Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات، از توضیحات وزرای علوم و بهداشت درباره برگزار نشدن کنکور سراسری در موعد مقرر قانع نشدند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم،علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عصر امروز (یکشنبه 12 مرداد 99)، پس از جلسه این کمیسیون در گفت‌وگو با شبکه خبر، گفت: پس از مأموریت رئیس مجلس به بنده و کمیسیون آموزش مجلس، جلسه‌ای فوق‌العاده با حضور وزیر علوم، بهداشت، ورزش و معاونین این وزارتخانه و دستگاه‌های مختلف و دانشگاه آزاد با موضوع کنکور برگزار شد که نمایندگان مجلس نگرانی‌های خود را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:‌ نمایندگان مخالف مباحث خود را در این باره مطرح کردند و گفتند که در زمان فعلی برگزاری کنکور می‌تواند آثاری را داشته باشد ضمن اینکه موافقین هم اعلام کردند چون پیک کرونا در پاییز است و امکان همراهی با بیماری آنفلوانزا وجود دارد عدم برگزاری کنکور می‌تواند آثاری داشته باشد.

بررسی سازوکارهای برگزاری کنکور در مجلس/تصمیم گیری به جلسه فردا موکول شدوزیر علوم: تصمیم‌گیری درباره برگزاری کنکور فردا مشخص می‌شودطرح دو فوریتی مجلس برای تعویق کنکور سراسری متوقف شد

رئیس کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: نمایندگان مخالف برگزاری کنکور در شرایط فعلی تعهد سنگینی را از رئیس سازمان سنجش طلب کردند که این سازمان باید تراکم کمتری را برای برگزاری کنکور در نظر گرفته و پک‌های بهداشتی را بین داوطلبین توزیع کند ضمن اینکه اینترنت باید قطع بوده و ناظرین بیشتری در محل آزمون حضور داشته باشند.

منادی خاطرنشان کرد: شب گذشته هم بنده با وزیر ورزش صحبت کردم و وی در نشست امروز موافقت کرد که 8 هزار ورزشگاه در اختیار این وزارتخانه‌ که همه ورزشگاه‌های‌اش را در اختیار ستاد کرونا برای برگزاری کنکور قرار دهد. 

وی با بیان اینکه قرار شده 20 درصد تراکم آزمون دکتری در آزمون کنکور سراسری وجود داشته باشد، گفت: نمایندگان از پاسخ وزرا قانع نشدند و قرار شد جلسه‌ای در دفتر وزیر بهداشت با حضور موافقین و مخالفین آزمون کنکور سراسری در شرایط فعلی و چند نفر از مسئولین و متولیان با حضور وزرای بهداشت، علوم و سازمان سنجش برگزار شود.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس در پایان خاطرنشان کرد: جواب قطعی عدم برگزاری و یا برگزاری به موقع کنکور و یا تعویق آن در نشست فردا(دوشنبه، 13 مرداد 99) گرفته خواهد شد و تصمیم جدی در این باره مشخص می‌شود.

انتهای پیام/

R1011202/P/S1,15/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سعید نمکی منصور غلامی ویروس کرونا کنکور کمیسیون آموزش و تحقیقات کمیسیون های مجلس علیرضا منادی نمایندگان مجلس مجلس بیشتر بخوانید... طرح دو فوریتی مجلس برای تعویق کنکور سراسری متوقف شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... طرح دو فوریتی مجلس برای تعویق کنکور سراسری متوقف شد واژه های کاربردی مرتبط سعید نمکی منصور غلامی ویروس کرونا کنکور کمیسیون آموزش و تحقیقات کمیسیون های مجلس علیرضا منادی نمایندگان مجلس مجلس پربیننده‌ترین اخبار سیاسی ۱ تشریح نحوه دستگیری "جمشید شارمهد" از زبان وزیر اطلاعات؛ سرکرده تندر در ایران دستگیر شد ۲ امروز؛نشست مشترک مجلس و دولت درباره برگزاری کنکور ۹۹ ۳ گزارش تسنیم از دقیق شدن راکت‌های ۱۲۲ میلیمتری/ تاثیر ابتکار سپاه در افزایش قدرت موشکی مقاومت ۴ طرح دو فوریتی مجلس برای تعویق کنکور سراسری متوقف شد ۵ رأی دیوان محاسبات درباره شرط سنی برای انتصاب مدیران در آموزش وپرورش ۶ روحانی: حرکت در مسیر رونق و جهش اقتصادی کشور می‌بایست مبتنی بر واقعیت‌ها باشد ۷ رونمایی از گزینه جدید برای وزارتخانه بی‌وزیر/۱۰ روز مهلت برای "وزیر دار" شدن وزارت صمت ۸ واگذاری سهام عدالت به ۶ دهک پایین درآمدی طبق طرح جدید مجلس مهمترین اخبار سیاسی مدارس غیرانتفاعی در گفت‌وگو با نادری| اتهام مشترک مجالس اصلاح‌طلب و اصولگرا در بی‌عدالتی آموزشی/لیبرالها هم آموزش را اینطور خصوصی‌سازی نمی‌کنند گزارش تسنیم از دقیق شدن راکت‌های ۱۲۲ میلیمتری/ تاثیر ابتکار سپاه در افزایش قدرت موشکی مقاومت گزارش تاریخ|حمله عراق به کویت؛ استانداردهای دوگانه غرب و اعتراف صدام به شکست در برابر ایران سخنگوی سپاه: امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها پیام رزمایش را دریافت کردند / هدفگذاری رزمایش انهدام اسکورت های ماکت ناو بود مهمترین اخبار تسنیم سخنگوی سپاه: امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها پیام رزمایش را دریافت کردند / هدفگذاری رزمایش انهدام اسکورت های ماکت ناو بود سرکنسول ایران در شانگهای: برنامه همکاری، نقطه عطف روابط استراتژیک ایران و چین است روحانی: حرکت در مسیر رونق و جهش اقتصادی کشور می‌بایست مبتنی بر واقعیت‌ها باشد وزیر علوم: تصمیم‌گیری درباره برگزاری کنکور فردا مشخص می‌شود کرونا در اروپا| از لیست قرمز بلژیک تا هشدارها درباره شیوع مجدد در آلمان درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سعید نمکی منصور غلامی ویروس کرونا کنکور کمیسیون آموزش و تحقیقات کمیسیون های مجلس نمایندگان مجلس مجلس سعید نمکی منصور غلامی ویروس کرونا کنکور کمیسیون آموزش و تحقیقات کمیسیون های مجلس نمایندگان مجلس مجلس کمیسیون آموزش و تحقیقات نمایندگان مجلس برگزاری کنکور درباره برگزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۸۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد

وزیر علوم درباره برگزاری کنکور نوبت اول امسال و همچنین نرسیدن دانش‌آموزان یک منطقه سیل‌زده به جلسه آزمون توضیح داد.

به گزارش مشرق، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بدو ورود به یاسوج در جمع خبرنگاران در خصوص خیزش دانشگاهیان آمریکایی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: وجدان بیدار دانشجویان و دانشگاهیان دنیا را که از مظلوم دفاع می‌کنند می‌ستایم از همه دانشگاهیان می‌خواهم در مقابل نسل‌کشی و درندگی و کشتن بانوان و کودکان فلسطینی حساسیت نشان دهند.

وی اظهار کرد: وقتی دانشگاهیان دنیا در مقابل این رژیم خونخوار و سفاک بایستند معادله تغییر خواهد کرد و دنیا بیشتر بیدار می‌شود، موضع‌گیری خواهد کرد و سازمان‌های بین‌المللی تصمیم جدی‌تری در این خصوص خواهند گرفت.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم در خصوص جذب نخبگان کارهای مختلفی انجام شده است، با همکاری بنیاد ملی نخبگان آیین نامه جذب نخبگان را بعنوان اعضای هیئت علمی بازنگری کردیم.

جذب نخبگان به صورت مستقیم به عنوان هیات علمی

زلفی‌گل تصریح کرد: از این به بعد نخبگانی که بنیاد ملی نخبگان معرفی می کند نیاز به شرکت در فراخوان های جذب هیئت علمی ندارند و مستقیما بعنوان هیئت علمی دانشگاه ها معرفی می شوند.

وی ادامه داد: با توافقنامه‌ای که با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد کردیم در سال گذشته یک هزار ۳۸۰ نفر از رتبه های کنکور بورسیه می شوند بخصوص المپیادی ها و دارای رتبه المپیاد در صورتی که در رشته‌های مرتبط درس بخوانند بعنوان عضو هیئت علمی جذب می شوند.

وزیر علوم عنوان کرد: بورسیه صنعت را برای اولین بار در دولت سیزدهم طراحی کردیم و سال گذشته و امسال در دفترچه کنکور نیز آمده است.

زلفی‌گل تاکید کرد: با اتاق بازرگانی جلساتی داشتیم تلاش کردیم از صنایع مختلف خواستیم برای بورسیه رتبه‌ های برتر و جذب نخبگان اقدام انجام دهند که این قشر نگران آینده خود نباشند و در کشور بمانند.

وی تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای ائتلافی را تشکیل داده که تکنسین برای واحدهای صنعتی تربیت کند، دانشگاه علمی کاربردی چندین هزار نفر را با تضمین اشتغال براساس نیاز صنایع مختلف آموزش می دهد.

کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد، اما...

وزیر علوم اظهار کرد: کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد. براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هر سال دو بار کنکور برگزار می‌شود. الحمدالله روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد برگزاری کنکور پنج زیرنظام مختلف بودیم.

زلفی‌گل افزود: در یک منطقه‌ای که به دلیل سیل مشکل پیش آمده بود، کنکور را تکرار خواهیم کرد، نگران نباشند.

وی بیان کرد: چند مورد مشکلات و تخلفاتی در کنکور امسال داشتیم برخورد شد که به هیأت مرتبط خود معرفی می شوند.

دیگر خبرها

  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • وزیر علوم: کنکور در کمال صحت و امنیت برگزار شد
  • کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد