Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@03:02:52 GMT

مطالبه گری های داخلی نباید موجب سوء استفاده دشمنان شود

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۹۰۲۴

مطالبه گری های داخلی نباید موجب سوء استفاده دشمنان شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد قاسمی عصر یکشنبه در دیدار با سرهنگ علیرضا حیدری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسن (ع) قزوین که در سالن جلسات این ناحیه برگزار شد، گفت: مجموعه سپاه پاسداران یک نهاد کاملاً انقلابی است و همانگونه که رهبر معظم انقلاب بیان داشتند قوه قضائیه نیز باید صد درصد انقلابی باشد، از این رو انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن ویژگی و وجه مشترک سپاه و دستگاه قضائی است و ما نیز خود را بسیجی می‌دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ارتباط دستگاه قضائی و مجموعه سپاه خارج از مسائل و موضوعات اداری و سازمانی و یک ارتباط معنوی است لذا باید تلاش کنیم تا فارغ از جنجال‌های سیاسی، حافظ ارزش‌های انقلاب و خون پاک شهدا باشیم.

دادستان قزوین بیان کرد: با گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی از سوی دشمن توطئه‌های گوناگونی در عرصه‌های مختلف علیه نظام جمهوری اسلامی طراحی شده و امروزه پس از ناامیدی در تمامی نقشه‌های خصمانه، جنگ اقتصادی را آغاز کرده و معیشت مردم را مورد هدف قرار داده اند که ما نیز باید تلاش کنیم تا از این پیچ تاریخی عبور کنیم.

قاسمی با اشاره به تبلیغات دشمن علیه دستاوردهای نظام تصریح کرد: دشمن تلاش می‌کند با بهره گیری از فضای مجازی و تبلیغات گسترده، دستاوردهای نظام را زیر سوال برده و مسئولان را ناکارآمد جلوه دهد و به دنبال ایجاد شکاف بین ارکان نظام است تا از این طریق همه را در مقابل یکدیگر قرار دهد و با ایجاد تفرقه و نفاق در درون نظام به اهداف شوم خود دست یابد.


وی گفت: باید شرایطی فراهم شود تا جامعه از مسائل، موضوعات و جریانات کشور آگاه شود، زیرا اگر اطلاعات درست و به موقع داده نشود دشمنان با مهندسی رسانه و دادن خوراک خبری آنچه طراحی کرده اند را به گوش مردم می‌رسانند و موجب یاس و ناامیدی در جامعه می‌شوند.

قاسمی اضافه کرد: دستگاه قضائی بر اساس قانون وظایف و تکالیف حساسی را بر عهده دارد و خدمات گسترده‌ای را نیز ارائه می‌کند اما بدون کمک و هم افزایی سایر دستگاه‌ها نمی‌تواند به نتایج مورد نظر جامعه و حاکمیت دست یابد و بی تردید موفقیت در هر یک از ارکان، موفقیت نظام محسوب می‌شود و باید با هدف اعتلای نظام تلاش و فعالیت کنیم.

وی در ادامه گفت: امروزه مطالبه گری در عرصه‌ها و موضوعات مختلف کشور خواسته به حق جامعه است، اما مطالبه گری باید در چارچوب قانون باشد تا مورد دستاویز دشمنان قرار نگیرد و همان گونه که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز تاکید داشتند؛ قانون باید ملاک رفتار و کردار افراد باشد تا عدالت محقق شود.

قاسمی یادآور شد: آیت الله رئیسی از بدنه قوه قضائیه هستند و سال‌های متمادی در این قوه در مناصب مختلف مشغول فعالیت بوده و با مسائل و موضوعات دستگاه قضائی آشنا هستند و با حضور ایشان در رأس قوه قضائیه، تحول محوری در مبارزه با فساد و مفسد، پیشگیری از وقوع جرم و احیا حقوق عامه آغاز شده و تحقق این سه محور نیازمند مشارکت تمامی دستگاه‌ها، نهادها و آحاد جامعه است لذا بهره گیری از توان و ظرفیت نیروهای انقلابی سپاه در راستای دستیابی به اهداف تعیین شده، بسیار اساسی و راهگشا خواهد بود.

دادستان قزوین بیان کرد: یکی از وظایف قانونی قوه قضائیه احیای حقوق عامه است که تحقق آن به مشارکت جمعی نیاز دارد که خوشبختانه سپاه پاسداران همیشه یار واقعی دستگاه قضائی در راستای احیا حقوق عامه بوده و با حضور خود در بسیاری از حوزه‌ها بویژه بحران‌ها و حوادث، گره گشای مردم بوده و با روحیه انقلابی و جهادی، فراتر از وظایف خود به میدان آمده و یاری رسان مردم و دستگاه‌های دیگر بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: همه ما به حمایت و کمک سپاه نیاز داریم تا بتوانیم رسالت خود را در حوزه پیشگیری از وقوع جرم، کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی، احیا حقوق عامه به نحو مطلوب انجام دهیم.

در این دیدار سرهنگ حیدری گزارشی از فعالیت‌های سپاه و تداوم همکاری با دستگاه قضائی ارائه کرد.

کد خبر 4989420

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد قاسمی دادستان قزوین حقوق شهروندی ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین عید سعید قربان گرگان شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا اقامه نماز جمعه ماه محرم ازدواج بیرجند مجلس شورای اسلامی دستگاه قضائی قوه قضائیه حقوق عامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۹۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۴ هزار قبضه سلاح گرم در استان کرمان طی سال گذشته

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، صبح شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی دادگستری کرمان با اشاره به تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات گفت: در سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ عدد سلاح گرم در سراسر استان کرمان کشف و ضبط شد که ۷۴ درصد کشفیات سلاح جنگی و مابقی سلاح شکاری غیرمجاز بوده است.

وی، ضمن قدردانی از دستورات ۲۲ گانه ریاست قوه قضائیه خطاب به مسئولان قضائی، قضات و کارمندان عدلیه در سراسر کشور، افزود: بایستی در راستای اجرایی شدن فرامین رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و ریاست قوه قضائیه گام‌های عملی و جدی بیشتری برای رسیدن به قوه قضائیه در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برداشته شود.

رئیس شورای قضائی استان کرمان از اقدامات دادستان کرمان و مجموعه دادسرای عمومی و انقلاب کرمان در خصوص اجرای طرح نور قدردانی نمود و گفت: دستگاه قضائی حامی آمران به معروف و ناهیان از منکر است و خوشبختانه مردم شریف کرمان همکاری خوبی با اجرای این طرح داشته‌اند و در ۹۹ درصد موارد پس از تذکر لسانی افراد به قانون احترام گذاشته‌اند.

حجت الاسلام حمیدی، افزود: ما معتقدیم مسائل فرهنگی و اجتماعی راهکار فرهنگی و اجتماعی دارند و دستگاه‌های متعددی در این زمینه باید به رسالت خود در انجام فعالیت‌های فرهنگی عمل کنند و اقدامات پلیسی و قضائی باید در کنار اقدامات فرهنگی قرار گیرد.

کد خبر 6089648

دیگر خبرها

  • نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند
  • لزوم توجه به موضوع پیشگیری از جرم در سطح استان
  • رسیدگی قضائی به اخلال ۶۰۰۰ میلیارد ریالی در نظام اقتصادی
  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد در لرستان
  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌هایی را در پی دارد
  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان برگزار شد
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌های را در پی دارد
  • کشف بیش از ۴ هزار قبضه سلاح گرم در استان کرمان طی سال گذشته