Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ۳۰۳۸ جلد کتاب به کتابخانه های عمومی استان اهدا کرد.

«محمد محمدپور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با اعلام این خبر اظهار داشت: داره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تامین منابع جدید برای کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی، 3308 جلد کتاب به ارزش 500 میلیون ریال به اداره کل کتابخانه های عمومی استان اهدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: کتاب‌های اهدایی، غالبا در موضوعات کودک و نوجوان، تعلیم و تربیت، آشپزی، خانه داری، داستان و رمان و منابع درخواستی اعضای کتابخانه های عمومی استان هستند.

وی ادامه داد: این کتب در راستای حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی جهت توزیع در بین کتابخانه های استان اهدا شده است.

بنابر این گزارش، اداره کل کتابخانه های عمومی استان در سال ۱۳۹۹ طرح سراسری «اهدای کتاب، اهدای آگاهی» به منظور ارتقا فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، تأمین و تقویت منابع کتابخانه‌های عمومی، ایجاد حس همبستگی در میان مردم، ایجاد تعلق در تأمین منابع کتابخانه‌ها و معرفی کتابخانه‌های عمومی و … را برگزار می‌کند.

همچنین در این طرح مردم استان می‌توانند با مراجعه به نزدیک ترین کتابخانه عمومی، کتاب‌های خوانده شده و بدون استفاده خود را برای استفاده دیگران به کتابخانه هدیه کنند.

فرهنگ سازی به منظور اهدای کتاب‌های مفید و بدون استفاده موجود در منازل و ادارات، فراهم کردن امکان دسترسی کتاب خوانان و علاقه مندان به کتاب و منابع خواندنی، صرفه جویی در هزینه‌های تأمین منابع اطلاعاتی و شناساندن کتابخانه به عموم مردم و تشویق به ارتباط با کتابخانه عمومی از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: کتابخانه های عمومی تبریز کتابخانه های عمومی استان فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۹۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند

پروانه رضاقلیزاده اظهار کرد: نام نویسی برای نخستین جشنواره کتابخوانی عشایر استان با هدف توسعه عدالت فرهنگی و تسهیل دسترسی جامعه هدف به کتاب، تا ۲۰ اردیبهشت ماه ادامه دارد و تاکنون ۶۶۱ نفر در این رویداد فرهنگی و علمی نام‌نویسی کرده‌اند. 

او افزود: جشنواره کتابخوانی عشایر استان اردبیل موسوم به "بیلیک اوبالاری" در شهرستان‌های دارای جامعه عشایری از جمله پارس آباد، بیله سوار، اصلاندوز، انگوت و خلخال در حال برگزاری است و هفت هزار برگه از قبیل پرسش‌های چهارگزینه‌ای و نقاشی و تجربه نگاری مابین عشایر توزیع شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های استان اردبیل افزود: جشنواره کتابخوانی عشایر برای نخستین بار در استان در سه بخش کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال با مشارکت حوزه هنری، سازمان امور اجتماعی کشور و استانداری اردبیل برگزار می‌شود و ارائه امکانات و خدمات فرهنگی، ایجاد فضای شاد با برنامه‌های فرهنگی و کتابخوانی و دسترس پذیر کردن کتاب برای جامعه عشایر استان از اهداف جشنواره است.

رضاقلی‌زاده ادامه داد: کتاب "کوه مرا صدا می‌زند" نوشته محمدرضا بایرامی از نویسندگان سرشناس استان، منبع این جشنواره است و بخش کودک شامل تصویرسازی و نقاشی زیست بوم عشایری، بازگویی قصه‌های عامیانه (فیلم سه دقیقه‌ای) و دست سازه‌های بومی خواهد بود.

او درباره بخش نوجوان جشنواره تصریح کرد: این بخش شامل سئوالات چهار گزینه‌ای، خاطره‌نویسی و تجربه‌نگاری از زیست عشایری، روخوانی گزیده‌ای از کتاب (فیلم سه دقیقه‌ای)، نامه به شخصیت اصلی داستان (جلال)، خلاصه‌نویسی و دست سازه‌های بومی خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل افزود: بخش جوان و بزرگسال نیز شامل سئوالات چهارگزینه‌ای، خاطره‌نویسی و تجربه‌نگاری از زیست عشایری، پویش معرفی کتاب (فیلم سه دقیقه‌ای) نامه به نویسنده کتاب (محمدرضا بایرامی) و خلاصه‌نویسی است.

رضاقلی‌زاده گفت: دبیرخانه جشنواره در اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان پارس‌آباد مستقر است و دریافت و تحویل حضوری پاسخنامه‌ها در همه کتابخانه‌های عمومی سراسر استان میسر خواهد بود و شرکت‌کنندگان غیرحضوری می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی جشنواره (www.ketabkhooon.ir) در این رخداد شرکت کنند.

استان اردبیل با ۸۳ کتابخانه عمومی در ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است و اغلب جامعه عشایر آن در شهرستان‌های شمالی استان ساکن هستند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • اجرای پویش ملی اهدای اسناد و منابع کهن
  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • بازداشت ۷ نفر اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز
  • برگزاری دوره آموزشی طرح ملی طوبی در تبریز
  • فرهنگ صلح و سازش مردم یزد باید مستند شود