Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@08:49:23 GMT

چالش اندرونی ما و شما

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۹۰۷۹

چالش اندرونی ما و شما

11 سال بعد از آن‌که دفتر مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دست به قلم شد و در نامه‌ای خطاب به رئیس وقت صدا و سیما به اتهام‌ها، توهین‌ها و تحریف‌ها علیه رئیس وقت مجمع تشخیص مصلحت نظام اعتراض کرد، این بار نوبت فرزند و وصی آیت‌الله هاشمی بود که نامه‌ای خطاب به علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما بنویسد و او هم درباره همان رویه سابق رسانه ملی علیه پدرش اعتراض کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  البته او این اعتراض را با یک چالش همراه کرد و از عسگری خواست دوربین را هم به اندرونی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و هم [به اندرونی] زهدفروشان انقلابی ببرد تا مردم به قضاوت بنشینند.
سال 88 بود که مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی فردای مناظره جنجالی میرحسین موسوی و محمود احمدی‌نژاد به اتهاماتی که رئیس جمهور وقت از آنتن تلویزیون متوجه او کرده بود، در نامه‌ای به عزت‌الله ضرغامی خواستار اختصاص وقتی برابر برای دفاع از خود شد. آن موقع عزت‌الله ضرغامی رئیس رسانه ملی بود و این نامه را در خیل نامه‌های دیگر به بایگانی سپرد. اگرچه فوت ناگهانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای چند روز رویه رسانه ملی را در قبال او تغییر داد، اما رویداد اخیر نشان می‌دهد در رسانه ملی، در همچنان به روی همان پاشنه می‌چرخد و به این ترتیب خیلی بعید نیست اگر نامه رئیس شورای شهر تهران به سرنوشت نامه رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام دچار شود.
اما محسن هاشمی به چه اعتراض کرد؟ در نامه‌ای که محسن هاشمی به علی عسگری نوشته، آمده است: «پیرو مذاکرات و مکاتبات قبلی در رابطه با جلوگیری از تخریب آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در رسانه ملی، اخیراً شاهد پخش برنامه‌هایی از سیمای جمهوری اسلامی بودیم که با جعل حقایق تاریخی، مدعی بودند که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از تریبون نماز جمعه مسئولان را دعوت به اشرافیگری و مانور تجمل کرده است. خبرگزاری وابسته به یکی از نهادها نیز در گزارشی مدعی شد که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در نمازجمعه 18 آبان 1368، گفته است: این رفتارهای درویش مسلکانه وجهه جمهوری اسلامی را نزد جهانیان تخریب کرده است. زمان آن رسیده که مسئولین ما به «مانور تجمل» روی آورند. و این نقل قول جعلی، مبنای بسیاری از تحلیل‌ها و برنامه‌های صداوسیما و سایر رسانه‌های وابسته به حاکمیت در تخریب آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گردیده است.»
محسن هاشمی ادامه داد: «18 آبان 1368، روز پنجشنبه است و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در نماز قبل و بعد از این تاریخ نیز چنین عبارتی را به‌کار نبرده است، در میان بیش از 400 خطبه‌ای که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی طی سه دهه در نماز جمعه تهران اقامه کردند، تنها یک‌بار و آنهم در نماز 9 آذر سال 1369 که واژه مانور تجمل را نه درباره دعوت مسئولان به اشرافیگری، بلکه در تفسیر آیه «خذوا زینتکم عند کل مسجد»، که بر آراسته بودن مسلمانان در مساجد تأکید دارد، آورده و تأکید کرده است: نمازهای جمعه اگر بخواهد منظره اسلامی داشته باشد، باید مردم که می‏‌آیند، بهترین لباس‌هایشان را و عالی‏ترین حالت آرایشی در همان سطحی که در زندگیشان هست. داشته باشند. اصلاً باید مانور تجمل باشد نه تجمل فوق حساب، آن زیبایی‌هایی که هست، خوب الان اینگونه نیست و قبول کنید که در بعضی مساجد که آدم می‌‏رود، وقتی که اجتماع هست بوی عرق پاها انسان را آزار می‌‏دهد. ما دستور شرعی داریم، شما باید عطر به خودتان بزنید، باید سرتان را شانه کنید، ریشتان را شانه کنید، لباس‌هایتان تمیز باشد. خود پیغمبر(ص) شخصاً مقید بود.»
فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با طرح این سؤال که «چرا جریانات و رسانه‌هایی در داخل نظام و با پول بیت‌المال به جعل، تقطیع و تحریف سخنان و عملکرد آیت‌الله هاشمی می‌پردازند تا ذهنیت افکار عمومی را که در شرایط سخت اقتصادی قرار دارد نسبت به نظام تخریب کنند.» ادامه داد: «مقام معظم رهبری، در خطبه تاریخی 29 خرداد سال 1388، پس از ذکر سوابق، مجاهدت‌ها و عدم ثروت‌اندوزی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، تصریح می‌کنند که «اینها حقایقی است که نسل جوان باید بدانند» و متأسفانه رسانه ملی بجای عمل به توصیه صریح رهبر معظم انقلاب، تریبون خود را در اختیار جریانات تندرو و افراطی قرار داده است که به‌صورت آشکار به تحریف و جعل تاریخ می‌پردازند.»
محسن هاشمی ادامه داد: «جنابعالی خود یکی از مدیران خدوم دولت سازندگی بوده‌اید و از نزدیک شاهد زندگی شخصی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بوده‌اید اما خوشبختانه امروز درهای منزل ایشان که از سال 1360 تا روز پایانی عمر، در آن زندگی کرده‌اند با همه وسایل و لوازم خانه، با تبدیل شدن به موزه، به روی مردم گشوده شده است، مناسب است که دوربین‌های صداوسیما را به درون این خانه بفرستید تا با تصویربرداری از خانه و وسایل مشخص شود که آیا زندگی ایشان توأم با اشرافی‌گری بوده است یا مصداق ساده‌زیستی؟ و بسیار بهتر خواهد بود که دوربین صداوسیما به اندرونی بسیاری از مدعیان زهدفروشی وانقلابی‌گری نیز برود که عیار مردمی بودن مشخص شود.»
او در پایان تأکید کرد: «در پایان خواهشمند است در صورتی که در سازمان صداوسیما، امکان ساخت برنامه‌های منصفانه، بی‌طرفانه و محققانه در مورد عملکرد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، وجود ندارد، امکان پاسخگویی به تخریب‌ها و تهمت‌های ناجوانمردانه‌ای که با وجود گذشت 4 سال از رحلت ایشان همچنان منتشر می‌گردد، برای ما فراهم آید.»

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: آیت الله هاشمی رفسنجانی محسن هاشمی مانور تجمل رسانه ملی نامه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۹۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انقلاب در حاشیه نامه یکی از مسئولان امور قرآنی چه نوشتند؟

به گزارش همشهری آنلاین «خط حزب الله» هفته‌نامه دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در تازه‌ترین شماره خود از تأکید رهبر انقلاب اسلامی در حاشیه‌ی نامه‌ی یکی از مسئولان امور قرآنی کشور بر «فهم معانی کلام خداوند در کارهای قرآنی» خبر داده است.

به گزارش «خط حزب‌الله»، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حاشیه این نامه، متن زیر را مرقوم کردند که به شرح زیر منتشر می‌شود.

«بسمه تعالی

کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است. مراقب باشید در نیمه‌ی راه رها نشود. پیگیری نکردن کارها و روزآمد نکردن برنامه‌ریزیها آفت بزرگ سرفصل‌های شوق‌انگیز است.

در باب قرآن، کار لازم ابتدائی، فهم معانی کلام خداوند است و البته حفظ هم بسیار مهم است.»

کد خبر 848962 برچسب‌ها خبر ویژه رهبر معظم انقلاب

دیگر خبرها

  • رهبر انقلاب در حاشیه نامه یکی از مسئولان امور قرآنی چه نوشتند؟
  • رهبر انقلاب در حاشیه نامه یکی از مسوولان امور قرآنی چه نوشتند؟
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه یکی از مسئولان
  • از جوابیه جواد هاشمی به ماجرای رپ خوانی تا حاشیه ای برای «نون.خ»
  • محتویات جیب استاد مطهری هنگام شهادت چه بود؟
  • رام‌الله: اگر حمایت آمریکا نبود نتانیاهو جرأت به چالش کشیدن قوانین بین‌المللی را نداشت
  • بی بی سی و اعتراف به جعل سند
  • جوان رفسنجانی ناجی جان بیماران شد
  • در «اندرونی»؛ از جمع گرم حرمسرا تا عکس اینستاگرامی فخرالتاج!
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان