Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@07:36:04 GMT

باید به سمت فرهنگسازی بیمه نامه های آینده ساز حرکت کنیم

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۹۴۷۱

باید به سمت فرهنگسازی بیمه نامه های آینده ساز حرکت کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بیمه مرکزی، محمدباقر قالیباف در دیدار با رئیس کل بیمه مرکزی با ابراز خرسندی از عملکرد صنعت بیمه در حوزه رشد اقتصادی و همچنین مسئولیت اجتماعی، اظهار داشت: همکاری کمیسیون‌های مرتبط مجلس با صنعت بیمه یک ضرورت انکارناپذیر است و با راه اندازی کارگروه تحول، تمامی راهکارهای رشد صنعت بیمه بررسی می‌شود و تدوین و اصلاح قوانین با جدیت دنبال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قالیباف کاهش دغدغه‌های دولت را از مأموریت‌ها و دستاوردهای صنعت بیمه یاد کرد و افزود: اگر ریسک‌های موجود کشور با تکیه بر اصول و قواعد بیمه‌ای مدیریت شود در هنگام وقوع حوادث و بحران، هیچ نیازی به ورود دولت و حاکمیت وجود نخواهد داشت.

در این دیدار دکتر غلامرضا سلیمانی از ملاقات با رئیس قوه مقننه به عنوان فرصتی مناسب برای تعامل اهالی صنعت بیمه و اعضای خانه ملت یاد کرد و گفت: صنعت بیمه خود را در بزنگاه‌های حساسی نظیر تحریم‌های ناجوانمردانه، بحران کرونا، زلزله‌ها و سیل‌های اخیر به اثبات رسانده و با حمایت نهاد قانونگذار و تصویب لوایح مهم بیمه‌ای، این روند با شتاب بیشتری ادامه خواهد یافت.

رئیس کل بیمه مرکزی از ضرورت تبیین ظرفیت‌های ناشناخته صنعت بیمه و تأثیر آن در افزایش ضریب رضایت و رفاه جامعه سخن گفت و تصریح کرد: در زمینه همگانی سازی بیمه‌های زندگی و شناسایی قابلیت‌ها و مزیت‌های آن، اقدامات خوبی انجام شده اما باید به سمت فرهنگسازی عمومی بیمه‌های آینده ساز حرکت کنیم.

دکتر سلیمانی از تأسیس مرکز ملی مدیریت ریسک به عنوان یک تحول بزرگ در تعادل اقتصادی کشور نام برد و تصریح کرد: با راه اندازی این مرکز فعالان حوزه کسب و کار، تولید و خدمات، شبکه‌های واردات و صادرات و بنگاه‌های دیگر اقتصادی می‌توانند در فضای امن و آرام به فعالیت بپردازند.

وی به ارائه گزارش تفصیلی از عملکرد صنعت بیمه و صندوق تأمین خسارت¬های بدنی در چهار سال اخیر پرداخت و افزود: رضایتمندی و اعتماد عمومی مردم به صنعت بیمه بزرگترین سرمایه این صنعت به شمار می‌رود.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به آمار بالای پرونده‌های دارای مقصر و متواری در صنعت بیمه گفت: در سال ۱۳۹۸ صندوق تأمین خسارت‌های بدنی به ۲۲ هزار و ۹۳۷ پرونده دارای مقصر و متواری رسیدگی و خسارت پرداخت کرده است.

دکتر سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش از پرداخت ۱,۵۰۰ میلیارد تومان خسارت در سال ۹۸ به عنوان یکی از دستاوردهای صنعت بیمه یاد کرد و گفت: اهتمام جدی صنعت بیمه برای پرداخت خسارت‌های وارده به بیمه گذاران یکی از وظایفی است که با افتخار به آن عمل کرده ایم.

رئیس شورای عالی بیمه، اقتدار صنعت بیمه در حوزه اتکایی را یکی از مهمترین دستاوردهای ضد تحریمی دانست و گفت: خوشبختانه صنعت بیمه با وجود تحریم‌ها بسیار موفق عمل کرد هم اکنون برای تمام ریسک‌های بزرگ، پوشش‌های بیمه‌ای مناسب وجود دارد.

سلیمانی در پایان با تشریح جزئیات لایحه تأسیس صندوق بیمه‌های همگانی و نقش آن در ایجاد فضای امنیت آفرین و اطمینان بخش در جامعه از رئیس قوه مقننه و نمایندگان خانه ملت خواست تا با تصویب نهایی این لایحه از بار روانی و مالی ملت بکاهند.

گفتنی است در این دیدار یک و ساعت و نیم طرفین بر ضرورت تعامل تنگاتنگ و هم افزایی در زمینه‌های گوناگون تاکید کردند.

کد خبر 4989406

منبع: مهر

کلیدواژه: بیمه محمد باقر قالیباف بیمه مرکزی غلامرضا سلیمانی ویروس کرونا بورس قیمت دلار وام ودیعه مسکن بانک مرکزی ایران قیمت طلا قیمت نفت ایالات متحده آمریکا تولید نفت وزارت صنعت معدن و تجارت شاخص کل بورس وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بانک مرکزی مالیات بر خانه های خالی بیمه مرکزی صنعت بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۹۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲

خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا پایان سال ۱۴۰۲ به صورت صدرصد پرداخت شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، براساس اعلام سازمان تامین اجتماعی و کانون بازنشستگان، قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی از ابتدای آذرماه سال 1402 تا پایان آبان‌ماه 1403 با شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ  به امضاء رسیده است که براساس این قرارداد، مبلغ بیمه تکمیلی برای بازنشستگان با قیمت 305 هزار تومان برای هر نفر به صورت ماهانه تعیین شده که 50 درصد آن توسط سازمان تامین اجتماعی پرداخت خواهد شد.

در این قرارداد سقف بستری فوق تخصصی 85 میلیون تومان،  بیماران خاص و صعب‌العلاج 35 میلیون تومان، بستری عمومی 40 میلیون تومان،  خدمات پاراکلینیکی و خدمات تشخیصی، درمانی و سرپایی 6 میلیون تومان، خدمات تشخیصی درمانی ـ سرپایی 4 میلیون تومان، خدمات آزمایشگاهی و پاتولوژی 2 میلیون و 250 هزار تومان، رفع عیوب انکساری چشم 6 میلیون تومان برای یک چشم و 12 میلیون تومان برای دو چشم و آمبولانس داخل شهری 2 میلیون تومان و آمبولانس بین شهری 3 میلیون تومان است.

در همین ارتباط با توجه به اینکه سازمان تامین اجتماعی نسبت به پرداخت حق بیمه بهمن‌ماه 1402 که با تاخیر قابل توجهی روبرو شده بود، اقدام کرده ، تمامی خسارات درمان مستقیم اسناد درمانی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی تا پایان  اسفند سال 1402 پرداخت شد.

سقف تعهدات قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی اعلام شد

همچنین باعنایت به دستور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مبنی بر پرداخت مطالبات اسفندماه شرکت از محل قرارداد بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تاپایان اردیبهشت ماه، در صورت تحقق این وعده مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد شرکت نیز  به صورت کامل بروز رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • ابطال ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی فاقد بیمه شخص ثالث
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • فرصتی طلایی برای درخشش در جشنواره فروش بیمه میهن
  • راه‌های مواصلاتی قربانی سیلاب‌های اخیر در خراسان جنوبی/ خسارت‌ها برآورد می‌شود
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟
  • صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن