Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@14:16:56 GMT

اعلام زمان تصمیم‌‎گیری مجلس درباره کنکور

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۹۷۲۲

اعلام زمان تصمیم‌‎گیری مجلس درباره کنکور

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تصمیم‌گیری درباره برگزاری کنکور در نشست فردا با حضور مسئولان امر خبر داد.

به گزارش مشرق، علیرضا منادی‌سفیدان پس از پایان نشست کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری که در محل صحن مجلس برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس مأموریتی که رئیس مجلس به کمیسیون آموزش محول کرد، نشستی فوق‌العاده با حضور وزرای علوم، ورزش و بهداشت برگزار شد و موافقان و مخالفان برگزاری کنکور نگرانی‌های خود را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: ۸۵ درصد پروتکل‌ها در کنکور دکتری رعایت شد

وی تصریح کرد: مخالفان برگزاری آزمون معتقد بودند، کنکور نباید در زمان فعلی برگزار شود، چرا که با پیک بیماری در پاییز برگزاری کنکور سخت‌تر خواهد شد.

منادی‌سفیدان یادآور شد: نمایندگان در نشست امروز تعهدات سنگینی را مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های موجود کشور برای برگزاری بهتر کنکور با تراکم پایین‌تر تا یک پنجم آزمون دکترای از رئیس سازمان سنجش طلب کردند و خواستار توزیع پک‌های بهداشتی بین داوطلبان و افزایش ناظران برگزاری کنکور شدند.

ببینید: فیلم/ آخرین وضعیت برگزاری کنکور از زبان وزیر علوم

وی تصریح کرد: همچنین وزیر ورزش و جوانان نیز اختصاص ۸ هزار ورزشگاه برای برگزاری کنکور را به مسوولان برگزارکننده وعده داد تا آزمون به نحوه بهتری برگزار شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس متذکر شد: با همه توضیحات و تأکیدات دستگاه‌های اجرایی نمایندگان به شکل کامل قانع نشدند.

وی اضافه کرد: بر همین مبنا مقرر شد با پیشنهاد وزیر بهداشت جلسه‌ای با حضور موافقان و مخالفان، وزراء بهداشت و علوم و بنده نشستی تشکیل شود و بضاعت‌های اجرایی این آزمون مهم را ارزیابی کنیم که آیا امکان برگزاری کنکور در مقطع کنونی وجود دارد یا خیر.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس بیان داشت: برآورد شخصی بنده از نظر کمیسیون این است که تعداد اکثریت کمیسیون‌ موافق برگزاری کنکور بودند با این حال تصمیم‌گیری نهایی در نشست فردا اتخاذ خواهد شد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت قرارداد ایران و چین مجلس کمیسیون آموزش مشرق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مجلس شورای اسلامی کنکور سراسری کنکور کنکور 99 ویروس کرونا برگزاری کنکور کمیسیون آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۹۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقهای شورای نگهبان و رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان این انتخابات، از منتخبان برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مجلس دعوت می‌کند.

وی افزود: مراسم افتتاحیه در روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات با بیان اینکه «دوره نمایندگی اعضای مجلس خبرگان رهبری ۸ سال و تعداد نمایندگان این مجلس ۸۸ نفر است»، اظهار کرد: قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را بر عهده اعضای خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان نیز مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی همچنین اعلام کرد: در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت خواهد شد؛  سپس هیات رئیسه سنی تشکیل می‌شود که شامل رئیس، نایب رئیس و ۲ منشی است و پس از آن هیات رئیسه دائم با انتخاب اعضا شکل می‌گیرد. هیات رئیسه دائم نیز شامل ۷ نفر است که عبارتند از رئیس، ۲ نایب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز.

به گزارش ایسنا، انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان سنجش: کنکور در سلامت کامل برگزار شد
  • کنکور هنر ۱۴۰۳ + تاریخ، زمان برگزاری و تعداد سوالات
  • رقابت بیش از ۴۵ هزار داوطلب کرمانی در کنکور
  • آمادگی شهرستان خاتم در برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • دستگیری بیش از ۵۰ هزار کلاهبردار فروش سوالات کنکور/ اینترنت در زمان برگزاری آزمون قطع نمی‌شود
  • اینترنت در زمان برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ قطع نمی‌شود
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • اعلام آمادگی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان شهرستان میاندوآب برای برگزاری امن کنکور سراسری