Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، رضایی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: در تمامی برنامه‌های معنوی و مذهبی دهه امامت و ایام غدیر و همچنین عزاداری محرم اولویت تأمین سلامت مردم از طریق رعایت موازین بهداشتی و دقت در اجرای پروتکل‌های بهداشتی است.

او افزود: هر چند مانند سال‌های گذشته تجمعات را در روز غدیر نخواهیم داشت، ولی تلاش می‌شود از روش‌های مختلف و متعدد، چون استفاده از فضای مجازی، شادی ایام عید را به خانه‌های مردم بیاوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی با اشاره به سنت نیک اطعام در روز غدیر ادامه‌داد: یکی از اقداماتی که تشکل‌های دینی خراسان‌جنوبی در ایام غدیر پیگیری می‌کنند طبخ غذا و توزیع آن با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بین جوامع هدف و به ویژه نیازمندان و محرومان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه داد: همچنین تعدادی از هیئت‌های مذهبی خراسان‌جنوبی در ایام غدیر کاروان‌های شادی را در برخی از شهرستان‌ها خواهند داشت و کمک‌هایی را در قالب رزمایش مواسات تقدیم نیازمندان خواهند کرد.

بیشتر بخوانید 

سلامت مردم مهم‌ ترین اصل در محرم امسال فعالیت هیئت‌ها پیوست فرهنگی و بهداشتی داشته باشد

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: توصیه ما به همه فعالان در هیئت‌های مذهبی این است که فعالیت‌های آنان پیوست فرهنگی و بسته فرهنگی و بهداشتی داشته باشد.

رضایی با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره عزاداری‌های ماه محرم اظهار کرد: طبق توصیه ایشان ما نیز در خراسان‌جنوبی تمامی فعالیت‌ها را بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا در ماه محرم خواهیم داشت.

او بیان‌کرد: برای برگزاری مطلوب عزاداری ماه محرم ستادی با عنوان ستاد محرم با ذیل مجموعه ۱۵ کارگروه از جمله کارگروه هیئت، مساجد، آموزش، رسانه، مبلغین، هنر، اهل سنت، قرآنی، ارتباطات و ارزشیابی، کتاب و کودک و نوجوان در استان تشکیل شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه‌داد: هدف ما بر این است که برنامه‌هایی را با توجه زیست بوم استان و شرایط خاص منطقه برای ایام محرم تدوین کنیم.

توصیه‌هایی برای عزاداری ایام محرم

رضایی گفت: استفاده از فضای باز، چون پارک‌ها برای برگزاری مراسم، ضدعفونی کردن مکرر فضا‌های بسته هیئت‌ها، دقت در فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و دستکش و همچنین زنجیر شخصی از جمله توصیه‌ها به شرکت کنندگان در محافل سید الشهدا (ع) و متولیان برگزاری مراسم است.

وی اظهار کرد: ایستگاه‌های صلواتی نیز چه در ایام محرم و چه ایام غدیر در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی به جای توزیع شربت و شیرینی و چای می‌توانند اقلام بهداشتی، چون ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده توزیع کرده و در نوع نذورات خود تغییر داشته باشند.

تجمعات چند هزار نفری در محرم نخواهیم داشت

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تجمعات در ایام محرم نیز به صورت حداقلی خواهد بود، یادآور شد: در راستای جلوگیری از تجمعات چند هزار نفری امسال مراسم قتلگاه بیرجند در روز عاشورا را نخواهیم داشت مگر شرایط خاصی به وجود آید.

رضایی گفت: توصیه اکید ما به مردم چه در ایام غدیر و چه محرم کمک در فضاسازی شهری ولو با نصب یک پرچم بر سر در خانه یا مغازه است.

انتهای پیام / ط آ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایام محرم تبلیغات اسلامی تشکل های دینی هیئت مذهبی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ایام محرم ایام غدیر توصیه ها هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۷۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی

مدیر گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی از اجرای طرح ملی ورزش با مردم در استان خبر داد و گفت: طرح ملی ورزش و مردم با هدف ساماندهی ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی در استان اجرا می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، اجرای طرح ملی ورزش و مردم با شعار «صبح با نشاط، عصر مفرح با ورزش همگانی» با حضور ربیعی مدیرکل ورزش و جوانان و جمعی از مسئولان ورزش و دستگاه‌های اجرایی استان با اجرای ورزش صبحگاهی در بوستان توحید آغاز شد.

در این برنامه که با استقبال گروه‌های مختلف مردم مواجه شد به تعدادی از شرکت کنندگان جوایزی به قید قرعه توسط هیئت ورزش‌های همگانی اهدا شد.

مدیر گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی درباره اجرای این طرح در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: این طرح ملی در خراسان جنوبی توسط هیئت‌های ورزش همگانی هر شهرستان در بوستان‌ها و سالن‌های ورزشی و به طور مستمر در ایستگاه‌های متعدد برگزار خواهد شد.

صالحه غلامی با بیان اینکه از متقاضیان واجد شرایط برای همکاری در اجرای این طرح ملی دعوت می‌شود، افزود: طرح ملی ورزش و مردم با هدف ساماندهی ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی در استان اجرا می‌شود.

به گفته وی  این کار در راستای تحقق اصل 3 قانون اساسی و با هدف افزایش سلامت عمومی در بیش از 34 ایستگاه در شهرستان‌های خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

مدیر گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی تصریح کرد: این برنامه ملی، در سه زیر حوزه اساسی برنامه ریزی و با هدف رسیدن به جامعه پویا اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ 251/.

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • تأمین امنیت روانی جامعه در اولویت دستگاه عدلیه است