابسته است، پیش بینی بسیار سخت می‌شود، اما بازار در ادامه راه، یک رشد آرام خواهد داشت. همچنین در شرایطی که سیل عظیم نقدینگی در بازار سرمایه وجود دارد و روز به روز در حال افزایش است، انتظار می‌رود شاخص تا عدد ۲ میلیون ۲۰۰ هزار واحدی رشد کند.
خاتونی داریان ابراز کرد: رشد بیش از ۲ میلیون واحدی برای شاخص بورس، روند بازار را کند می‌کند و به سبب آن قیمت سهام افزایش می‌یابد.     گفتگو از سحر گلی زاده

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بازار سرمایه شاخص بورس بورس اوراق بهادار بورس تهران کاهش دامنه نوسان سرمایه گذاری بازار سرمایه بر بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۷۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ اتحادیه طلا و سکه رشت اعلام کرد: سکه و طلا هم اکنون در بازار رشت با این قیمت‌ها معامله می‌شود.

تمام سکه بهار آزادی ۴۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان       + ۳۰۰ هزار تومان

نیم سکه بهار آزادی ۲۵ میلیون تومان                       + ۲۰۰ هزار تومان 

ربع سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون تومان                             بدون تغییر 

هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان        بدون تغییر

دیگر خبرها

  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۰:۳۰
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • بورس تغییر جهت داد
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۳
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • ریزش نرخ دلار چه تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی گذاشت؟
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳